Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer

Anbefalte innlegg

Blei nostalgisk i en annen tråd på et annet forum, så starter en her også:

Rekkefølgen har ingenting å si.

1: The Dig

En av de mest involverende, stemningfulle og vanskeligste point'n'click-eventyrene jeg noensinne har spilt. Kort spill faktisk, men god vanskelighetsgrad. Husker jeg koste meg spent ihjel når jeg spilte dette - fikk det til konfirmasjonen min av alle ting.

1002721835-00.gif

2: Sim City

Ja det stemmer. Det spillet jeg spilte mest når jeg fikk min første PC, som var en grom 286. Gikk med utrolig mange timer her, og jeg husker det enda som en minnverdig opplevelse som introduskjonen til en lang karriere som hardcore PC-gamer.

screen_nr_1_duzy.jpg

3: Quake

Japp, en av tidenes største spill for min del når det kommer til PC (i opplevelse seff). Hadde aldri noe dilla på Doom eller Duke Nukem - det var Quake som rocka mine boxere. Også spillet som introduserte meg til multiplayer på PC, via serialkabel faktisk. Evig kaos for å finne hverandre, men sjarm i det.

200px-Quake_1_screenshot_320x200_e1m3.png

4: Blood

Japp. Uendelig mye bedre enn Duke Nukem 3D syns nå jeg, mye bedre stemning og bøttevis med unødvendig vold som eide meg som ??åring. Blood 2 sugde derimot esel.

blood.jpg

5: Chuck Rock

Nei, ikke Giana Sisters eller Kid Icarus. Det var Chuck Rock som var kongen av scrollers for min del, sammen med det under her. Dritbra stemning, musikk og feeling med hele pakka - samt en hårete character på et tåpelig quest. Digga det.

1081635510-00.png

6: Turrican 2

Japp, genial scrollshooter det her. Amigan min fikk pusteproblemer flere ganger etter litt vel mange timer. Herlig musikk av Chris Huelsbeck, og mengder på mengder med hjernedødt gameplay som fenga evig.

turrican2-3.png

7: North & South

Enda en Amiga-klassiker for min del. Og min første multiplayer opplevelse overhodet. Kunne styre vær vår hær på samme skjerm på samme tastatur, og det er få ting i dag som kan matche følelesen. (ja jeg skulle ønske jeg var 12år igjen)

north-and-south-ss1.gif

8: Oddworld: Abe's Odyssey

Dette MÅ være det beste sidescrollende spillet noensinne. Har aldri hverken før eller etter spilt noe som kommer i nærheten av gjennomtenkt gameplay, grafikk og stemning i en noe artistisk begrenset genre som det her. HELT konge var det.

225489.jpeg

9: Stunts

Lage sine egne baner, full pixelert 3D ... bilvrak ... i 1990 blei det ikke bedre.

940974933-00.gif

10: The Secret of Monkey Island

Det forklarer seg selv ... episk

The%20Secret%20of%20Monkey%20Island.jpg

I tillegg kan jeg nevne Dogs of War, Lost Vikings, Lemmings, Navy Seals, Ports of Call, Test Drive, Lotus Turbo, Death Rally, The Neverhood, Full Throttle, Sam & Max ... blabla ...

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blei nostalgisk i en annen tråd på et annet forum, så starter en her også:

Rekkefølgen har ingenting å si.

jeg husker jeg hadde Oddworld: Abe's Odyssey på ps1 :D det var så kult det styre de slemme og sånn via et eller annet, husker ikke hva han gjorde i farta

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Dette fikk meg til å finne fram noe gammelt noe.

Men etter instalasjonen fikk jeg det ikke til å funke, har akkurat gjort meg ferdig på setup, så trykker jeg "save and exit settings, start blood", da blir skjermen svart, så er det ut i windows. Kan noen hjelpe!

JEG ER DESPERAT ETTER Å FÅ SPILT DETTE SPILLET IGJEN! *rivesegihåret* :cry:

EDIT:

der fikk jeg spillet til å starte, men, jeg har lyd men ikke musikk. Hvordan kan jeg fikse musikken?

8039076[/snapback]

Hvis du har god tid og er tålmodig, så hjelper denne siden deg:

http://buildxp.deathmask.net/

Kos deg! ;)

Lenke til kommentar
8: Oddworld: Abe's Odyssey

Dette MÅ være det beste sidescrollende spillet noensinne. Har aldri hverken før eller etter spilt noe som kommer i nærheten av gjennomtenkt gameplay, grafikk og stemning i en noe artistisk begrenset genre som det her. HELT konge var det.

225489.jpeg

Gode minner :)

Lenke til kommentar

På Call of Cthulhu Shadow of the comet heter ikke byen illsmouth? Husker jeg synes det var rart siden byen fra boken het Innsmouth. Akkurat som min far som skulle kjøpe videokamera til meg på Kanariøyene for en del år tilbake. Det var et Panasoanic kamera. Da lo vi godt! :!:

Anyways, jeg husker at en av de gamle spillene jeg likte veldig godt var The secret of monkey Island og Doom 1,2.

PS: Det kameraet holdt i 2 uker. :D

Lenke til kommentar

Har alltid vært et stort fan av Diablo

Grafikken er ikke perfekt, men det er langt fra dårlig. Det beste minnet jeg har fra Diablo er når jeg møter The Butcher for første gang, fy faen jeg ble skremt. Slaktede dyr rundt hele stedet, men heldigvis dropper han ei fet øks som belønning :)

1002820771-00.gif

Lenke til kommentar

Husker dere prince of persia?

Prinsen som sloss mot skjeletter og sultaner for å få prinsessen som har vert innesperret til slutt. Gammelt dos-spill fra 1990. Det var tider det. :roll:

Jeg har det på diskett enda. Det tar 599kb av disketten :thumbup:

post-123724-1172961609_thumb.jpg

post-123724-1172961620_thumb.jpg

post-123724-1172961734_thumb.jpg

Endret av Hydrokortison
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kanskje ikke det eldste spillet, men Tony Hawk's Pro Skater 2 (:love:) gjorde i allefall at jeg satt utallige timer foran skjermen.

Lenke til kommentar

Amiga spill er det lenge siden jeg har holdt på med, men SuperFrog var vel til Amiga - Ligner kanskje litt på Supermario i stil, men noe bedre vil jeg påstå.

Lotus spillene ! - (Meget bra -musikk- grafikk og bra lyd) (Også Amiga)

Tror også Ghostbusters tok noen timer av livet mitt :)

James bond spill var litt morsomt, tror det var Lisence to kill jeg likte best, varierende og tidkrevende

Mye gammelt jeg gjerne skulle sett bli 'pusset opp' og fått ny utgivelse... Å emulere det gamle gir litt dårlig smak fordi det ikke er så bra i forhold til hva vi er bortskjemte med idag av grafikk og lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...