Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Commander Keen. DOS spill fra 90-tallet. Husker det som det var i går... Syntes hele tiden lydene var så morsomme. Og så mange skumle baner det var... *mimre*

 

http://www.dosgames.com/keen1.gif

8085138[/snapback]

Nei og nei. Det der vekket minner. Var borti det spillet der på et tidspunkt husker jeg. :wee:

 

Mitt aller aller første spill var Just Grandma and Me. Et trykke-på-ting-så-skjer-det-ting-spill. Var en gutt som dro pa stranden med bestemoren sin. Herre så gøy det var. Da var jeg vel 4 år.

B000030EY6.01._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg

 

Etterhvert viste pappa meg en god del flere spill som jeg, uansett hvor mye jeg lette, ikke kunne finne noen screenshots av, blandt annet et som het Hylo som var virkelig festlig. Pleide å mase på at pappa skulle spille for meg fordi jeg syntes det var så gøy å se på. :wee:

 

Jeg spillte mer og mer selv, og etterhvert kom JAZZ JACKRABBIT!

Jazz_Jackrabbit_titlescreen.screenshot.png

jjrabbit.gif

 

Jazz er et av de spillene jeg husker best. Det handler om kaninen Jazz som skal redde kaninprinsessen fra den onde skilpadden. :love:

Det eneste spillet som kan måle seg er Kings Quest 7. KINGS QUEST!

190_2_full.jpg

 

Oi oi oi, så mye jeg spillte dette spillet. Tok en stund før jeg fullførte dette spillet, men jeg kan fortsatt nynne all musikken og kan alle replikkene utenat.

 

Da jeg var ti fikk jeg spillet Zeus: Master of Olympus:

zeus_screen004.jpg

 

Herlig strategispill hvor man skal bygge opp en by i gamle grekenland og tilbe guder osv. Dette spillet er kanskje ikke så gammelt, men fortsatt en av perlene mine oppigjennom.

 

Det tok veldig veldig lang tid å skrive dette innlagget siden jeg gikk meg vill i tankene mine et par ganger underveis, men nu sier jeg meg ferdig. Jeg er kanskje ung, men jeg har mye spillhistorie i sinnet. :wee:

 

 

Edit: Nei og nei, glemte nesten Rollercoaster Tycoon.

Rollercoaster_tycoon.jpg

Diamond_heights.jpg

Her lærte jeg mye svensk, siden det ikke fantes på norsk. Brukte utallige timer på bare å følge med på folk som gikk rundt og late som det var meg. :love:

 

Huff, nå gikk enda mer tid. Får håpe jeg ikke kommer på noen flere spill da. :wee:

Endret av HorSe
Lenke til kommentar

åååååååh jazz jackrabbit og rollercoaster tycoon! :love:

 

Må nesten kjøpe meg det, er must-have spill!

Henger meg også på kommander keen! Var så sykt morro, pappa hadde jo den beste bærbare fra jobben som dro spillet så bra. Synd den ikke hadde fargeskjerm! Derfor måtte vi på med avansert kobling på en god gammel 15 " CRT skjerm og få farger!

 

Takk!

Lenke til kommentar

Kjenner igjen maaange spill her :D

 

Men det er ett jeg sliter med å finne, det er Point And Click Adventure spill som het så mye som ToonStuck eller ToonStruck :hmm:

 

 

Må være Toonstuck, handla om en fyr som ble fanga i en cartoonish verden :love:

 

Masse humor å syke ting som skjedde

 

Det var alså Toonstruck ikke stuck

Endret av _Sha9ick_
Lenke til kommentar
Kjenner igjen maaange spill her :D

 

Men det er ett jeg sliter med å finne, det er Point And Click Adventure spill som het så mye som ToonStuck eller ToonStruck :hmm:

 

 

Må være Toonstuck, handla om en fyr som ble fanga i en cartoonish verden :love:

 

Masse humor å syke ting som skjedde

 

Det var alså Toonstruck ikke stuck

8089675[/snapback]

 

Mhmm... Toonstruck :D Genialt spill, kom på 2 cder i sin tid på grunn av mye dårlig komprimert film. Løsningene på gåtene er så bisarre at man nesten skulle tro LucasArts sto bak dette (sam&max)...

 

Kjøpte dette en gang utelukkende pga tøft cover :p (en klovn som stikker ut øyet på ballongdyret sitt)

 

Har fortsatt dette liggende orginalt hjemme :)

Lenke til kommentar
Et annet elgammelt spill som jeg spilte var på en spile maskin.. Ikke nintendo, ikek sega.. husker ikke hva den var, men i allefall var det om Per ulv og " beep beep" Looneytunes typene... Men grafikken  var liknende mario bros 1, 2D og lite detaljer.. ulven(coyote) var helt brun og fuglen var rosa.. løp bortover en vei, om å gjøre å komme før ulven.. hehe.. Blir vel litt kjedelig etter en stund, men det er sånne ting man husker fra barndommen.

8014363[/snapback]

jeg tipper det var en gammel atari du spillte på da, jeg har nemlig spillt et slikt road runner spill selv en del. hadde det til en atari 2600 som jeg bytta ut i en 7800 etterhvert (gamle spilla funka på begge :D)

8014543[/snapback]

 

 

Vet du ikke om en link eller bilder til dette da? Jeg leter og leter.. hadde vørt gly å se det :blush:

Lenke til kommentar
Noen som vet av en bra DOS-emulator?

8092213[/snapback]

Dosbox fungerer greit for meg i hvertfall :)

8092233[/snapback]

 

en annen løsning er VMware eller Microsoft Virtual PC (begge finnes i gratisversjoner) hvor du faktisk kjører dos på en emulert maskin istedenfor å emulere dos på en kjørende maskin (eller noe i den duren)

Lenke til kommentar
Commander Keen. DOS spill fra 90-tallet. Husker det som det var i går... Syntes hele tiden lydene var så morsomme. Og så mange skumle baner det var... *mimre*

 

keen1.gif

8085138[/snapback]

 

Utrulig å tenke på at Keen-spillene kun kjørtes i 16 farger (Spesielt på Keen 4-6).

 

Husker en gang da en kamerats PC med Win98 hadde problemer med skjermkortet, og Windows kunne kun kjøres i 16 farger modus. Ble overrasket da det viste seg at Keen-spillene ikke ble påvirket av dette.

 

Glemmer aldri når ulven på Keen 1 kom hoppende frem, da jeg ble så skremt at jeg nesten pisset på meg (den gang) :p

 

4.gif

Lenke til kommentar

Disse ble det brukt mange timer på:

Lords_Midnight.gif

Lords of Midnight (på Spectrum)

BBC_Micro_Elite_screenshot.png

ELITE (på BBC - relativt sett kanskje det aller, aller beste spillet jeg noensinne spilte....)

 

Og så gikk det med usannsynlig mange timer på Bards Tale I, II og III...(C64)

C64_The_Bards_Tale.png

Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg å finne navent på et SNES spill der mann var 1/2 huleboere som slåst mot dinosurer og kjemper og kunne få tak i rare våpen.

Og hvær gang man klarte en runde reddet man en dame :)

8121316[/snapback]

Big Nose the Caveman ... :) av Codemasters

Her kunne du kjøpe våpen og greier husker jeg.

Tenkte først på Chuck Rock, men det er nok Big Nose.

 

Big_Nose_The_Caveman_NES_ScreenShot2.jpg

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...