akristina92 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) De er kanskje ikke glemte, men jeg glemmer dem ALDRI! 6875602[/snapback] Kanskje ikke, men dette er tross alt tråden for glemte spill du aldri glemmer. Endret 16. september 2006 av Flaringo Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Need for speed 3: hot puirsuit! Need for speed var noe annet den gangen. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Ja. Duke Nukem 3D, òg. Keen-serien, Half-Life (den første), Doom-serien, Neverwinter Nights, TES: Morrowind, og ikke minst GTA-serien. De glemmer jeg aldri. Quake-serien og Diablo-serien må jo også få sin plass i lista over glemte spill, som ingen andre enn meg og 3-4 andre aper husker. Endret 16. september 2006 av Flaringo Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Kom på enda et spill: Jack Rabbit! Herlig platform spill som var veldig underholdene Spilte både 1'ern og 2'ern! Man kunne velge mellom 2 kaniner (en grønn en og en rød en) Enda et: Bust a' move Utrolig artig! Man er en drage og skal skyte ut kuler, når det blir 3 av dem faller dem ned Når alle er borte er det videre til neste nivå Jazz JackRabbit 1: http://www.mobygames.com/images/covers/lar...82232481-00.jpg Jazz JackRabbit 2: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/t....screenshot.png Tomb Raider 1: http://www.larascave.com/html/scion/lieux1/colosseumb.jpg Tomb Raider 2: http://www.larascave.com/html/scion/lieux2/talionb.jpg Bust a' move: http://www.neogeoforlife.com/neo_reviews/p...s/pbobble2.jpeg Pandemonium: http://www.vidgames.com/ps/screens/pandemonium1.jpg Endret 16. september 2006 av ZayCon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 dette var verdens beste spill og jeg kommer aldri til og glemme det 6863996[/snapback] Er dette Battlezone? Det var genialt! Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Denne tråden satte i gang de små grå og etter en stund med tenking kom jeg på navnet på tre fantastiske amiga spill Rodland - platformspill med to tvillinger som må redde mora si ved hjelp av magiske stiger og tryllestaver. Hunter - 3d spill der du kan stå på seilbrett, fly helikopter, kjøre ymse biler, hovercraft og så videre. Målet er å assasinere en fyr som gjemmer seg. Du må spørre folk og lete etter spor. Persian gulf inferno - Platform/skytespill der du skal knerte terrorister på en oljeplatform. Takk gud for WinUAE og Hotu Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Glemte i farta å nevne et spill som egentlig var noe av det første jeg spilte. "Hero" på C64. Du var en fyr med en liten propell på ryggen hvor du fløy rundt i grotter og huler av ymse slag. Et ganske facinerende spill og grafikken var også bra den gangen det kom i 1984. Jeg spilte det forøvrig i 1986,like pen grafikk da. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Quack! Quack! eller Quack! kan heller ikke glemmes. Det spillet der man var to ender som samlet på frukt og poeng, men måtte passe seg for "sumo-endene". Hva het forresten det animasjons-greiene til Commodore-64? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Pek-og-klikk-eventyrspelet Beneath A Steel Sky kan eg ikkje sjå at har blitt nemnt her. Eg held dette for å vere eit av dei beste spel eg har spela nokonsinne! Eg har runda det tre-fire gonger, og eg hugsar at eg var såpass oppslukt av historien då eg spela fyrste gongen at eg knapt klarte å leggje spelet frå meg... (For øvrig kan dette no lastast ned (fullt lovleg) frå til dømes denne sida her. Dette kan anbefalast på det varmaste for dei som likar denne sjangeren og ikkje har spela det før! ) Lenke til kommentar
icc Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) hehe... ser jeg husker mange av disse gamle spillene Noen som husker et spill som het Aldo eller noe i den duren? Lignet litt på mario i grunn. Noen andre som husker spillet Moonstone? Heftig spill den gangen... også Prince of persia som jeg digga når jeg var litn Moonstone: Finner tak i det her: http://www.freeoldies.com/fo_game.php?id=2014&lang=us Endret 17. september 2006 av icc Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Dracula: Regin of Terror Dette er et helt utrolig bra spill jeg aldri vil glemme Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 battle squadron! (og en hel del andre amiga spill) Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Wow, her var det mange gamle gode minner å hente. Fatter dermed ikke hvorfor jeg ikke har sett denne i tråden enda: Wings of Fury! Endret 18. september 2006 av Colossus Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Eg kjem aldri til å gløyme the settlers IV! Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Det aller første Rayman satt i flerfoldige timer å spilte det. Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 hehe... ser jeg husker mange av disse gamle spillene Noen som husker et spill som het Aldo eller noe i den duren? Lignet litt på mario i grunn. Noen andre som husker spillet Moonstone? Heftig spill den gangen... også Prince of persia som jeg digga når jeg var litn Moonstone: Finner tak i det her: http://www.freeoldies.com/fo_game.php?id=2014&lang=us 6880224[/snapback] Yess, satt og lurte på hva dette spillet het igjen. Spillte det på PC, men klarte aldri å ta siste bossen. Ellers så husker jeg alle NES spillene som er nevnt her. Men min favoritt er Zelda 2: Link. Jeg og en kompis brukte 6 mnd på å spille oss igjennom. Og det som kan kalles "oppfølgeren" Battle of Olympus Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Noen "gamle" spill jeg spilte før: -Crazy Football (aka: Brutal Sport) Morosamt fottball + våpen spill. -Bubba'n'Stix (eller noe sånt) Et plattform spill hvor du styrer en kar med en levende stokk, mye humor, men vanskelig -SWIV En Shmup hvor man kunne velge mellom jeep, taks og helikopter. Konge spill. -Lotus Esprit Turbo Challenge 1 & 2 Disse spillene hadde verdens beste musikk på amiga tiden, men tror det kun var i menyene og sånt man fikk høre den. Hadde "bil stereo meny" da, så man kunne sitte der å høre på musikken og skifte låter. -Super cars 2 Bilspill sett ovenfra (litt ala Iron man) med diverse våpen man kunne plukke opp. Veldig morsomt på multiplayer. -Apokalypse Verdns feteste helikopter spill. Styrer ett kamp helikopter i en jungelkrig, må drepe motstanderene og plukke opp egne tropper på bakken. Klarte dog aldri å fullføre level 2, var veldig vanskelig. -Crazy Taxi Plukk opp folk i "space taxien" din og kjør dem til destinasjonen. Pass på å ikke kresje + drivstoff og klokken. -Night Driver/Night Rider Billspill på atarien. -Bruce Lee Kung Fu spill. Kom deg til enden av levellen mens du ungår feller/pigger og motstanderne. -Monty Mole Et av de beste C64 spillene, skulle smle ting eller noe. Genial musikk. -Little Computer People Før sims kom var det LCP på C64, en kar som bor alene i huset sitt, du kan sende ham mat på døren elle be ham gjøre ting (som han ignorerer viss han vil) -Mortal Kombat, Street Fighter, Boddy blows, brutal paws of fury, IK+.... Noen gode sloss spill. -Turrikane 1-3 Et vanlig action/skyte spill, men bruk auto-fire så komer spesial våpenet frem. tror det var en pisk i 2'eren og en stråle i 3'eren. -Walker En kar styrer det store beistet, en annen skyter. Lenke til kommentar
kfhauger Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 - Altered beast - International Karate + - Simon the sorcerer - Toe Jam and Earl - Pandemonium - Supaplex - Snake rattle and roll - Cobra Triangle - Starcontrol 2 Mange gode minner her. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 dogs of war rock'n roll racing nfs 1 ridge racer 1 Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Heroes of Might and Magic det var et morsomt spill og Might and Magic og Wizards & Warriors (noen av dem er jo ikke direkte fra barndommen men har så gode minner fra dem) og gta1,gta london og gta 2 Endret 18. september 2006 av x-nobbit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå