nebrewfoz Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det finnes sikkert folk som tror at Gud manifesterer seg som en bøling flygende, rosa elefanter. (Men en hvit due var nok mer praktisk, selv om de også slipper en liten lort nå og da.) Hvis Gud har skapt verden, så virker han temmelig lite interessert i skaperverket sitt nå for tiden. Og hvis han ikke kan gjøre noe med alt det vonde i verden, da er han jo ikke allmektig. (Slik han selv påstår, via mellommenn.) Hvis han kan gjøre noe, men ikke vil, da er han jo ondskapsfull. Ikke akkurat en likandes kar, spør du meg. Uansett, jeg synes verden blir mye enklere å forholde seg til hvis jeg holder Gud utenfor. Ikke det at jeg har funnet "meningen med livet" eller noe sånt, men jeg synes livet er såpass interessant og variert at jeg har valgt å bli værende inntil videre for å se hva som skjer. (Tenk om FrP kom til makten og jeg ikke var der for å oppleve det? En forestilling vel verdt å vente på, spør du meg.) Når folk finner "meningen med livet" og dette involver Gud e.l., da ender det altfor ofte med dynamittbelter eller cyanid i colaen. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Vil tro at majoriteten av det kristne folket ikke reiser den slags spørsmål. Det setter tross alt troen i fare. Det ville jeg antageligvis heller ikke ha gjort når det beror på rene angrep på mitt livssyn. Dette omhandler deres tilværelse, så litt skånsomhet bør man vise. Hele historien; skaperverket, guds engasjement, forklaringene .. det blir så sabla tynt og latterlig. MEN jeg forstår hvorfor folk svelger det; de har liksom ikke så mye mer å lene seg mot. Døden venter på oss alle, mange vil bare ikke erkjenne det, òg da får det heller bli sånn. Vi er alle mennesker dog, med den samme rett for respekt og anerkjennelse. Bare ikke del agendaen med dere for høylytt. Jeg finner det barnslig og svakt å tilbe guder, så sånn er det. Lenke til kommentar
raptorse Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Vil tro at majoriteten av det kristne folket ikke reiser den slags spørsmål. Det setter tross alt troen i fare. Det ville jeg antageligvis heller ikke ha gjort når det beror på rene angrep på mitt livssyn. Dette omhandler deres tilværelse, så litt skånsomhet bør man vise.6965794[/snapback] Hva mener du er rett å gjøre når noen er ledet til å tro på en løgn ? 1. Jatte med og ikke fortelle sannheten fordi det er synd på dem? 2. Fortelle sannheten? Mener du kanskje at kristne er så svake at dem ikke tåler sannheten? Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg tror at det skyldes en levedyktig genetisk disposisjon for religiøsitet. For å svare deg: jeg bruker ikke tid på å avfeie kristendom og annen religion uten jeg absolutt må. Jeg fremhever heller ateisme, fremfor å kaste stein på svake mennesker. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Et spørsmål til dere kristne... Tror jeg har tatt opp dette tidligere... Hvordan kan lucifer '' satan '' eksistere? Ingenting kan stå imot gud vilje. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Religionene (ikke alle) er ekstremt definèrbare, men det at folk ikke ser at det hele er humbug er noe annet, det er urovekkende dèt. Troverdigheten taler for seg selv, men en ting skal de ha; kristendommen er velbygd og forholdsvis godt kvalitetssikret, nok til å overbevise uhyggelig mange mennesker. Dette vil nok gi den en lang levetid. Lenke til kommentar
dixi Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det finnes sikkert folk som tror at Gud manifesterer seg som en bøling flygende, rosa elefanter. (Men en hvit due var nok mer praktisk, selv om de også slipper en liten lort nå og da.) Hvis Gud har skapt verden, så virker han temmelig lite interessert i skaperverket sitt nå for tiden. Og hvis han ikke kan gjøre noe med alt det vonde i verden, da er han jo ikke allmektig. (Slik han selv påstår, via mellommenn.) Hvis han kan gjøre noe, men ikke vil, da er han jo ondskapsfull. Ikke akkurat en likandes kar, spør du meg. Uansett, jeg synes verden blir mye enklere å forholde seg til hvis jeg holder Gud utenfor. Ikke det at jeg har funnet "meningen med livet" eller noe sånt, men jeg synes livet er såpass interessant og variert at jeg har valgt å bli værende inntil videre for å se hva som skjer. (Tenk om FrP kom til makten og jeg ikke var der for å oppleve det? En forestilling vel verdt å vente på, spør du meg.) Når folk finner "meningen med livet" og dette involver Gud e.l., da ender det altfor ofte med dynamittbelter eller cyanid i colaen. 6964586[/snapback] At Gud er god betyr ikke at det ikke kan eksistere noe ondt! Lucifer var en engel som hadde en høy stilling i himmelen. Men så valgte han å vende Gud ryggen. Han ville ikke ha noen over seg. Han ville være Gud selv. På samme måte fristet Lucifer menneskene på jorden. Menneskene ville være sine egne Guder! Men hva er konsekvensen av å være sin egen herre? Det tok ikke lang tid før mord kom inn i bildet. At verden ser ut som den gjør idag, skal vi ikke skylde på Gud for! Gud så hvordan det gikk med menneskene. Men fordi menneskene hadde brøte kontakten med Gud, så måtte Gud selv bli et menneske,så han fikk inpass på jorden. Og Gud tok på seg all skyld, ved å dø på et kors. Ved å dø, med hele verdens synd, så kunne det jo ha skjedd at Jesus ikke ville få kontakt med Gud! Men Jesus er Gud! Og han stod opp fra døden den 3. dag. Så idag lever Jesus, og tenk! alle som vil ha kontakt med Jesus kan få det! Jeg har blitt kjent med Jesus, og det er det beste jeg har gjordt! Lenke til kommentar
raptorse Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg tror at det skyldes en levedyktig genetisk disposisjon for religiøsitet. 6966021[/snapback] Du mener altså at religiøse har en genfeil som gjør at de har problemer med å skille fantasi og virkelighet ? Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hehe, ja det er så fantastisk. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Problemet er nå langt mer sammensatt enn som så. Jeg peker på èn avgjørende faktor. Endret 29. september 2006 av dot_ Lenke til kommentar
raptorse Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) At Gud er god betyr ikke at det ikke kan eksistere noe ondt!Lucifer var en engel som hadde en høy stilling i himmelen. Men så valgte han å vende Gud ryggen. Han ville ikke ha noen over seg. Han ville være Gud selv. På samme måte fristet Lucifer menneskene på jorden. Menneskene ville være sine egne Guder! Men hva er konsekvensen av å være sin egen herre? Det tok ikke lang tid før mord kom inn i bildet. At verden ser ut som den gjør idag, skal vi ikke skylde på Gud for! Gud så hvordan det gikk med menneskene. Men fordi menneskene hadde brøte kontakten med Gud, så måtte Gud selv bli et menneske,så han fikk inpass på jorden. Og Gud tok på seg all skyld, ved å dø på et kors. Ved å dø, med hele verdens synd, så kunne det jo ha skjedd at Jesus ikke ville få kontakt med Gud! Men Jesus er Gud! Og han stod opp fra døden den 3. dag. Så idag lever Jesus, og tenk! alle som vil ha kontakt med Jesus kan få det! Jeg har blitt kjent med Jesus, og det er det beste jeg har gjordt! 6966342[/snapback] Finfint eventyr. Er du edru i kveld ? Hvis Gud skapte verden, hvorfor har han da skapt den så krøkkete at han selv ikke får innpass ? Problemet med å diskutere med kristne er at når du stille en kristen til veggs så kommer det en ny og mener den forrige har tolket feil, og at det er han som har rett.... o.s.v, o.s.v, o.s.v.... Kan dere ikke samle dere og skrive hva dere tror på på en utvetydig måte som det går an å argumentere mot ?? Endret 29. september 2006 av raptorse Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hva mener du om andre religioner da dixi? Hva med dem som har følt og sett gud i andre religioner? Hvorfor er kristendommen den religionen som har rett, og hva er dine synspunkter på det? Lenke til kommentar
dixi Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Ja, jeg er edru! Men om Gud finns, så vil han vel ha kontakt med oss! Og så prøver han på det da... Men hvorfor vil dere ikke vite av han? Jeg har kontakt med Gud, og han gør livet mitt SUPERBRA! Han har innpass til verden nå! Kristendommen er den mest utbredte religionen i verden, og gjennom kristne kan hedninger få høre om Gud! Men vi har mye å takke jødene for da! Det var de som brøytet veien for Gud så han kunne komme ned på jorden å fortelle oss SANNHETEN ! Den herlige sannheten Guds herlige plan Det vidunderlige liv jeg har fått av Gud Om jeg er litt full, så er det i tilfelle ikke av alkohol ihvertfall! Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Om jeg er litt full, så er det i tilfelle ikke av alkohol ihvertfall! Jeg går for illusjoner. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvor lenge skal dette hjulet fortsette da? Vi blir stadig flere individer, som da naturligvis enten ender opp i himmelen eller helvete. Skal Gud ta opp uendelig mange i sin vidunderlige verden, eller stopper han opp om noen hundretusen år? Er dette en dimensjon som menneskene selvfølgelig ikke forstår? Selvføgelig, ja. Alle organismer tilintetgjøres, slik er det også for oss individer. Vi er bare for sterkt væpnet med evner, hig og følelser. Lenke til kommentar
dixi Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hva mener du om andre religioner da dixi? Hva med dem som har følt og sett gud i andre religioner? Hvorfor er kristendommen den religionen som har rett, og hva er dine synspunkter på det? 6966402[/snapback] For lenge siden... Så stilte jeg et spørsmål til Gud: "om det er ti religioner i verden, og jeg velger et av de. Og så dør jeg, og da sier Gud. Du trodde på feil religion. du trodde på religion 3, men det er religion 5 som er rett! Du kommer ikke inn." Jeg tror Gud liker at vi stiller spørsmål til han! Jeg har ikke godtatt kristendommen så lett! Jeg har krevd bevis, og jeg har fått det! Jesus er en levende person, og han kan om du er åpen fortelle deg sannheten! Hvordan forklare farger for en som ikke har sett farger? Det er lettere å be deg gå til Gud selv, så kan han vise deg hvem han er. Tenk: om det finns en Gud, kan ikke han da fortelle sannheten? Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) dot: Det er jo bare plass til 144 000, i følge Jehovas Vitner da. Endret 29. september 2006 av vinterriket Lenke til kommentar
dixi Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvor lenge skal dette hjulet fortsette da? Vi blir stadig flere individer, som da naturligvis enten ender opp i himmelen eller helvete. Skal Gud ta opp uendelig mange i sin vidunderlige verden, eller stopper han opp om noen hundretusen år? Er dette en dimensjon som menneskene selvfølgelig ikke forstår? Selvføgelig, ja. Alle organismer tilintetgjøres, slik er det også for oss individer. Vi er bare for sterkt væpnet med evner, hig og følelser. 6966524[/snapback] Du tror vel ikke den her jorda holder i hundre tusen år til eller? Det står i bibelen at himmel og jord skal forgå, men aldri Guds ord! Gud skaper en ny himmel og jord! Men for at det ikke skal bli der som det er her, så må han sortere. Det er derfor vi er til Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Vi er til for at gud skal kunne sortere? Ja, men da er jo den gåta løst, takk dixi! Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Hvorfor kommer man ikke til himmelen viss gud tilgir alt?... Hvem skapte gud? Endret 29. september 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå