Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke noen endre emnetittelen til "Spill du aldri glemmer", eller noe sånt? :mad:

6959659[/snapback]

Hvorfor det? Det ville jo være noe helt annet...

6961074[/snapback]

Poenget hans var at folk nevner spill nesten alle husker. Gamle klassikere som alle bør kjenne til hører ikke til kategorien "glemte spill".

6961362[/snapback]

Akkurat.

Lenke til kommentar
Jeg vet at dette ikke er tiden for å nevne klassikere, men siden så mange har gjort det allerede, og ingen har nevnt elskede Indiana Jones and the Fate of Atlantis må jeg jo bare regne spillet som glemt!

6900549[/snapback]

Det at ingen har nevnt det tyder vel heller på at det IKKE er glemt, ergo ikke noe som skal nevnes i denne tråden.

6915248[/snapback]

[Rant mode]

... errrr?? om det at ingen har nevnt et spill skal tas som et tegn på att alle husker det, da blir det ikke mange spill i lista, og de som kommer inn i lista vil være de eneste man kan nevne igjen... hallo.

Ellers synest jeg folk slenger litt kjapt med leppa, husk at vi har en veldig stor alders-spredning her, og spill som noen knapt husker fra "sin spede barndom" er jo for andre spill de brukte tid på i ten-åra eller som voksne!

Hvordan skal jeg kunne vite om spillene jeg lister opp her under er "glemte" eller ikke?? Greit nok at HalfLife 1 osv er litt godt på kanten, men tross alt, for noen er det kanskje et spill de knapt husker fra da de var små... Grøss, dette får meg til å føle meg ELDGAMMEL! FY!

[/rant mode]

Tilbake til topic her... spill som forhåpentligvis er obskure nok til at folk ikke hakker meg ned her:

Monty Python flying circus:

Commodore 64 spill (kassett versjon). Hadde "kopi-beskyttelse" som gikk på at man fikk navnet på en ost, og så skulle man svare på spørsmål knyttet til den osten, selvsagt ved å bruke innstruksjonsheftet. Husker at jeg alldrig fatta va som gikk for seg i spillet, men var ganske morsomt også. Var et EKSTREMT sært spill! I noen baner var man fisk med mannehode, bl.a. monty_pythons_flying_circus_03.gif

"Miner" til Commodore 64...

...eller, navnet gav alldrig mening og var av typen "kulepenn på kopi-kassett", så kanskje het det noe helt annet. Det var et "plattform spill" der man måtte "male" alle "gulv" før man kom videre. Dette gjorde man ved å gå over gulvet. Selvsagt måtte man hoppe over hull, passe seg for diverse farlige ting, både statiske og bevegelige etc etc. Veldig gøyalt spill faktisk.

[edit] tydeligvis hadde jeg hele greia helt feil! Fyren var ikke MALER han var "Gruveinspektør" og måtte innspisere nivåer av "gruver"... derav "Miner".. jøssenavn. Morsomme er at jeg ikke søkte en gang.. så bilde fra spillet helt tilfeldig i en liste som kom opp når jeg søkte på Monty Python spillet.. hehe!

Miner

Kaper (8086)

Mange timer gikk tapt i dette Danske(?) spillet hvor man jaget pirater, kjøpte kanoner og handlet i sukker o.l. Klarte alldrig å "runde" spillet, men er ikke sikker på om dette en gang var mulig eller om det var av typen "blir alldrig ferdig". Tror jeg gikk tom for "dager" eller noe, husker ikke helt.

Covert Action av Sid Meier/Micro Pros(?) (8086)

Husker naboen hadde fargeskjerm og kunne kjøre med 16 farger... selv hadde jeg bare grønn monochrome skjerm... Men fy flate så variert og morro spillet var!! Man var "hemmelig agent" og oppdragene begynte med en mistanke mot en person eller en organisasjon. Så var det opp til deg som spiller å sammle inn bevis nok til å "felle" den mistenkte.. måten det fungerte på var mangesidig og variert:

* telefon-avlytting

* bug på bilen for sporing

* innbrudd i safehouse (med tilhørende skyting, granater, innbrudd i safer ++)

* dekryptering av kodede meldinger

* biljakter

* ++++

Prøvde for et par år siden å få tak i spillet på underdog, men MPS hadde fremdeles ikke frigitt spillet den gang.. tror det har enndra seg nå. Husker at jeg i skjul satte klokka på 4-5 om morgenen for å spille spillet før skolen. Hadde notat blokk der jeg skrev opp spor og navn og steder slik at jeg kunne fly over hele verden å sammle bevis. Ble rikti så flink til dette etterhvert. Alle missions var tilfeldige til en vis grad, men oftest var det jo bare snakk om at navn og organisasjoner etc var ulike. Sjefen din husker jeg så veldig ut som "Pete Thornton" i MacGyver, hehe!

Oh, å så kunne man velge om man ville spille Max eller Maxime (mann eller dame).

Conan the Barbarian (C64)

Var noe fryktelig "kult" med å være uskikkelig å kappe huet av folk.. hadde nok egentlig ikke lov til å spille det spillet, men spurte alldrig, så da gikk det jo bra! :blush:

CyberStorm... ikke så veldig gammelt, men nesten glemt av meg til jeg begynte å lese her.. Ufattelig frustrerende! Var så gøy å spille missions, tjene penger og pilot erfaringer, få bedre Mech's, gro bedre piloter i "Vats" etc. Men uansett så kom jeg ikke forbi siste mission før neste "område" ble låst opp. Man kom til et vist punkt hvor man ikke fikk bedre teknologi eller piloter eller noe før man klarte dette bestemte oppdraget og selv om jeg lassa opp alle pilotene i de beste mech'ene jeg kunne drømme opp, så gikk det bare ikke.

Spillet var tur-basert, mechene gikk i hex-ruter og man kunne designe mech og utstyr og våpen mellom missions. Man kunne loote våpen, fikk tilgang til nye med høyere grad etc. Gøyalt var det iallefall.

Men nå er det nok for denne gang!! Om jeg bare skulle nevne ett av disse, måtte det blitt Covert Action! Tror spillet ville vært underholdene den dag i dag. Grafikken var relativt "clean" så tror nok at man skulle kunne spille det i dag uten å få migrene anfall. :)

Endret av Dargar
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere: Civ1, colonization, street rod, wings of fury, monkey island og mange andre...

Av de som ikke er nevnt, mener jeg Street Fighter 2 (både på Amiga og som arkadespill) hører hjemme her i denne tråden.

EDIT: Og Total Annihilation, herregud hvor mange netter det spillet spiste!

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Descent

Descent.jpg

Også husker jeg et skispill for lenge lenge siden, husker ikke helt hva som var poenget med det, men iallefall, etter at du har kjørt ned en bakke så måtte du komme deg bort ifra et monster ellers ville du bli spist opp.

Fantes mange hopp, trær og andre skigåere i bakken som måtte unngås, noen som vet hvilket spill jeg mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...