Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer

Anbefalte innlegg

Spelte også eit gammelt Home Alone spel på den første PCen vi hadde i huset. Der ein styrer han gutten Kevin rundt i huset og legger feller for tyvene som kjem etter 20 min elns.. også kjem ein høgt på lista etter kor lang tid det tar før dei fanger deg. Det som var litt teit med dette spillet var at ein trengte berre å gjømme seg i hytta til Kevin, så kunne dei ikkje få tak i deg. Så pleide å gå å sjå på tv mens spelet sto på for å komme høgt på high score lista :whistle:

8014303[/snapback]

Poenget med dette spillet var å få dem til å gå i 10 forskjellige feller hver så vidt jeg husker. Og man kunne bare skyde dem én gang hver. Husker jeg pleide å vente på dem i 2. etg sprang opp på loftet, hoppet over en bil, ventet til de var helt borte ved vinduet, så spratt jeg ut til hytten. Ned fra hytten og ned i kjelleren hvor de gikk på 3 feller før jeg skjøt den siste.

Ellers var det mye kos med Streetrod, Stunts og Offroad. Det teite med Offroad var om du tapte EN gang var du ute..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Glemmer aldri Tombi :)

8029426[/snapback]

Finnes dette til datamaskin?

Det var et av mine favorittspil til playstation, gud det var mange spilte timer der. Det var et spill med sjarm som spredde glede. Men hvor det er nå...who knows :cry:

8029999[/snapback]

Du fikk meg til å tenke på Tomba

Det var et spill jeg sløste bort mange timer på.. hehe..

post-81425-1172562638_thumb.jpg

Lenke til kommentar
På en tid der "Doom klonene" herjet som verst, og vi ble servert ene drittspillet etter det andre, var det et som skulle skille seg ut betraktelig. Jeg snakker om:

Blood

Gudene fra Monolith (som bla. står bak F.E.A.R) reiste seg og ga oss dette fantastiske 3D shoot'em up spillet. Du kontrollerer en mann ved navn Caleb, som er medlem av en kult gruppe ved navn "Cult of Tchernobog". Men lederen for denne gruppen forråder Caleb og dreper ham, samt bortfører hans kjære Ophelia Price. Det Tchernobog ikke vet, er at Caleb slettes ikke er død, men at han snart står opp igjen, for å ta hevn!

Ikke den mest originale storyen, men fy fader som det funker. Og man finner fort ut hvorfor dette spillet heter "Blood". Blod, gørr, hoder og innvoller flakser rundt, mens man løper i stemningsfulle omgivelser og skyter zombier, munker og andre beist med tommygun, hagler og dynamittkuber. Og hva er vel et episodebasert spill uten en svær jævel å ta på siste bane? Forvent deg flyvende demoner, hunder fra helvette og selve sjefen sjøl, Tchernobog.

Etter min mening finnes det ikke et bedre FPS spill. Den mørke, nesten gotiske atmosfæren er til å ta og føle på. Overalt i spillet finner man referanser til kult- og skrekkfilmer som Halloween, Friday 13th osv, noe som gleder en fan av slike filmer. Det er også inkludert en dose humor i det hele, noe som hjelper å trekke det hele opp.

Jeg ber til guden min hver dag om at Monolith skal lage en remake i dagens grafikk. Den dagen det skjer (for det vil det gjøre), så kan jeg dø en lykkelig mann. Har du gått glipp av dette spillet, har du gått glipp av et stykke spillhistorie.

Bilder (Beklager størrelsen):

982396145-00.jpg

blood-ss2.gif

s75391rq3df.jpg

Blood 2 var forresten en skuffelse av dimensjoner. Alt som het atmosfære og originalitet som var så gjennomført i 1'ern, var helt borte. Anbefaler alle å holde seg unna det spillet.

7973877[/snapback]

Dette fikk meg til å finne fram noe gammelt noe.

Men etter instalasjonen fikk jeg det ikke til å funke, har akkurat gjort meg ferdig på setup, så trykker jeg "save and exit settings, start blood", da blir skjermen svart, så er det ut i windows. Kan noen hjelpe!

JEG ER DESPERAT ETTER Å FÅ SPILT DETTE SPILLET IGJEN! *rivesegihåret* :cry:

EDIT:

der fikk jeg spillet til å starte, men, jeg har lyd men ikke musikk. Hvordan kan jeg fikse musikken?

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

Noen av dere som noensinne har prøvd Bubbles Bubbles der du spiller en (eller to) slags klumper som skal ete bær og lignende på forskjellige nivåer??

P.S Jeg beklager hvis dette er blitt skrevet om før, men orker ikke å lete igjennom x- antall sider for å finne det ut

Lenke til kommentar
Noen av dere som noensinne har prøvd Bubbles Bubbles der du spiller en (eller to) slags klumper som skal ete bær og lignende på forskjellige nivåer??

P.S Jeg beklager hvis dette er blitt skrevet om før, men orker ikke å lete igjennom x- antall sider for å finne det ut

8040639[/snapback]

36 sider.

For og svare på spørsmålet så har jeg faktisk spilt dette spillet på Nintendo NES :p

Husker det var skikkelig tøsete :)

Ett annet spill jeg husker fra jeg var yngre var ''Hogs of war'' til playstation 1 , mulig tittelen var feil men husker det var som worms, bare at i 3D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...