Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker godt Elastomania.

elmascr.gif

Dette loka motorbike spillet var grunnlag for utallige timer med latter, frustrasjon og glede. Og så ble man aldri ferdig heller siden man kunne både lage og laste ned nye baner. En ting er sikkert, epler har aldri vært så irriterende verken før eller siden.

 

Husker også at jeg og en kompis hadde det mye moro med Backpakker og Lego Chess. Tingen med Lego Chess var det at når du tok en brikke så kom det opp mange "kule" klipp som skulle illustrere at brikken ble tatt.

 

Har litt lyst å ta med Monkey Island serien, og Sam & Max, men litt usikker på om disse kvallifiserer siden mange som har spillt disse husker de godt. På en annen side så er det sikkert mange som har kjørt seg fast og følte at de ikke kom videre, og da lagt de vekk og latt de gå i "glemme-kartoteket". But still, Every enemy I've met I've annihilated!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

 

må også nevne Ski or die og captain comic

6843695[/snapback]

 

Captain Comic!!!

captaincomic.gif

Gud veit hvor mange timer jeg har bak meg spillende med den hoppende krabaten der. Dersom vi ser bort ifra elementære spill fra slutten av 80-tallet som Snake og Decathlon, var Captain Comic det første spillet jeg var borti med såkalt "bra" grafikk.

 

Glemmer aldri King's Quest-spillene ...  wub.gif

6844719[/snapback]

 

Nei, seff ikke. Var det noe jeg hadde absolutt dilla på i den tidsepoka der så må det være heele quest-serien til Sierra. Jeg hadde, og fortsatt har på loftet et sted, samtlige sånne spill originalt i hylla. Larry Laffer 1-7 (inkl. VGA remakene), Space Quest 1-6, Kings Quest 1-8, Conquests of Camelot, Conquests of the Longbow, Freddy Pharkas, Police Quest 1-4 og ikke minst Quest for Glory 1-5.

 

Men for å svare helt på topic her som spør etter "glemte" spill, så må jeg trekke fram Stunts! inv_biggrin.gif

stunts1.gif

stunts4.gif

Dette var så banebrytende og genialt siden man kunne lage sine egne tracks, pluss velge mellom en rekke biler og flotte replays. Dette spillet ga meg mange timer uskyldig barnemoro.

 

Og hvem kan vel glemme California Games, Winter Games, Summer Games eller rett og slett det simple men oh' så geniale Scorched Earth?

California_Games.ip.gif

games_winter_challenge_2.jpg

Summer%20Challenge8.png

scorched_earth_2.gif

 

 

Jeg husker dette spillet som om det var i går. ^^

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Command & Conquer fra 1995. Orginale DOS versonen!

 

Husker jeg kjøpte C&C i 95, blåste bokstavelig talt sokkene av meg! Så ufattelig kult gameplay, rå musikk og sinnsyke film sekvenser.

Spillet som virkelig satte RTS på kartet. Dune II og Warcraft kom før, men C&C tok det til det neste nivået og perfeksjonerte alt.

 

Men jeg er rimelig sikker på at det ikke er så mange i dag, som faktisk opplevde C&C gjennom den orginale førsteutgaven, som kom til Dos. Denne utgaven av spillet Hadde bare 320x240 oppløsning. Men det var på denne måten spillet var ment å oppleves. Bilde kommer mye nærmere skjermen og enhentene blir mye større. Dette gjør at grafikken og særlig kartene i seg selv ser mer detaljerte og levende ut. Året etter kom C&C95, hvor 95 ikke står for 1995 men for windows 95. Denne versonen økte oppløsningen til 640x480, forandret enhetsbildene og økte oppløsningen i filmsekvensene. Men for å øke oppløsningen i filmene innførte de bare en svart strek for hver annen linje, det ser ikke så bra ut. Oppløsningen gjorde også at man fikk doblet så stort bilde når man spiler, noe som halverer størrelsen på enhetene. Dette synes jeg personlig tar mye bort fra grafikken,

 

Men det viktigste av ALT. Den fantastiske Installasjonen av spillet i DOS versonen, all sjarm ble fernet i den oppgraderte 95 utgaven.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Backpacker 2 og 3. (Fant aldri 1, så har aldri prøvd det). Var vel noen av de første spillene jeg forsvant så inn i at jeg satt og spilte i timevis i strekk uten å en gang tenke på noe annet. Husker jeg satt i åtte timer i strekk en gang - eneste pausen var å gå på do, og spise gjorde jeg ved PCen. 

 

Minner.  :love:

 

Backpacker-3.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker også et gammelt spill, men jeg klarer ikke å huske hva den heter. Men det jeg husker er at man fløy på en flyvende teppe. Det er ikke Alladin, det er en slags mmo spill. Det er magi i det spillet også. Det er mitt første data spill jeg spilte. Likte det veldig godt, og er ganske gammelt spill også. Kan tenke meg at den er rundt 28 - 23 år gammelt spill vis ikke mer for alt jeg vet.

 

Er det noen som kan prøve å hjelpe meg i å huske?  :(  Skulle gjerne fortalt mer om det spillet, det er det beste jeg klarer å fortelle om det. :confused:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...