Gå til innhold

Nytt spørsmål til alle kristne


Anbefalte innlegg

dot: Det er jo bare plass til 144 000, i følge Jehovas Vitner da.

6966546[/snapback]

 

Det står i Johannes åpenbaring kapittel 7 Skad ikke ikke jorden eller havet eller trærne før vi har satt et segl på vår Guds tjenere i deres panner. Og jeg hørte tallet på dem som var beseglet. Det var hundre og førtifire tusen av alle Israels stammer.

 

Det er der 144 000 kommer fra. Man har lov til å tolke teksten som man vil! Vi lever vel i et demokrati! Men Jesus sier at alle som tror på han skal bli frelst, og han sa også at han skulle dra av sted å gjøre istand et sted for oss! Jeg tror ikke du bør uroe deg for at han ikke klarer å skape en stor nok jord! Han har tross alt skapt universet, for at vi skal forstå noe av hans uendelighet! :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor kommer man ikke til himmelen viss gud tilgir alt?... :whistle:

Hvem skapte gud?

6966631[/snapback]

 

 

Om du går til Gud og ber han tilgi deg, så tilgir han deg! Men om du ikke bryr deg om Gud i det her livet, hvorfor skal Gud tro at du bryr deg i det neste?

 

Og den som skapte Gud, hvem skapte den da?... Åja! Noen skapte den som skapte Gud! Der har vi det :ermm:

Lenke til kommentar
Vi er til for at gud skal kunne sortere? Ja, men da er jo den gåta løst, takk dixi!

6966626[/snapback]

 

Jepps, ifølge kristne så er jorden er en stor avfallsplass hvor menneskene blir kildesortert. Noen blir gjennbrukt, andre blir brent.

6966690[/snapback]

 

Vi prøver faktisk å si det litt penere enn det der da :whistle:

Men kunne vi ha kallt noe himmelrike om alle på jorda kom inn der, uten den minste interesse i å forandre seg?

Lenke til kommentar
Hvorfor kommer man ikke til himmelen viss gud tilgir alt?... :whistle:

Hvem skapte gud?

6966631[/snapback]

 

 

Om du går til Gud og ber han tilgi deg, så tilgir han deg! Men om du ikke bryr deg om Gud i det her livet, hvorfor skal Gud tro at du bryr deg i det neste?

 

Og den som skapte Gud, hvem skapte den da?... Åja! Noen skapte den som skapte Gud! Der har vi det :ermm:

6966708[/snapback]

 

Hvorfor velger Gud å sette som forutsetning for at en skal komme til himmelen at en må forkaste alt som heter bevis og tro ukritisk på uforsvarlige påstander? Mener han at dette er lurt å gjøre i alle sammenhenger?

Lenke til kommentar
Vi er til for at gud skal kunne sortere? Ja, men da er jo den gåta løst, takk dixi!

6966626[/snapback]

 

Jepps, ifølge kristne så er jorden er en stor avfallsplass hvor menneskene blir kildesortert. Noen blir gjennbrukt, andre blir brent.

6966690[/snapback]

 

Vi prøver faktisk å si det litt penere enn det der da :whistle:

Men kunne vi ha kallt noe himmelrike om alle på jorda kom inn der, uten den minste interesse i å forandre seg?

6966731[/snapback]

 

Ja, alle kunne komt inn i himmelen. Guden din kunne laget en maskin som ligner på metalldetektorene på flyplassene som kunne formatert hjernen på hver og en som kom inn perleporten.

 

Vips, problem løst.

Lenke til kommentar
Hvorfor kommer man ikke til himmelen viss gud tilgir alt?... :whistle:

Hvem skapte gud?

6966631[/snapback]

 

 

Om du går til Gud og ber han tilgi deg, så tilgir han deg! Men om du ikke bryr deg om Gud i det her livet, hvorfor skal Gud tro at du bryr deg i det neste?

 

Og den som skapte Gud, hvem skapte den da?... Åja! Noen skapte den som skapte Gud! Der har vi det :ermm:

6966708[/snapback]

 

Hvorfor velger Gud å sette som forutsetning for at en skal komme til himmelen at en må forkaste alt som heter bevis og tro ukritisk på uforsvarlige påstander? Mener han at dette er lurt å gjøre i alle sammenhenger?

6966756[/snapback]

 

Det er kjempeviktig å finne sannheten! Man skal ikke tro ukritisk!

Men det finns mange bevis på at Jesus lever! Problemet er at bevis ikke hjelper så lenge man ikke vil tro!

Hvordan få muslimer til å tro at Bin Ladin lever, og at det ikke bare er en illusjon?

Lenke til kommentar
Vi er til for at gud skal kunne sortere? Ja, men da er jo den gåta løst, takk dixi!

6966626[/snapback]

 

Jepps, ifølge kristne så er jorden er en stor avfallsplass hvor menneskene blir kildesortert. Noen blir gjennbrukt, andre blir brent.

6966690[/snapback]

 

Vi prøver faktisk å si det litt penere enn det der da :whistle:

Men kunne vi ha kallt noe himmelrike om alle på jorda kom inn der, uten den minste interesse i å forandre seg?

6966731[/snapback]

 

Ja, alle kunne komt inn i himmelen. Guden din kunne laget en maskin som ligner på metalldetektorene på flyplassene som kunne formatert hjernen på hver og en som kom inn perleporten.

 

Vips, problem løst.

6966757[/snapback]

 

Hvorfor skulle Gud skape en hjerne på oss, så vi kunne ta våre egne beslutninger, for så å gjøre oss hjernedøde? :nei:

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle Gud skape en hjerne på oss, så vi kunne ta våre egne beslutninger, for så å gjøre oss hjernedøde? :nei:

6966820[/snapback]

 

 

Åja, så snilt å skape oss sånn at vi kan ta våre egne beslutninger for så å brenne oss når vi gjør feil.

 

Du skjønner det du lille gutt, at det er miljø + arv som gjør oss til den vi er, er vi oppdratt dårlig og har arvet dårlige gen så er det faktisk mange som ikke kan noe for at det går til helvete.

 

Og du påstår at det er Gud som skaper oss, hvorfor gir han oss da forskjellige utgangspunkt? Noen blir født smarte, andre dumme.

 

Hvorfor blir noen født med kreft? Er det guds vilje, eller straffer han i 7.ende ledd? Noe som du sikkert synest er jævla rettferdig. :hrm:

Endret av raptorse
Lenke til kommentar
Hvordan stiller du deg til evolusjonsteorien, dixi?

6966836[/snapback]

 

Jeg vet at det ikke finns bevis for at en ku kan bli en hest, eller ape et menneske eller omvendt for den sagt skyld :dribble: ( det skulle kanskje ikke være helt umulig...)

I dag er det noen som prøver å gjøre aper til mennesker, men det er litt vanskelig! De burede jo klare å lage noen som var mellomting mellom apekatter og mennesker ihvertfall! :D

man klarer jo alt mulig idag... men men.

 

Men som sagt! Ikke tro på noe ukritiskt! Det er kjempeviktig!

Jeg trenger BEVIS :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle Gud skape en hjerne på oss, så vi kunne ta våre egne beslutninger, for så å gjøre oss hjernedøde? :nei:

6966820[/snapback]

 

 

Åja, så snilt å skape oss sånn at vi kan ta våre egne beslutninger for så å brenne oss når vi gjør feil.

 

Du skjønner det du lille gutt, at det er miljø + arv som gjør oss til den vi er, er vi oppdratt dårlig og har arvet dårlige gen så er det faktisk mange som ikke kan noe for at det går til helvete.

 

Og du påstår at det er Gud som skaper oss, hvorfor gir han oss da forskjellige utgangspunkt? Noen blir født smarte, andre dumme.

 

Hvorfor blir noen født med kreft? Er det guds vilje, eller straffer han i 7.ende ledd? Noe som du sikkert synest er jævla rettferdig. :hrm:

6966855[/snapback]

 

Jeg vil korrigere deg i en viktig ting. Jeg er ingen liten gutt, men en stor pike!

 

Gud vil ikke at noen skal gå fortapt. Han kom ned til jorda for å redde oss fra fortapelsen. Da Jesus var på jorda helbredet han mennesker, og det gjør han enn idag. Vi slapp inn djevelen på jorda, da vi ønsket å høre på han istedet for på Gud. Da slapp vi også inn all sykdom, fattigdom og elendighet. Jesus var sammen medsamfunnets tapere!

Slik er det fortsatt idag! Skal du ha sterke vitnesbyrd, så skal du gå til mennesker som har hatt en vond barndom, men som har blitt frelst. Nnarkomane, kriminelle som har gitt sitt liv til Jesus. Der får du virkelig høre om hva Jesu kjærlighet har gjordt!

Gud gir ikke mennesker sykdom. Han straffer ikke mennesker. Han elsker menneskene så høyt, at han døde for oss!

Gud er kjærlighet :love:

Lenke til kommentar

Jeg trenger BEVIS :thumbup:

6966882[/snapback]

Skulle ikke tro jehovas vitner/kristne var så opptatt av bevis. Sist jeg ble underholdt av en jehovas vitne gikk det for det meste i sirkelargumentasjon fra bibelen og tilbake. Mener du at du har beviser for at Jesus lever?

6966943[/snapback]

 

Yes!!! Jesus bor på innsiden av meg, selvfølgelig vet jeg at Jesus finns til da!

om DU TREFFER JESUS da vil du skjønne hva Gud er! Hvordan beskrive Jesus?

Det finns ingen bra nok ord :hrm:

Men vil jeg anbefale noen i å bli kjent med Jesus?

Ingen ting jeg vil anbefale mer enn det! :thumbup: Ja, Jesus lever. Men om du lar Jesus stå utenfor døra når du hører han banke på, og ikke vil slippe han inn. Hvorfor skal han da bevise at han finns til?

Lenke til kommentar
hmm... var det et sånt kommunistsamfunn der alle skulle ha like mye Gud skapte? :hmm:

 

Vi har jo flere eksempler på at det ikke fungerer.

 

 

Og du svarte ikke på spørsmålene mine.

6966947[/snapback]

 

Det eneste svar jeg gidder å gi deg er: Tror du at om du gjør sjakkmatt på meg, så forsvinner Gud?

Om du ikke ønsker å tro på Gud, vil ingenting jeg sier få deg til å tro!

Tro på Gud får man når man søker han!

Lenke til kommentar
Det eneste svar jeg gidder å gi deg er: Tror du at om du gjør sjakkmatt på meg, så forsvinner Gud?

Om du ikke ønsker å tro på Gud, vil ingenting jeg sier få deg til å tro!

Tro på Gud får man når man søker han!

6967041[/snapback]

 

 

Nei det tror jeg ikke, for da kommer nestemann som er enda mer kristen og sier at du har tolket feil, og han tolker rett, osv osv :no:

Lenke til kommentar
Tror du går mot dine egne prinsipper dixi. Du sier du trenger bevis for å tro noe, men at du trenger tro for å "se" disse bevisene. Med den logikken har du trodd før du har sett bevisene og dermed gått imot dine egne prinsipper. Som gjør det til en... hykler?

6967020[/snapback]

 

Å tro er å vite! Jeg har ikke sett deg, men jeg tror at du finns allikevel. Ikke like mye som jeg tror på Jesus, for han har vist meg hvem han er, og der kommer du til kort. Forresten syns jeg du er feig som kaller meg hykler. Dårlig måte å argumentere på, men har man dårlige argumenter så tyr man til det man har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...