Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg å finne navent på et SNES spill der mann var 1/2 huleboere som slåst mot dinosurer og kjemper og kunne få tak i rare våpen.

Og hvær gang man klarte en runde reddet man en dame :)

8121316[/snapback]

Big Nose the Caveman ... :) av Codemasters

Her kunne du kjøpe våpen og greier husker jeg.

Tenkte først på Chuck Rock, men det er nok Big Nose.

Big_Nose_The_Caveman_NES_ScreenShot2.jpg

8121357[/snapback]

Feil.. men ganske lignende, men ikke rett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må seie det er ein god del spel som har blitt nemnde her som er ganske langt frå å vere gløymde...novel, her har de nokre klassikarar som ikkje har vore i søkelyset på lenge, som eg har gode minne frå: :)

Utopia - The creation of a nation

Oi, oi, oi, so bra dette spelet var... :love: Utopia er eit sanntids-strategispel der ein skal kolonisere planetar, og forsvare koloniane frå romvesen. Spelet byr på ei temmeleg unik blanding av bygging, krigføring, handel, og spionasje, og er sterkt vanedannande. Musikken er laga av Barry Leitch, òg er derfor sjølvsagt glimrande. Den kan forresten lastast ned her. Spesielt "mod.utopia ingame3" er eit mesterverk. :)

post-77504-1173561336_thumb.png

Persian Gulf Inferno

Likar du å skyte terroristar på oljeplattformer? Då er dette spelet for deg. Eg må innrømme at eg ikkje hugsar detaljane i PGI so godt, men eg trur følgjande skulle dekke det viktigaste:

• Der er mykje skyting og springing opp og ned trapper.
  • Ein startar med ein enkel pistol og begrensa ammunisjon, men finn utstyr rundt omkring på plattforma.
  • Der er ei tidsgrense.

post-77504-1173561782_thumb.png

Escape from Colditz

Sist men ikkje minst: eit "rømme frå fengsel"-spel. I EfC må du styre fire krigsfangar (britisk, fransk, polsk, amerikansk) slik at dei kjem seg ut av slottet Colditz. Tunnelgraving, dirking av låsar, forfalska papir og forkledningar er er alle viktige ingrediensar.

post-77504-1173562392_thumb.png

Wikipedia-lenker:

Utopia

Persian Gulf Inferno

Escape from Colditz

Kay

Lenke til kommentar

Stunt Car Racer for the win!

Dette spillet slukte mange timer på min Amiga, og vil gå inn som et av mange store spill fra den tiden.

Ikke bare var det 'skikkelig' 3D-grafikk, det var også mye moro med de forskjellige banene (en var en berg-og-dalbane) og hvor mye man klarte å tyne ut av bilen sin før den ble totalvrak...

Det var tider, det. :)

Lenke til kommentar
Feil.. men ganske lignende, men ikke rett

Hva med Joe & Mac 2: Lost in the Tropics da? Ellers har Big Nose 2 utgivelser ... lengre enn det strekker ikke mine kunnskaper seg om det emnet :)

Var litt mer RPG det her da, til NES plattformer å være.

Riktig?

8121611[/snapback]

Joe & Mac 2: Lost in the Tropics

Riktig :)

Lenke til kommentar

Satt og tenkte på et spill i går som jeg sannsynligvis er den eneste som husker (med unntak av en håndfull venner som spilte like mye som meg) :p

Smurfene - Operasjon Smurfine :D

Kan nesten samtlig dialog utenat fortsatt...

"De skilpaddene var nok raskere enn deg, gitt"

"Viktigst av alt; IKKE drikk vannet"

(kommentarer du får hvis du ikke klarer å hoppe over elva på skilpaddene, et slags mini-game ala frogger)

Fantastisk plattformspill :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

husker så vidt et spill.. veldig 2D format, gangke lyse farger.. sånn ala mario bros typete, men var på sega tror jeg.. Var i allefall en slags huleboer? med gule klær som skulle på forskjellige verdner.. ene var i vannet og man skulle samle "ting"? Lite info her men jeg syns det var så moro! Tror det var noe med at om du samlet nok "ting" kune du kjøpe gjenstander i en "hvit" butikk.. muligens skateboard eller noe? ANY clues? anyone?... :w00t:

Lenke til kommentar

nevner i fleng:

-street road 1 (street)*

-street road 2*

-dave1*

-dave2*

-transport tycoon

-theme hospital

-ultimate soccer maneger (usm)*

har samtlige av spillene over på pcen enda!!

-premier maneger 98 (pm98)

-heroes of M&M 2

konge spill alle som en :thumbup:

ps: spillene markert med * er såkalt abandonware, det vil si: ingen har lenger rettigheter på de, og er å finne på www.freeoldies.com :w00t:

Endret av 2badle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...