Are.......... Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Husker jeg og bestevennen min pleide å spille Jedi Knight: dark forces 2. Det var gode tider det! 7816912[/snapback] Lenke til kommentar
sover16 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Spilte MYE final fantasi 7. Hadde faktisk med meg playstation når jeg dro på ferie slik at jeg kunne spille. ingen som husker adidas powershocer? Lenke til kommentar
RIP Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Pirates på amiga, åh det eide ballekuk! Det nye Pirates er ikke det samme :`\ Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Police quest1: Last Ninja: Skate rock: Lenke til kommentar
stappteit007 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Husker godt "Round 42" på DOS fra 1986 Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Lode Runner: The Legend Returns. Jeg må ha det, vet noen hvor det er mulig å få tak i det? Elskverdig spill, og noe av det første jeg smilte noensinne. 6849057[/snapback] Mange minner... Husker faktiskt ikke hva som var først..men det var vel noen gamle Atari/ apple greier, og C64 før det begynte å svinge med PC... Ingen som har nevnt ULTIMA på C64??? Harrier attack på Amstrad := Første PC spillet jeg spilte var Space invaders.-.. På en SVÆÆÆR kasse, med en liten 2 farget skjerm... Ble helt betatt av gode gamle Sierra Online spillene, Police quest Larry spillene, SpaceQuest.. Sierra var konger dengang. ... Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Mario, og Ocarina of Time. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Mario, og Ocarina of Time. 7849951[/snapback] Dette er gamle spill, men ikke glemte. Er en viss forskjell på de to ordene. Med "glemte spill" mener man gode spill som ble slukt av store titler som Quake, Doom, Half-Life og så videre. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Var jo ikke i utgangspungtet ett DOS-spill, men kan oppdrives som MAME: A.P.B. ("All Points Bulletin") Det brukte jeg mange kroner på Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Må vel være Alex the Kidd på Sega master system 16-bit. Stein, saks & papir, hvem kan ikke det? Endret 1. februar 2007 av Deosl Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Dune 2,satte en ny standard på strategi-spill var bare konge mens jeg som liten satt å spilte med de gøye pipelydene som var før soundblaster ble standard! og "alternative beast" eller noe sånt,husker ikke helt navnet,var verfall noe med "beast" der du gikk rett frem og slo ihjel mye rart og ble om til en varulv som var "special'en" Xenon og må jo kansje nevnes,var utrolig artig! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Noen flere enn meg som husker "Return to Ringworld"? Eller "The dig"? Lenke til kommentar
Bennykill Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Noen som husker :Severance - Blade of darkness til pc ? (hack and slash/adventure) kom vel ut i 2000/2001 .Utviklet av Rebel Act Studios og utgitt av Codemasters. Veldig voldelig spill som fikk 18 års grense i endel land Severance hadde svært god grafikk(på den tiden) og en utrolig atmosfære. Til tross for at grafikken i dag er utdatert så makter spillet forsatt å gi meg noe av den samme gode følelsen som da det var nytt. Husker jeg hadde problemer med å kjøre det pga skygge/lys effekter hadde vel en celeron 400 mhz cpu på den tiden 128 mb minne og 2stk voodoo2 grafikkort med 12 mb minne i sli :!: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 1. februar 2007 av Bennykill Lenke til kommentar
Radial Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Gode gamle FIREPOWER til Amiga500. Tanksspill. Jeg og en kompis spilte det til vi ble grønne i fjeset. Man kunne spille to mot hverandre, eller sammen mot en skummel samling polygoner. Artig som bare rakkern. Edit: Og BRUCE LEE til commodore64. Genialt! Endret 1. februar 2007 av Radial Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Raptor, det flyspillet! :wub: Har faktisk Little Big Adventure 1 liggende et sted, kom aldri forbi første lille rommet, men sitter enda med bildet i hodet. Captain Comic, har mange ganger tenkt på spillet den dag idag. Red Alert ser ut til å være rimelig glemt, sitter her med en collection med vanlige spillet + begge ekspansjonene, kosta 500 kr i danmark for lenge siden :wub: Lenke til kommentar
Anacomic Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg er så gammel at "nesten" glemte spill som er nostalgiske for meg er fra 286-486 tiden: Firepower : tanks krig helst i 2Ply. Nightmare on Elm St. : Gikk timer på denne , men ble for vanskelig til slutt. Operation Wolf: Første 1st person shooter ? kanskje? Rick Dangerous 1 & 2: Skikkelig plattformspill. Snake: Fyll skjermen med slangen som vokser. Life and death: Lek kirurg. Klarte først å operere etter at jeg fikk tak i walkthruen for . noen få år siden og dette spillet er i cga. L S Larry: Brodern skrev engelsk før han skrev norsk. hehe. Husker dere dem? Lenke til kommentar
binko Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Når du sier det, så kommer jeg på et av mine største minner... Er jo kun 14 år, så har ikke hatt den "C-64-greia". Men husker veldig godt et spill til PS1. Metal Gear Solid til PS1. "THE MGS". Husker godt den dagen brutter`n kom hjem fra byen med en liten blå pose. Lykkelig dro han frem MGS-coveret og kikka på meg. Straks derpå var den velkjente summingen fra PS`en i gang. De beste minnene fra spillet er; (sannsynligvis IKKE kronologisk, verken fra spill eller hode!) 1. Meryl dør. Man må krysse et minefelt, og må følge nøyaktig i Meryls fotspor. Når man har kommet seg over etter utallige forsøk, blir hun skutt av Sniper Wolf... Trist nå... En av de største videospillscenene noen sinne! 2. Gjemme seg som pappeske. Tror aldri jeg kommer til å glemme scenen hvor Snake står blant andre esker og vakten går rolig forbi... 3. Psycho Mantis. Å herregud som jeg blir fylt av nostalgi og fryd når jeg sier navnet til meg selv. Først, gjennom et par ganger dekket av panel. Så kom introen hvor psycho (yes indeed) viste seg. Tror vi satt rimelig forbauset da han kommenterte hvor ofte vi hadde savet, og leste opp titler på andre Konami-spill vi hadde (bla. Castlevania.) En svart skjerm poppet opp med skriften "HIDEO" i hjørnet. Jeg trodde den klikka, men brutter`n bare: "Ro deg ned. Jeg tror han kødder med oss". "No. There`s no need for words Snake," er jeg rimelig sikker på han sa. Uff som vi slet med å slå han. Han "leste" jo tankene våre, og kastet ting i den retning vi sto. En liten ting poppet bak i hodet mitt. (jeg var 7-8 år.) "Kan du ikke bytte kontroll da?" Nei. Fortsatt ingenting. "Hva med å bytte PLASS på kontrollene da?" Oi sann. "B-but what`s this? I can`t read your mind anymore!". Jemini som jeg frydet meg. Aaargh blir litt trist, for brutter`n er i militæret på førstegangs, og jeg får ikke spilt med han (du-uh.) Har nemlig fiska fram en blå pose. Og inni ligger det et dobbeltcover med skriften Metal Gear Solid- Tactical Espionage på. God natt folkens, The Snake will strike again! -Gizmo mgs1.bmp Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Må vel være Alex the Kidd på Sega master system 16-bit. Stein, saks & papir, hvem kan ikke det? 7850581[/snapback] Det var vel faktisk 8-bit, men jeg har uansett uttallige timer med det spillet. Det var innebygd i segan husker jeg og begynte når du starta maskinen uten kassett i. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ace på C64 var utrolig bra. Det ble spilt en god del, samme med Ace 2. Link. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 SkiFree - Hvem glemmer det? Og det trollet da.. Bare helt best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå