Overguard Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Enkelt å greit, hva er best av XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB GDDR3 og XFX GeForce 7900GT 470M Lite 256MB GDDR3? Som jeg ser så har jo GS modellen 480M + at den er Extreme, men da igjen så er jo GT en bedre modell så vidt jeg vet. Sist jeg hadde peil på skjermkort var i den stunda PCI-e var helt ferskt Uansett GS modellen er ca 50kr billigere enn GT modellen, så hva lønner det seg å kjøpe av disse 2? Prøvde å finne det ut selv å kom da fram til at GSen er best, men tenkte å safe ved å spørre her først. Takker for alle svar Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 7900GS er ikke like bra, nei. Selv om det her har 10 mhz høyere GPU frekvens, er det lite i forhold til at det amngler 4 pipelines. Det vil svekke ytelsen ganske betraktelig i forhold til denne ekstra frekvensen. Må bare nevne at disse to kortene da sannsynligvis ligger nesten på samme pris som dette : https://prisguiden.no/product.php?productId=40588 som yter en god del bedre. Ville vurdert det og. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 7900GS er ikke like bra, nei. Selv om det her har 10 mhz høyere GPU frekvens, er det lite i forhold til at det amngler 4 pipelines. Det vil svekke ytelsen ganske betraktelig i forhold til denne ekstra frekvensen. Må bare nevne at disse to kortene da sannsynligvis ligger nesten på samme pris som dette : https://prisguiden.no/product.php?productId=40588 som yter en god del bedre. Ville vurdert det og. Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Om det ATI kortet hadde vært på lager en plass så ^^, Blir vel så jeg punger ut å kjøper GT kortet da, er en haste sak på en måte. Har CPU, HK å ram liggende så vil bytte ut jalla pcen jeg har nå asap =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå