Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer

Anbefalte innlegg

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Hm...

C64: Aksjespillet, Oslo Børs (jeg var rundt 5 år, men elsket disse spillene...:p), Donald Duck (mer pedagogiske matematikkspill, elsket å tjene penger for å bygge lekeplass).

Amiga: Oil Imperium, Kick Off 2, Lost Dutchman Mine

PC: Darklands (er vel ikke "glemt" lengre, kom på GoG for en tid tilbake), Mordor (fantastisk gøy dungeon crawler i god gammel MUD-stil).

Annet: Snow Bros (fra arcade-maskin, mulig det var Sega som stod bak - ala Bubble Bobble)

Lenke til kommentar

Adventures of Lomax

Nevner dette fordi det er veldig undervurdert, er sikker på at de andre spillene jeg aldri glemmer har alle hørt om.

Musikken i spillet er knallbra og du fikk en god følelse av spillet når man var liten, husker når vi skulle ta en tur og se på nye huset vårt som mamma og stefaren holdt på og bygge, men jeg bare fuck that, skrudde av alle lysene og spillte alene hjemme.

Lager en bedre liste senere, kommer til og vere stappfull av Ps1 games ;)

Lenke til kommentar

Megalomania glemmer aldri jeg til Amiga 500.

Den ambiente og noen ganger aggressive synthmusikken, man spiller en av fire guder som skal ta over øyer (enkeltstående brett) med å bygge tropper, utvikle hus, bevege seg gjennom forskjellige epoker (fra steinaldervåpen til krigsvåpen), men ikke som "Age of empires" type spill, noe helt unikt.

Lenke til kommentar

Saft og suse!

Endelig en annen enn meg som i det hele tatt veit at "Ocean Trader" eksisterer?

Jeg har brukt mye tid på det spillet. Tar det fremdeles frem fra tid til annen av nostalgiske årsaker.

Det er flere av oss. Brukte utallige timer på Ocean Trader sammen med en kompis.

Hvordan får du det til å funke? Får bare masse funky farger når jeg prøver. Har dog ikke prøvd dosbox.

Lenke til kommentar

Har dog ikke prøvd dosbox.

Prøv DosBox.

Ocean trader noe alla Ports of call med litt mer innhold? :o

Noe slikt. Har faktisk ikke prøvd Ports of Call

Transport Tycoon Deluxe,min all time favorite,også husker jeg en sjelden strategi spill som heter Tzar.Grei spill den var,aldri hørt om den ellers.

TTD er jo ikke akkurat et "glemt" spill da. Prøvd Open TTD forresten?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...