Gå til innhold

grunn til å ikke kjøpre WS..

Footy

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sittet på en 17" Dell skjerm en god stund, skal snart oppgradere hele greia..

Så jeg har i det siste titta en del rundt på skjermer, men jeg lurer på: Finnes det noen grunn til å ikke kjøpe en f.eks 20" SW skjerm? Har WS skjermer noen fordeler/ulemper i forhold til"vanlige" skjermer?

Skal bruke skjermen mest til film og spill....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen direkte ulemper ved å velge Widescreen, bortsett fra at når du holder deg i 20"-21" området, vil du få et mindre antall pixler å leke deg med på skjermen, enn om du hadde valgt 4:3 i samme størrelse...

Når du bruker en 20" 4:3 skjerm, så vil du de fleste gangene ha en native oppløsning på 1600x1200, dvs 1920000 antall pixler på skjermen at any given time. Ved å velge WS vil du som oftest ha en oppløsning på 1680x1050, noe som vil gi deg 1765000 antall pixler på skjermen. Bottom line er at du vil få mindre arbeidsflate på en WS skjerm, alt i alt, hvis du går under 21"... Om du derimot beveger deg opp mot 23"-24" vil du få 1920x1200 på Widescreen skjermene, og dette vil gi deg mer skjerm for pengene.

But still, det er mange som rett og slett bare digger 16:10 over 4:3, smak og behag :)

Lenke til kommentar

Jeg sitter med 17" LCD og hadde tenkt å kjøpe en 20" WS.

Tok turen til en butikk i dag for å sjekke litt hvordan de så ut i virkeligheten, har bare sett bilder på nett.

Har nå skrinlagt planen om 20"WS, den var jo like liten som en 17"!

Ville nok hatt en (minst) 24" WS

Men nå går jeg tilbake til eldre plan, å kjøpe meg 2stk 19" istedet

Lenke til kommentar
Jeg sitter med 17" LCD og hadde tenkt å kjøpe en 20" WS.

Tok turen til en butikk i dag for å sjekke litt hvordan de så ut i virkeligheten, har bare sett bilder på nett.

Har nå skrinlagt planen om 20"WS, den var jo like liten som en 17"!

Ville nok hatt en (minst) 24" WS

Men nå går jeg tilbake til eldre plan, å kjøpe meg 2stk 19" istedet

6845470[/snapback]

Hva for 20" du så på da?

hadde en 21" CRT og bytta til 20" wide lcd merka ikke forskjell på størrelsen.

(litt er det selvsagt men ikke mye)

Selv synest jeg det er bedre og se bredere enn høyere. (uhh dårlig forklart :p )

Lenke til kommentar
Hva for 20" du så på da?

hadde en 21" CRT og bytta til 20" wide lcd merka ikke forskjell på størrelsen.

(litt er det selvsagt men ikke mye)

Selv synest jeg det er bedre og se bredere enn høyere. (uhh dårlig forklart  :p )

6851639[/snapback]

Husker ikke hvilke merker det var, skulle bare sjekke størrelse på skjerm, hadde tenkt å kjøpe den nye 20"WS til Dell på nettet.

Veldig bra illustrasjon, hadde jeg sett det bilde tidligere så hadde jeg sluppet den turen i butikken på mandag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...