Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Glemte spill DU aldri glemmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange gode minner. Vi begynner lengst tilbake i historien, med NES-spillet "The Guardian Legend". Jeg kom aldri særlig langt, jeg var liten og syns det var dritvanskelig. Det hjalp litt å få "juksekoden" som gjorde at man slapp de RPG-liknende banene, men det var fremdeles altfor vanskelig for meg.

guardian_legend_corridor.png

guardian_legend_shooter.png

Litt seinere var det Sega Mega Drive som var greia, og "Phantasy Star 3" var enormt. Jeg rundet det med ALLE tenkelige kombinasjoner. Kan tro det gikk med mange timer her! Genialt RPG!

phantasystar3.jpg

ps_afinal3.gif

Spillinteressen ga seg egentlig for ganske lenge sida, så det siste jeg trekker fram er et pc-spill ved navn "Excessive Speed". For en lusen femtilapp var dette en knallinvestering! Plutselig sluttet cd'en å virke, skjønte aldri helt det der. Tok den med til kamerater for å teste den på andre maskiner, men det virka ikke der heller. Plata så helt fin ut på undersida, men..jaja..pælma hele greia. Litt synd, for det var ordentlig kult.

underwater.jpg

haunted_town.jpg

Lenke til kommentar

jeg fant fram Might & Magic VI - The Mandate Of Heaven her om dagen :D

spiller det hele tiden. gøy gøy gøy

men alle her husker vel Jones? det het noe mer og, men vi kallte det alltid for Jones. Du springer rundt i en liten by hvor du studerer, jobber, spiser, kjøper ting til leiligheten din osv...

Lenke til kommentar

Er det noen som har husker Pango?? litt sånn pacman aktig.

Aldo og Captain Comic også, bringer veldig gode minner....

1659_0.gif

Pango

aldos_adventure.gif

Aldo

1518_0.gif

Budokan

Castle

7th guest

Battleground serien

Midway

Sopwith

F-15 strike eagle

også et platforspill som het CSI, ICS eller noe lignende.

Kosli tråd, fikk meg til å registrere meg

Endret av Moje
Lenke til kommentar
Husker pappa var mester i pango, nå spiller han kun civilization og ingenting annet.

Og musikken i alle disse gamle spillene var så kul. sku ønske eg hadde en egen mimre cd... One must Fall soundtracket var knall:)

6938915[/snapback]

Word! finst foresten mange remixer av denne sangen, faktisk temmelig kule :thumbup:

Lenke til kommentar
- Metal Gear.

- Mario.

6938898[/snapback]

Sikkert ingen som husker dem ... :roll:

6938991[/snapback]

Tydeligvis. To som har nevnt Metal Gear, ser for få Mario her.

6939582[/snapback]

Så man skal nevne de store klassikerne for å se om andre husker de?

Det er kanskje en grunn for at de ikke er nevnt.

Lenke til kommentar
constructor og street wars? noen som husker disse? ekstremt gode spill :)

6932780[/snapback]

Quoted for truth.

Få spill jeg har hatt det like moro med som Constructor og Street Wars as. Pokker som jeg savner dem nå :(

Og selvfølgelig funker ikke den eldgamle constructor-cd'en min, og heller ingen av kompisene mine som har dem tilgjengelig.

Pokker, når skal jeg lære og aldri lese slike nostalgi-tråder. Blir alltid så deppa når de gode gamle klassikerne ikke er tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...