Gå til innhold

Nytt spørsmål til alle kristne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke mange som har sett Gud fysisk (hvis det er noen i det hele tatt), men allikevel sier mange, inkludert meg selv at de har "møtt" Gud. For min del var dette følelsesmessig, under forbønn.

Det står at den som søker Gud, skal finne han. Fortsetter du med det, gjennom bønn, leser Bibelen, går på møter osv. vil du finne han, på et eller annet vis :)

Endret av cp-nilsen
Lenke til kommentar
Det er sant det... jeg er i samme båt som deg. Venter spent på tegn. Ser vi gjennom historiebøkene og litt grovt på samfunnet som helhet er det dog stort sett folk med psykiske lidelser som ser og hører gud snakke. Det kan vel kansje gi en liten pekepinn...  :hmm:

6843149[/snapback]

minner meg om en viss KRL lærer jeg hadde på u-skolen :p

Lenke til kommentar
Jeg har langt om lenge sett etter tegn fra gud eller noen annen skapning, et uforklarlig tegn som vil forandre min verden, men jeg har ikke sett noe. Hva kan det komme av?(jeg er døpt og konfirmert i kirka så det er sagt)

6843110[/snapback]

Jeg tror aldri gud vil kunne gi de et konret svar på noe (inklusivt om han finnes eller ikke), men da jeg var religiøs så jeg ofte tillfeldigheter som jeg tenkte på som gud som hjalp mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg leser mye *hånlige* inlegg her dessverre...

 

 

 

Jeg har langt om lenge sett etter tegn fra gud eller noen annen skapning, et uforklarlig tegn som vil forandre min verden, men jeg har ikke sett noe. Hva kan det komme av?(jeg er døpt og konfirmert i kirka så det er sagt)

6843110[/snapback]

 

Det er ikke nok å være døpt og være konfirmert.. Det er mer et lite påfunn fra kirken etter mitt syn!

 

Du må tro, gutten min! :) Tro, ikke tvil, og før eller senere vil du nok bli veldig overrasket!

 

 

 

Hvorfor skal man absolutt finne gud ?

Hvorfor kan ikke gud komme til oss, og frelse\omvende ?

6848468[/snapback]

 

 

I følge bibelen, sendte Gud sin sønn til vår tilværelse. Og han vil nok komme igjen! Se "left behind" du. Meget god skildring!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Markus Evangelium 8:11-12:

 

"Da kom fariseerne (de skriftlærde jødene) ut og gav seg i ordstrid med ham. For å sette ham på prøve, krevde de et tegn fra himmelen av ham.

 

Han sukket i sin ånd og sa: Hvorfor krever denne slekt et tegn? Sannelig sier jeg dere: Ikke skal det bli gitt denne slekt noe tegn"

 

Johannes Evangelium 20:29:

 

(Jesus sier dette til en disippel som tvilte på Hans oppstandelse, men fikk se han etterpå:)

 

"Fordi du har sett meg, tror du. Salige er de som ikke ser, og likevel tror.

 

Du kan ikke vente på noe tegn fra Gud. Du er nødt til å tro at Jesus er Guds sønn, at han døde pga alle sin synd og sykdom, og stod opp igjen!

Lenke til kommentar
"Fordi du har sett meg, tror du. Salige er de som ikke ser, og likevel tror.

 

Du kan ikke vente på noe tegn fra Gud. Du er nødt til å tro at Jesus er Guds sønn, at han døde pga alle sin synd og sykdom, og stod opp igjen!

6850139[/snapback]

Blind tilbedelse, uten annet å forholde seg til enn at religion sier det skal være slik. Tro blindt, still ingen spørsmål... og du skal frelses.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Vi vet at den "religiøse følelsen" kan fremskaffes i "lab'en". Hva får dere troende til å tro at deres følelse kommer fra noe annet enn deres egen hjerne?

6850155[/snapback]

har du hatt denne såkalte religiøse følelsen du da? tviler på at du vet noe som helst om det. men dette har ingenting med denne tråden å gjøre. du kan diskutere det her.

Lenke til kommentar
Vi vet at den "religiøse følelsen" kan fremskaffes i "lab'en". Hva får dere troende til å tro at deres følelse kommer fra noe annet enn deres egen hjerne?

6850155[/snapback]

har du hatt denne såkalte religiøse følelsen du da? tviler på at du vet noe som helst om det. men dette har ingenting med denne tråden å gjøre. du kan diskutere det her.

6850183[/snapback]

En gang, men det viste seg å være luft i magen. ;) Å gå på person er usaklig i både denne og den andre tråden.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
"Fordi du har sett meg, tror du. Salige er de som ikke ser, og likevel tror.

 

Du kan ikke vente på noe tegn fra Gud. Du er nødt til å tro at Jesus er Guds sønn, at han døde pga alle sin synd og sykdom, og stod opp igjen!

6850139[/snapback]

Blind tilbedelse, uten annet å forholde seg til enn at religion sier det skal være slik. Tro blindt, still ingen spørsmål... og du skal frelses.

6850181[/snapback]

kristendommen slik det skal være er ingen religion. vi vet jo alle at ingen kan leve etter alle budene osv, det var nettopp derfor Jesus døde for oss. vi trenger kun å ta imot Han. Er det vanskelig å tro, kan vi be Han om hjelp!

 

Er du en kristen vil du før eller siden få et møte med Gud såsant du søker Han da. Men jeg er ingen teolog, og har ikke alle svarene.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
kristendommen slik det skal være er ingen religion. vi vet jo alle at ingen kan leve etter alle budene osv, det var nettopp derfor Jesus døde for oss. vi trenger kun å ta imot Han. Er det vanskelig å tro, kan vi be Han om hjelp!

 

 

Det finnes ingen klar definisjon på religion.

Endret av Rainmaker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
kristendommen slik det skal være er ingen religion. vi vet jo alle at ingen kan leve etter alle budene osv, det var nettopp derfor Jesus døde for oss. vi trenger kun å ta imot Han. Er det vanskelig å tro, kan vi be Han om hjelp!

 

 

Det finnes ingen klar definisjon på religion.

6850267[/snapback]

men mange forbinder religion med masse bud og bullshitt som man må leve riktig etter, stemmer ikke det? men du har rett der, ingen klar definisjon på religion, så det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt. Men sånn som jeg og mange andre tenker da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...