NikkoDee Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Kan noen hjelpe meg å finne navent på et SNES spill der mann var 1/2 huleboere som slåst mot dinosurer og kjemper og kunne få tak i rare våpen. Og hvær gang man klarte en runde reddet man en dame 8121316[/snapback] Big Nose the Caveman ... av CodemastersHer kunne du kjøpe våpen og greier husker jeg. Tenkte først på Chuck Rock, men det er nok Big Nose. 8121357[/snapback] Feil.. men ganske lignende, men ikke rett Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Feil.. men ganske lignende, men ikke rett Hva med Joe & Mac 2: Lost in the Tropics da? Ellers har Big Nose 2 utgivelser ... lengre enn det strekker ikke mine kunnskaper seg om det emnet Var litt mer RPG det her da, til NES plattformer å være. Riktig? Endret 10. mars 2007 av SkyMarshall Lenke til kommentar
mESA Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 STUNTS. Mest minneverdige spillet jeg har http://en.wikipedia.org/wiki/Stunts_(video_game) Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Må seie det er ein god del spel som har blitt nemnde her som er ganske langt frå å vere gløymde...novel, her har de nokre klassikarar som ikkje har vore i søkelyset på lenge, som eg har gode minne frå: Utopia - The creation of a nation Oi, oi, oi, so bra dette spelet var... Utopia er eit sanntids-strategispel der ein skal kolonisere planetar, og forsvare koloniane frå romvesen. Spelet byr på ei temmeleg unik blanding av bygging, krigføring, handel, og spionasje, og er sterkt vanedannande. Musikken er laga av Barry Leitch, òg er derfor sjølvsagt glimrande. Den kan forresten lastast ned her. Spesielt "mod.utopia ingame3" er eit mesterverk. Persian Gulf Inferno Likar du å skyte terroristar på oljeplattformer? Då er dette spelet for deg. Eg må innrømme at eg ikkje hugsar detaljane i PGI so godt, men eg trur følgjande skulle dekke det viktigaste: Der er mykje skyting og springing opp og ned trapper. Ein startar med ein enkel pistol og begrensa ammunisjon, men finn utstyr rundt omkring på plattforma. Der er ei tidsgrense. Escape from Colditz Sist men ikkje minst: eit "rømme frå fengsel"-spel. I EfC må du styre fire krigsfangar (britisk, fransk, polsk, amerikansk) slik at dei kjem seg ut av slottet Colditz. Tunnelgraving, dirking av låsar, forfalska papir og forkledningar er er alle viktige ingrediensar. Wikipedia-lenker: Utopia Persian Gulf Inferno Escape from Colditz Kay Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Popolus er etter min mening et av de beste spillene ever made! Lenke til kommentar
oOF Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg hadde et spill som het Spindizzy Worlds til Amiga en gang i forrige årtusen. Det skulle jeg gjerne spilt om igjen. Hadde mange, mange, mange timer med det spillet. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Utopia - The creation of a nationPersian Gulf Inferno 8124660[/snapback] OMFG - Amiga 500 og litt vel mange timer i de to spilla. Hadde faktisk glemt dem begge to jeg ... najs :wub: Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 return back too woflenstine castel det gamleste på snes Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Stunt Car Racer for the win! Dette spillet slukte mange timer på min Amiga, og vil gå inn som et av mange store spill fra den tiden. Ikke bare var det 'skikkelig' 3D-grafikk, det var også mye moro med de forskjellige banene (en var en berg-og-dalbane) og hvor mye man klarte å tyne ut av bilen sin før den ble totalvrak... Det var tider, det. Lenke til kommentar
FemtiNi Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Duc Hunt, Zelda og Mario! Kommer aldri til å glemme de! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 det er det ingen andre som kommer til å glemme heller, hva med å komme med noen litt mer ukjente spill? som f.eks. atomic tetris (spesielt fordi det er to player tetris) Lenke til kommentar
FemtiNi Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Og et veldig gammelt "Worms spill" husker ikkje hva det hette husker du det NikkoDee? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 GEX: Enter the Gecko og Earthworm Jim savner jeg dypt! Lenke til kommentar
radiated Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Og et veldig gammelt "Worms spill"husker ikkje hva det hette husker du det NikkoDee? 8136403[/snapback] Liero? Lenke til kommentar
Terjeboy Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Final Fantasy XIII! Husker jeg satt på noob island (første brettet) og lvlet folkene til lvl 100 og greier fordi at jeg ikke skjønte Engelsk! Uforglemmelig Lenke til kommentar
NikkoDee Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Feil.. men ganske lignende, men ikke rett Hva med Joe & Mac 2: Lost in the Tropics da? Ellers har Big Nose 2 utgivelser ... lengre enn det strekker ikke mine kunnskaper seg om det emnet Var litt mer RPG det her da, til NES plattformer å være. Riktig? 8121611[/snapback] Joe & Mac 2: Lost in the Tropics Riktig Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Og et veldig gammelt "Worms spill"husker ikkje hva det hette husker du det NikkoDee? 8136403[/snapback] Liero? 8144306[/snapback] Liero er jo relativt nytt, men kan jo godt være det. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Satt og tenkte på et spill i går som jeg sannsynligvis er den eneste som husker (med unntak av en håndfull venner som spilte like mye som meg) Smurfene - Operasjon Smurfine Kan nesten samtlig dialog utenat fortsatt... "De skilpaddene var nok raskere enn deg, gitt" "Viktigst av alt; IKKE drikk vannet" (kommentarer du får hvis du ikke klarer å hoppe over elva på skilpaddene, et slags mini-game ala frogger) Fantastisk plattformspill Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 husker så vidt et spill.. veldig 2D format, gangke lyse farger.. sånn ala mario bros typete, men var på sega tror jeg.. Var i allefall en slags huleboer? med gule klær som skulle på forskjellige verdner.. ene var i vannet og man skulle samle "ting"? Lite info her men jeg syns det var så moro! Tror det var noe med at om du samlet nok "ting" kune du kjøpe gjenstander i en "hvit" butikk.. muligens skateboard eller noe? ANY clues? anyone?... Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) nevner i fleng: -street road 1 (street)* -street road 2* -dave1* -dave2* -transport tycoon -theme hospital -ultimate soccer maneger (usm)* har samtlige av spillene over på pcen enda!! -premier maneger 98 (pm98) -heroes of M&M 2 konge spill alle som en ps: spillene markert med * er såkalt abandonware, det vil si: ingen har lenger rettigheter på de, og er å finne på www.freeoldies.com Endret 5. juni 2007 av 2badle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå