Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bare elsker LBA 2. Jeg har spilt igjennom det kanskje 20 ganger. Det funker fint fortsatt. Kanskje jeg skal begynne på det igjen! Hadde vært gøy.

Drømmer meg tilbake den første tiden jeg spilte det. Twinsen var rett og slett herlig å spille. Har dere prøvd Little Big Adventure I? Det er umulig å få tak i.

Har spilt gjennom LBA1 og 2. Begge er uforglemmelige :love: . Kanskje eg skal begynne på nytt :D

Endret av Painapple
Lenke til kommentar
Når jeg hørte denne sangen igjen etter circa 10år, så kjennte jeg et ekstra hjerteslag, aldri opplevd en så herlig lykkerus før, den vekket både gode barndommsminner og retrogameren i meg.

lasta selvfølgelig sangen gratis ned fra Magicball.net! :D

Er det mulig? Jeg ser bare tittelen på tråden i "siste 24 timer", og tenker med en gang på LBA2. Trykker på tråden, og jammen er ikke ditt innlegg det første jeg ser :D

Er det bare jeg som synes LBA er ekstremt undervurdet? Har liksom aldri hørt folk nevne det før jeg så det i denne tråden. Burde være like legendarisk som Mario 64 spør du meg...

Lenke til kommentar
captein comic var mitt første PC spill :\. Ellers savner jeg et ninja spill som jeg ikke husker hva heter, som jeg hadde på C-64.

Last ninja I og II utrolige spill begge to, finnes mange fans der ute og musikken til dem finner du over alt om du vil mimre litt =)

edit:: *64 sider ja, sikkert svart på dette allerede da :p*

Endret av Lego
Lenke til kommentar

Herlig å se igjen introen til de gamle NFS. Det var tider! Ikke noe fjortistull à la The fast and the furious.

Mine valg...

Dungeon Master (1986) og Baldur's Gate (1998): Foreldrene til moderne RPG-spill. Kan fortsatt spilles i dag uten å være kjedelige eller uengasjerende.

Quake (1996): Det første FPS fullstendig i 3D, med perfekt gameplay og småskummel stemning. Litt misforstått ved utgivelse (i skyggen av Duke Nukem 3D) men fortsatt en tidløs klassiker som tilpasses til alle systemer.

Lotus Turbo Challenge 2 (1991) og Need for Speed 4 - Road Challenge (1999): Enkelt og greit de beste bilspillene gjennom historien. Riktignok veldig utdatert på utseendet, men en remake hadde vært veldig velkommen.

Turrican 2 (1991): Old-school shoot'em ups blir ikke bedre enn dette.

Lenke til kommentar
Har fortsatt originalen til Gunship for Amiga i hyllen, jeg. Brukte en del timer på det spillet!

Utrolig bra spill! Det vil jeg også nevne, sammen med F-22 Retaliator.

Og mens jeg er i gang med dobbelposting merker jeg at jeg måtte nevne:

MIDWINTER 2 - Flames of Freedom.

Ett av de første spillene i historien der du hadde full frihet i et stort område, og kunne gjøre hva som helst (ta kontroll over kjøretøy på land, i luften og på/under vann, snakke med tilfeldige folk, osv.). Hvis dette spillet hadde blitt laget på nytt i dag hadde det lignet på en blanding av Crysis, Battlefield 2 og Oblivion... med en James Bond-aktig bakgrunn.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Når jeg hørte denne sangen igjen etter circa 10år, så kjennte jeg et ekstra hjerteslag, aldri opplevd en så herlig lykkerus før, den vekket både gode barndommsminner og retrogameren i meg.

lasta selvfølgelig sangen gratis ned fra Magicball.net! :D

Er det mulig? Jeg ser bare tittelen på tråden i "siste 24 timer", og tenker med en gang på LBA2. Trykker på tråden, og jammen er ikke ditt innlegg det første jeg ser :D

Er det bare jeg som synes LBA er ekstremt undervurdet? Har liksom aldri hørt folk nevne det før jeg så det i denne tråden. Burde være like legendarisk som Mario 64 spør du meg...

Enig med at det er veldig undervurdert, ikke fordi det er lite, men for at det skulle vært mye større. :wee:

Grafikken var helt revolusjonerende, men det var bare overfladisk. Selve innholde, friheten og historien var det beste jeg noen gang hadde sett. Jeg må ha det spillet igjen om jeg så må ty til piratkopiering! (Jeg har vel lov til det, siden det er så gammelt, forøvrig så kunne jeg gjerne donert en liten slant med penger til adeline software. :innocent: )

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

tarzan 1, det var det første spillet jeg hadde.

monsterbedriften.

små-kryp.

ratchet and clank 1-2.

synd at de bare finns til ps når jeg bare har xbox 360, og gidder ikke og ha en konsol bare til de spillene, men det skulle gått an og conventert spillene om, slik at jeg kunne spillt på xbox 360.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Åååh, gjett om jeg har mye å bidra med her a! Jeg vokste jo opp på 80 og 90-tallet =D

Hvor skal jeg begynne. Jeg prøver å ta det så kronologisk jeg kan (det vil si, i den rekkefølgen jeg spilte spillene)

Dette er spill jeg aldri glemmer! Min egen Hall Of Fame.

Aldos Adventure

aldo.png

Dette var vel enten forløperen eller en klone/mix av Super Mario og King Kong. Usikker. Jeg spilte det hver gang jeg var med fattern på jobb, når jeg gikk i barnehagen.

Wolfenstein 3d

figure2.jpg

Dette spillet spilte jeg og en kompis HVER dag etter skoletid på barneskolen. På den eldgamle 20mhz IBM laptopen til faren til kompisen min. Den hadde vel en 8" skjerm, og hvis du beveget hodet 20-30 cm til siden så ble hele skjermen hvit.

Doom 1 & 2

Doom.jpg

Faren min nekta meg å spille spillet, fordi han synes det var alt for voldelig for en liten gutt på barneskolen. Og han mislikte sterkt at motorsag var ett av våpnene. Derfor var jeg hos en kompis hver eneste dag og spilte dette. :D

Transport Tycoon

ppcttd_scrshot.gif

Spilte dette mye.

Duke Nukem 3d

duke4.jpg

Når jeg nærmet meg tenårene spilte jeg dette spillet daglig. Jeg var helt hekta. Jeg spilte det på en 486 133mhz med 16 MB ram. Jeg kunne nesten spille det i fullscreen uten at det hakket noe helt sinnsykt. Jeg var veldig ivrig med map editoren og laget etterhvert veldig avanserte brett av blandt annet ungdomskolen min - som vi spilte 4 player på når vi hadde "coax-kabel" LAN :)

Command and Conquer

Command%20&%20Conquer_1.png

Dette spillet spilte jeg helt sinnsykt mye. Jeg runna det flere ganger. Runna alle expansions og begynte etterhvert å lage mine egne maps, og lastet ned andre maps laget av folk rundt i verden. Utrolig underholdende. Spilte det mye på LAN.

Warcraft 2

Warcraft2_Screenshot.jpg

Spilt dette ekstremt mye på LAN og sammen med kompiser.

Heroes of Might and Magic II

hbatt.jpg

Utrolig genialt Strategi / RPG.

-------------------

Jeg spilte en haug med andre spill og, men disse er de som jeg husker best - og som fikk meg mest hekta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...