virulence Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Moonstone til Amiga er også verdt å nevne, det var det blodigste/skumleste spillet jeg noen gang hadde vært borti! Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Blood and Guts Der var det mye syke ting, bla kattekasting haha. Kom på det her da poster over meg nevnte blodige spill. :!: Lenke til kommentar
virulence Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Der var det mye syke ting, bla kattekasting haha. Hæhæhæ, kattekasting? Høres mildt sagt lovende ut. Burde vært en egen OL-gren! Et annet spill med litt Blod/Gørr var Barbarian. Kunne hugge huet av motstanderen etc. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Ja gode gamle Barbarian. Blood and Guts hadde kattekasting, steinkasting på en motspiller, Stup fra tårn med poeng for å lande på hode, mer og men dem der husker jeg best. Lo mye på gutterommet da vi spilte det mot hverandre hehe. Edit: Commando Libya var også et voldsomt blodig spill. Husker det var såkalte bonus stages som gikk ut på å henrette fanger raskest mulig. Kommer aldri til å glemme kommentarer du fikk som. "That was Kadaffi`s children" "You are better than rambo" Endret 7. februar 2007 av Darkrevan Lenke til kommentar
Tackli Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Jeg spiller nå og da Tex Murphy spillene igjen: Under a Killing Moon The Pandora Directive Overseer Utrolig spennende og morsomme spill. Det siste ble avsluttet på typisk "to be continued"-måte, men Microsoft kjøpte Access Software og la prosjektet dødt. Tusen Takk! 6850313[/snapback] Hehe, helt genial serie (vel, har aldri testet Overseer). Husker jeg kjøpte meg UaKM før jeg hadde PC som kunne kjøre det. Rimelig gira på det spillet kan man si. [Edit] Fant ut at det faktisk er 2 stk. Tex Murphy Spill før UaKM, "Mean Streets" og "Martian Memorandum". Finnes tilgjengelig for nedlasting, da det er abandonware. *weeee* Ellers er Time Commando til PlayStation en udødelig og undervurdert klassiker. Forrresten fra folkene bak Little Big Adventure spillene. *aaah, the memories*. Endret 9. februar 2007 av Tackli Lenke til kommentar
Chiasm Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Fallout 1/2, Day of the Tentacle, Sam and Max hits the road er vle de jeg husker best. Satt utrolig lenge med Fallout serien Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Golden Axe Cannon Fodder Gameplayvideo fra Cannon Fodder (Courtesy The DOS Spirit) Endret 9. februar 2007 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Mow Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Var jo ikke i utgangspungtet ett DOS-spill, men kan oppdrives som MAME: A.P.B. ("All Points Bulletin") Det brukte jeg mange kroner på 7850219[/snapback] Enig. Og gud som jeg gleder meg til MMORPG versjonen som skal komme ut til neste år av APB Lenke til kommentar
majeki Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Er det mulig å få omgjortat arispill så man kan få brukt det på en pc nå idag?? Jeg tenker på spillet Mouse Trap, til Atari... Jeg vil virkelig gå langt for å prøve det igjen....Det er iallefall 15år siden, og det var bare ALT for meg den tid ! Kan noen hjelpe?? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Sikkert nevnt før, men verd å nevne en gang til: Gabriel Knight! mer stemningsfyllt spill skal du leite lenge etter... Lenke til kommentar
virulence Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Nuclear War er forsåvidt også verdt og nevne. Utrolig avhengighetsdannende spill med masse mengder gravhumor. Man kan bombe kjente ledere som Jimmy Carter, Fidel Castro, Margareth Thatcher, Ghandi(!) sønder og sammen med raketter og fly! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 "Hug me with nuclear arms", er det ikke der jeg husker det fra? Lenke til kommentar
virulence Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 "Hug me with nuclear arms", er det ikke der jeg husker det fra? 7911340[/snapback] Hæhæ, stemmer . Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Den gamlesete (?) versjonen av Nintendo, der var et spill som inkluderte Tetris, Super Mario og et fotball-spill som var dritkult! Noen som vet hva det heter foresten? Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Noen som husker gode gamle stunts? Hadde sinnsykt rå musikk :!: Noen bilder: Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Åååå det bilspillet der husker jeg! Fy faen det var elsk! Husker jeg var med pappa på jobben, skikkelig stas fordi pcn der hadde det spillet Het spillet bare Stunts? Mente det het test drive eller no sånn uansett en mektig rått spill! Lenke til kommentar
virulence Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Den gamlesete (?) versjonen av Nintendo, der var et spill som inkluderte Tetris, Super Mario og et fotball-spill som var dritkult! Noen som vet hva det heter foresten? 7911490[/snapback] Tror det var noe såpass enkelt som "Nintendo World Cup". Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Battlezone fra activition.. Det var rått Grafikken var ikke så ille på den tiden Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Av og til drar jeg frem det gode gamle sci-fi-pek&klikk-spillet Rama, fra 1996, for å få trent matematikk-ferdighetene mine. Fortsatt flott grafikk, musikk, historie og amtosfære. Dessuten, mens jeg er inne på pek&klikk, kan jeg jo nevne det dødsskumle Lighthouse: The Dark Being. Mener det kom ut i 1997. Dette spillet var så skummelt at jeg spilte noen minutter før jeg måtte slå av, og ventet to år til før jeg tok det opp igjen (det er vel ti år siden nå). Spillet er utrolig engasjerende og det har en veldig creepy og god atmosfære, samt et mysterie som vil få deg til å spille videre til tross mange ekle hendelser. Disse to spillene er av den typen som aldri var redd for å ikke selge noe bra. De inneholdt historier, twister, gåter og mysterier som ville sendt enhver mainstream-spiller - med lav IQ og høy lyst på meningsløs action - hjem med et blåøye. Man måtte være modig og glup for å fare ut på sånne reiser. Slike spill lages ikke lenger den dag i dag. Endret 10. februar 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Sant. Spillindustrien har blitt kommersiallisert til døde.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå