Lasse 90 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Het spillet bare Stunts? Mente det het test drive eller no sånn uansett en mektig rått spill! 7912060[/snapback] Er ganske sikker på at det bare heter stunts Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Sant. Spillindustrien har blitt kommersiallisert til døde.... 7913699[/snapback] Vel, det er jo selvsagt greit med komersielle spill som bare er til for å selge, men jeg synes liksom sjela i stor grad har forsvunnet fra spillindustrien. Det er mer eller mindre INGEN som lager spill som ikke selger spesielt bra, bare for å mette en liten interessegruppe lenger. Det er jo forståelig, da folk vil tjene mest mulig penger, men jeg synes likevel spillindustrien oppfører seg litt vel grådig og arrogant nå. Det er tross alt de gamle 'nerdete' spillerne, som spilte dataspill før 3D-grafikk i det hele tatt hadde kommet på idèbordet, som kan til at spillindustrien gradvis har vokst seg stor. Spillindustrien har på en måte dolket dem i ryggen. Stunts var også et fett spill ja. Artig å lage egne baner i det flotte, fargesprudlende "3D-miljøet". Het forresten ikke noe mer nei. Stunts. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Het spillet bare Stunts? Mente det het test drive eller no sånn uansett en mektig rått spill! 7912060[/snapback] Er ganske sikker på at det bare heter stunts 7913808[/snapback] Jepp, Test Drive er noe helt annet Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Sant. Spillindustrien har blitt kommersiallisert til døde.... 7913699[/snapback] Vel, det er jo selvsagt greit med komersielle spill som bare er til for å selge, men jeg synes liksom sjela i stor grad har forsvunnet fra spillindustrien. Det er mer eller mindre INGEN som lager spill som ikke selger spesielt bra, bare for å mette en liten interessegruppe lenger. Det er jo forståelig, da folk vil tjene mest mulig penger, men jeg synes likevel spillindustrien oppfører seg litt vel grådig og arrogant nå. Det er tross alt de gamle 'nerdete' spillerne, som spilte dataspill før 3D-grafikk i det hele tatt hadde kommet på idèbordet, som kan til at spillindustrien gradvis har vokst seg stor. Spillindustrien har på en måte dolket dem i ryggen. Stunts var også et fett spill ja. Artig å lage egne baner i det flotte, fargesprudlende "3D-miljøet". Het forresten ikke noe mer nei. Stunts. Enkelt og greit. 7913926[/snapback] Det er litt som med film, med en gang man finner ut at man kan tjene penger på det, så skal det masseproduseres og populariseres. Kapitalismen har slått klørne i dataspill, og kvaliteten har gått merkbart ned. For all del, det finnes fortsatt folk som lager bra spill, men fokuset ligger helt andre steder nå enn før. Før var jo historie og gameplay sentralt, og ikke minst design og art direction. Jeg savner spill en kan se på som virkelige kulturelle objekter. Mange gamle spill vil jeg påstå har kunstnerisk verdi; men i dag finnes det ikke mange spill som man med hånden på hjertet kan si har kunstnerisk verdi. Spill som f.eks. The Last Express, Grim Fandango, Planescape: Torment etc. Nei, ting var bedre i gamle dager Lenke til kommentar
VTW Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det blir vel mer en karakter dette, men kommer ALDRI til å glemme: Sonic The Hedgehog Er dessverre litt for ung til å huske når Sonic The Hedgehog kom ut. Kommer aldri til å glemme første-bossen mot dr. Ivo Robotnick (Eggman) Men husker med glede jeg satt å spilte det hos fetteren min! Senere kom Sonic The Hedgehog 2 som var ganske mye bedre enn 1eren, og man fikk møte det nye sidekick'et Miles 'Tails' Prower som diltet etter Sonic. Enten selvstyrt eller styrt med den andre kontrollen. I dette spillet ble vi jo også for første gang introdusert for 'Super-Sonic' Så kom perla av dem alle! Sonic The Hedgehog 3 Husker fortsatt hvordan jeg strevde med å vinne over siste-bossen der! Her ble vi presentert for enda en av karakter fra Sonic-universet, nemlig Knuckles The Echidna, som skapte mange problemer gjennom spillet. De hadde gså med en heftig 2-player mode! Da det virket som om toppen av kransekaken var nådd, kom plutselig Sonic And Knuckles ut. Jeg kan ikke si jeg synes dette spillet var bedre enn Sonic 3. Spillet var egentlig ganske likt, bare med andreledes zoner. Men det geniale var at hvis du kjøpte dette spillet og hadde Sonic 2 og Sonic 3 hjemme kunne du oppgradere dem til: Sonic The Hedgehog 2 And Knuckles og Sonic The Hedgehog 3 And Knuckles Spesielt om du hadde Sonic 3 og oppgraderte ville du kunne merke forskjellen. I 'Sonic 2 AndKnuckles' fikk du muligheten til å spille med Knuckles. Men i 'Sonic 3 And Knuckles' fikk du ikke bare muligheten til å spille som Knuckles i Sonic 3, men spillet fortsatte fra 3'eren till "4'eren". Noe som også gjorde det mulig å samle alle caos-emeraldene i Sonic 3, bli oppgradert til super-Sonic, finne Super Emeraldene og deretter transformere Sonic til Hyper-Sonic Da ble det andre boller! Men som tiden har gått og 3D har tatt over skal det innrømmes at Sonic-spillene har mistet sin kvalitet. Men hold håpet oppe alle Sonic-fans. Det ser ut som et lys i horisonten. Har enda ikke fått vite så mye om det, men det virker likevel som vi endelig skal få være vitne til det første 3D-spillet med Sonic som var verdt å produsere. Jeg snakker om Sonic and the secret rings Har også tro på Sonic Wild Fire Tenk dette. Hvem skulle noen gang tro at JEG skulle bli begeistret for Nintendo? Lenke til kommentar
SCV Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Constructor (1997) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Spillet er abandonware og kan lastes ned gratis blant annet HER! (Men det krever at du har DOSBox) 7537388[/snapback] Du er nå helten min. Herlig spill! og som må sies at det var glemt Lenke til kommentar
djsimen Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 best ever game. på c64e (commodore 64) "Great Giana Sisters". (en slag c64e clon av super mario) og the one and only "Winter Games". (for heile familien og noen til) på arcade (spillautomater)[/u] "burning rubber" (flat spilleautomat hvor du så ned på skjermen) "bombjack" (oh yeah baby.. det rocka) på pc "red alert" (ingen banker Tanya) og "red alert2" i tillegg så kan nevnes "starcraft"... (kommer starcraft 2?) Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) VTW: Super Sonic er da vel ikke glemt? Det kommer fortsatt nye spill fra Sonic-serien, dog av mer eller mindre laber kvalitet. Det er jo forsåvidt ikke C&C eller StarCraft heller. SC spilles jo iltert enda, til tross for alderen. Endret 10. februar 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) best ever game. på pc "red alert" (ingen banker Tanya) og "red alert2" i tillegg så kan nevnes "starcraft"... (kommer starcraft 2?) 7914419[/snapback] Kunne ikke vært MER enig, spiller akurat de spillene den dag idag.. IVRIG også.. holder på å spille gjennom Yuris Revenge for 4 gang FTW:Det er jo forsåvidt ikke C&C eller StarCraft heller. SC spilles jo iltert enda, til tross for alderen. 7915068[/snapback] Dog er jeg ikke alene Endret 11. februar 2007 av SiRious Lenke til kommentar
majeki Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Si meg, heter dette spillet kun mousetrap?? Når er det fra? Syns ikke helt beskrivelsen stemmer med Atari-spillet med tilsvarende navn fra 1982....?? Pliz hjelp om noen vet? :ber: Lenke til kommentar
Schnugaf Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Husker at en av nabo hyttene våres hadde sega med Sonic The Hedgehog. Det var så kjekt å spille det Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Wolfenstein 3D Veit ikke hvor glemt det er... De fleste vet hva det er, men det er ikke noe folk holder på med eller mimrer tilbake til. Det var min første spillopplevelse, på min brors gamle maskin hvor man måtte skrive inn kommandore for å kjøre ting, og man bare kunne kjøre ting når disketten med programmet på var satt inn^^ Aaaah... Eller så var ELastoMAnia ganske morsomt^^ Har det på en skolePC. Endret 13. februar 2007 av KristofferAG Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hva skjer med alle mobygames bildene? blir gal! Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Sonic The Hedgehog er LANGT ifra et glemt spill. begynn med innlegg som bare DERE husker folkens Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Sonic The Hedgehog er LANGT ifra et glemt spill. begynn med innlegg som bare DERE husker folkens 7935256[/snapback] slapp av litt da... Holder med en tulling til å passe på tråden. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 da kan vel trådstarter omformere emnet til "spill du husker" da Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 da kan vel trådstarter omformere emnet til "spill du husker" da 7935905[/snapback] Tror trådstarter er utestengt. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Ports of call Golden Axe til amiga Mortal kombat til amiga Starcraft ! Expendable Av nyere spill så er Jedi knight 2 enda rått. Endret 13. februar 2007 av Ravenlord Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Starcraft er da ikke glømt i det hele tatt, har flere venner som enda spiller det, spiller det av og til selv^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå