TheDarkSycamore - SCM Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 (endret) Dette er også et spill jeg husker veldig godt. Likte dette spillet også. Jeg spilte den på PC da. ^^ Endret 2. august 2015 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Spilte også Aladdin når jeg var liten. Spilte det på Super Nintendo og venter faktisk nu på ett eksemplar som jeg har bestilt til Super Nintendoen jeg nylig har skaffet. Ett spill som jeg aldri vil glemme er Timesplitters til PS2. Det åpnet opp en hel ny verden for meg når det gjaldt fps spill. FPS spill på konsoll til da. f.eks Quake 2 til PS1 hadde meget stiv styring. Timesplitters derimot bruker samme type dobbel analog som vi bruker i dag. Jeg trudde aldri jeg skulle kunne lære å like styringen eller bli vant med den, men etter ett par timer med intens 2 player splitscreen med bots så var jeg hooked-for-life. Eneste sniping i Timesplitters 1 som alltid vil være knotete. Heldigvis så jobbes det med ett Timesplitters community projekt som heter "Timesplitters Rewind" som har nå være i utvikling ett par år og de har også fådd lov av Crytek ( som nå eier Timesplitters ) til å lage og slippe ut spillet, men da gratis. Om det blir bra nok etterhvert så hvem vet. Kanskje det går med det slik som det har gådd med Black Mesa modden at det havner til salgs på steam til slutt. Krysser fingrene, fordi det er nå tross alt over 10 år siden Timesplitters Future Perfect kom ut. Endret 3. august 2015 av Boss-Znakemaster Lenke til kommentar
funchenstein Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Terminal Velocity http://www.youtube.com/watch?v=xsGYM1GErrY og One Must Fall http://www.youtube.com/watch?v=15bvpznQP5M er de mer "ukjente" høydepunktene for meg ifra det glade 90-tall! Endret 3. august 2015 av funchenstein 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 The Magical Quest - Starring Mickey Mouse elsket jeg også når jeg var yngere. Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Doom! Kanskje ikke glemt av alle, men iallefall det spillet jeg husker var min favoritt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Er noen av spillene her glemt? Kjenner igjen sikkert 90%. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Er noen av spillene her glemt? Kjenner igjen sikkert 90%. Enig. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Er noen av spillene her glemt? Kjenner igjen sikkert 90%. Det er griet. Det varierer til person til person, vil jeg si. For meg kjenner jeg til rundt ca. 25% av de spillene som er blidt vist under denne tråden. ^^ Endret 9. august 2015 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Husker jeg fikk låne det Norske spillet I.G.I av en kompis, husker jeg likte det veldig godt den gang. Spesielt for en som hadde mest erfaring med konsoll fram til slutten av 90-tallet og endelig kunne spille på PC. Endret 10. august 2015 av untouch4ble Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Er noen av spillene her glemt? Kjenner igjen sikkert 90%. Det er forskjell på å være glemt av fans og glemt av "folk flest". Har fortsatt musikken til Giana Sisters på Spotify, men hvor mange av dagens gamere vet at det spillet faktisk eksisterer? Savner for øvrig Ecstatica dypt og inderlig. Gameplayet minner veldig om Resident Evil og Alone in the dark, men det kom faktisk to år før Resident Evil, og to år etter Alone in the dark. Når vi snakker survival horror er det ofte lett å krangle om AitD og RE, men alt for mange glemmer Ectatica. Grafisk så det helt rått ut, siden vi hadde runde lemmer i stedet for firkantete, som i Alone in the dark. Gameplayet var sykt bra, og selv historien ikke så verst. Vi trenger absolutt en reboot, eller Ecstatica 3. Litt stort bilde som viser grafikken i spillet. Rimelig rå grafikk for den tiden. Endret 10. august 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Giana Sisters ble jo relansert for Xbox og pc for 2 år siden. Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Blues Brothers på Amiga 500: Oh happy days! Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Giana Sisters ble jo relansert for Xbox og pc for 2 år siden. Nope. Du tenker på Twisted Dreams? Det har absolutt ingenting med Giana Sisters å gjøre, men er bare en kynisk måte å utnyte navnet på. Men det beviser jo bare at det jeg sier. Hvor mange vet at Giana Sisters faktisk eksisterer? Og det til tross for at vi fikk en "ekte" oppfølger til DS i 2009? Du kan like gjerne si Yoshi's Island er en ekte oppfølger til Super Mario Bros. Noen få likehter er det jo, men det er to helt forskjellige spill som omtrent ikke har noe som helst til felles. Endret 10. august 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Giana Sisters ble jo relansert for Xbox og pc for 2 år siden.Nope. Du tenker på Twisted Dreams? Det har absolutt ingenting med Giana Sisters å gjøre, men er bare en kynisk måte å utnyte navnet på. Men det beviser jo bare at det jeg sier. Hvor mange vet at Giana Sisters faktisk eksisterer? Og det til tross for at vi fikk en "ekte" oppfølger til DS i 2009? Du kan like gjerne si Yoshi's Island er en ekte oppfølger til Super Mario Bros. Noen få likehter er det jo, men det er to helt forskjellige spill som omtrent ikke har noe som helst til felles. Uhm... hvor mange likhetstrekk må det ha for at det skal være godkjent som oppfølger i din verden? Det er begge plattformspill om to søstre med samme navn, og mer er det vel egentlig ikke å si om saken? Grafikken er forskjellig men det skulle vel bare mangle når det er 25 år(!) mellom versjonene. Musikken, som kanskje er det aller beste og minneverdige med originalen, har i begge versjonene samme komponist, og i Twisted Dreams har jo til og med Machinae Supremacy fått plass (som har Den Beste coveringen av originalens temamusikk). Jeg har ikke spilt Twisted Dreams noe særlig, det er lenge siden plattformspill fenget meg, men i 2012 fikk jeg lyst til å støtte Kickstarteren kun på grunn av Machinae Supremacy alene. Trekker vi dette langt, så havner vi tilbake til de som mente at Half-Life 2 ikke hadde noe særlig med Half-Life 1 å gjøre heller. "Verdenen er alt for ulike, og de har kun krydret univeset med headcrabs og et brekkjern for å gjøre det likt"... Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Uhm... hvor mange likhetstrekk må det ha for at det skal være godkjent som oppfølger i din verden? Det er begge plattformspill om to søstre med samme navn, og mer er det vel egentlig ikke å si om saken? Var egentlig ferdig med denne tåpelige diskusjonen da TD kom, men kan ta det kort oppsummert her: 1. TD har absolutt ingenting med de andre spillene å gjøre. Absolutt. Ingen. Ting. 2. Gameplayet i TD er ikke engang i nærheten av å ligne på de forrige. Bare fordi TD er et plattformspill, betyr det ikke automatisk at det er i samme sjanger. Hitman og Tomb Raider er begge i tredjeperson, men der stopper alle likehetene. Samme gjelder TD og Great Giana Sisters. Det er absolutt. Ingen. Likheter. 3. Skal vi ha en oppfølger må det føles som en fortsettelse av de forrige. Hvordan tror du folk reagerer hvis neste Call of Duty blir i tredjeperson? Hva hvis neste FIFA blander inn super-angrep som ildkuler, turbofart og så videre? Folk ville ha klikket, selvsagt. Så hvorfor er det da helt greit at Giana Sisters ble utnyttet på denne kyniske måten? 4. Selv Nintendo godtok til slutt at 2D og 3D Mario er to helt forskjellige spill som har fint lite med hverandre å gjøre. Så igjen, hvorfor skal dette ikke gjelde andre spill også? Har du i det hele tatt prøvd det første Giana Sisters eller Giana Sisters DS ville du ha forstått problemet her, men jeg mistenker at du aldri hadde hørt om Giana før TD. Dermed vet du ikke hva du går glipp av, eller hva du i det hele tatt snakker om. Det er til en viss grad en unnskyldning, men vennligst gjør leksen din neste gang du prøver å leke ekspert. Kunne fortsatt i lang tid, men skjønner du det ikke nå, skjønner du det aldri. Dermed sitter du og gleder deg til spill som Rainbow Six: Siege og Ghost Recon: Wild Lands, til tross for at begge seriene er kjørt solid i grøfta for lengst. Selv Call of Duty er ødelagt for lengst. Men du husker vel at de opprinnelig fokuserte på single-player, og tok plass under andre verdenskrig? Både Silent Hill og Resident Evil var opprinnelig survival horror, og noe av det beste i sjangeren. Begge er ødelagt for godt, og gått over til rene skytespill. Men folk elsker dem, så da får de vel beholde møkkaspillene vi sitter med. Unge i dag aner vel ikke hvem Giana er engang, så de godtar TD uten å nøle. De har jo ikke noe kjennskap til serien fra før, så de aner ikke hvor rævkjørt den er, eller hvor kynisk TD er. Det eneste som ville skjedd om de hadde droppet Giana Sisters fra navnet var at de ville solgt mindre, derfor slengte de på navnet. De gadd ikke engang kalle det en reboot, eller noe sånt. Navnet selger, dermed heter det Giana Sisters. Og folk som deg godtar det uten å nøle. Jeg er rystet. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Jeg er rystet.Mhm. OK. Jeg ser nå hvor problemet egentlig ligger. 4 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Mhm. OK. Jeg ser nå hvor problemet egentlig ligger. Bare prøv å gjør narr av meg så mye du vil, men jeg klarer ikke å ta deg seriøst når du mener å slenge navnet på er nok til å lage en "ekte" oppfølger. Folk som deg er grunnen til hvorfor vi har filmer som Resident Evil. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Jeg sliter veldig med å se hva problemet er her jeg. TD er jo et fantastisk artig spill. Det holder lenge for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå