Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare prøv å gjør narr av meg så mye du vil, men jeg klarer ikke å ta deg seriøst når du mener å slenge navnet på er nok til å lage en "ekte" oppfølger. Folk som deg er grunnen til hvorfor vi har filmer som Resident Evil.

Trekk pusten sakte inn og pust rolig ut. Gjenta det to ganger til.

Sånn! Går det bedre nå? :)

 

Jeg spiller ikke de dårlige oppfølger-spillene eller slikt fordi jeg synes filmen er bra, og jeg ser ikke dårlige filmer selv om jeg synes spillet er bra. Det hender derimot ofte at jeg ser oppfølger-filmen eller spiller oppfølger-spillet hvis jeg likte originalen. Noen ganger er de bra (f.eks. "The Empire Strikes Back") og noen ganger er ikke helt der ("The Matrix Reloaded").

 

Jeg har kastet bort uendelige timer på Giana Sisters på en sliten C64 i gamle dager, og for meg ser det ut som om Twisted Dreams var en verdig oppfølger. Du synes tydeligvis ikke det, og du gjentar at du mener det er "Ingen. Likheter.". Det får du nå lov til å mene. Men det betyr ikke at det er riktig.

 

"Portal 2" er f.eks. en utrolig god oppfølger av "Portal". Det er satt i det samme universet, teknologien bak spillene er "sånn noenlunde" lik, vi møter kjente elementer og figurer, og de skal fenge det samme publikum. "Half-Life 2" fremdeles en utrolig god oppfølger til "Half-Life", men her har det gått mer tid, så de ser mindre like ut, handlingen har ikke så veldig mange likhetstrekk, det er ikke nødvendigvis det samme publikum som spilte 1-eren som spiller oppfølgeren, etc. Tar du bort brekkjernet, headcrabs og G-Man, så kunne det nesten vært et annet spill. Fremdeles et knakende godt et. Men betyr det at det ikke er en verdig oppfølger av originalen? Neida, det går fint.

 

For Giana Sisters har det gått 25 år, og teknologier tilgjengelige for å lage spill kan ikke sammenlignes engang. Det samme gjelder de fleste spillerne. Klart spillet er noe annerledes enn originalen. Heldigvis, vil jeg nå si.

 

 

Jeg sliter veldig med å se hva problemet er her jeg. TD er jo et fantastisk artig spill. Det holder lenge for meg.

Akkurat. :)
  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Portal 2" er f.eks. en utrolig god oppfølger av "Portal".

Øh, ja? Det er jo bare nye brett til Portal, komplett med samme hovedperson, samme område og samme GlaDos. Ser ikke helt hva du vil frem til her.

 

Jeg sliter veldig med å se hva problemet er her jeg. TD er jo et fantastisk artig spill. Det holder lenge for meg.

 

 

Det har ingenting å si om det er bra eller dårlig. Det handler om å være tro mot originalen. TD har absolutt ingenting med Giana Sisters å gjøre, og er så vidt jeg vet ikke laget av de samme folkene engang. At de slengte på navnet er bare en kynisk måte å få litt oppmerksomhet på, på samme måte som f.eks traileren til Dead Island (har jo ingenting med selve spillet å gjøre). Jeg er enig i at TD er et helt greit spill, men som sagt, det har absolutt ingenting med Giana Sistrs å gjøre. I beste fall kan det sammenlignes med Yoshi's Island. Det er fortsatt Mario (som baby, og ikke spillbar), og noen fiender er kanskje de samme. Men det er ikke en "ekte" oppfølger til Super Mario World, til tross for at det blir kalt Super Mario World 2. En oppfølger må fortsette der forrige spill slapp, og ikke starte helt på nytt i en helt ny sjanger. Men når det er sagt elsker jo folk at Resident Evil er blitt rene skytespill, så hvem vet hva folk vil ha? Å holde seg tro mot resten av serien er ikke nødvendig lengre. Man kan like gjerne et basketball-spill kalt Fifa, eller et Call of Duty snowboard-spill.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Bloodwych til Amigaen! Spilte splitscreen mot broderen, og vi hadde hver vår magitype som vi spesialiserte oss innenfor. Vi ante ikke hva som ventet oss i de høyere erfaringsnivåene, og desto gøyere var det da jeg endte opp med å sende frem-manede golemer i hopetall mot ham, den ene sterkere enn den andre, mens han desperat forsøkte å regenerere nok mana til å lage sterke nok flamme-vollgraver til å drepe dem før de rakk frem til ham. Ahhh, good times.

Lenke til kommentar

Er den del litt obskure PS1-spill jeg satte stor pris på. Skulle gjerne sett mer Jumping Flash, og Battle Arena Toshinden kom liksom litt til kort mot Tekken, Soul Blade og Virtua Fighter, selv om det på ingen måte var et dårlig spill. Drar fortsatt frem Incredible Crisis med jevne mellomrom, og synes Square kunne ordne et nytt Bushido Blade.

Lenke til kommentar

Dette er også et spill jeg husker veldig godt. Er til og med en av mine favoritt spill.

 

*Sim City*

Åh. Husker jeg fikk byen oppe og gå og lot den stå over natta. Vips: mange millioner på konto.

 

Legger til disse, jeg:

https://www.youtube.com/watch?v=03cV9aXTNXs

https://www.youtube.com/watch?v=rmqj1BUDbwU

https://www.youtube.com/watch?v=CWmqoEdjKR4

https://www.youtube.com/watch?v=X1jKHHeufS0

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt Giana Sisters til Android,noe jeg antar er en port fra DS. Og det er veldig mange likheter mellom TD og dette. Originalen har jeg bare sett gameplay av, men det er da absolutt likheter mellom alle 3 selv om det åpenbart er mange år mellom de.

 

 

Here we go again...

:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...