Quattro7 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Jeg skal kjøpe meg et nytt videokamera, men aner ikke hvilket, men renger med at noen her er profesjonelle på film og videokameraer. Pris: rundt 5000 Krav Optisk zoom: 20x eller mer Mikrofoninngang Gjerne fjernkontroll, men dette er ikke noe krav. Kameraet må være av god kvalitet, men klare bilder og god lyd. Kameraet skal også kunne brukes til filming under dårlige lysforhold, så om nattmodus hadde vært inkludert, hadde det vært fint. Filmene skal legges inn på pc, der det skal klippes, limes og redigeres, er ikke miniDV best til det? Jeg vet ikke. Endret 11. september 2006 av Rossbach09 Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det går ikke an å finne kameraer med klare bilder og god lyd til 5000, du får rett og slett det du betaler for med noen få unntak. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det går ikke an å finne kameraer med klare bilder [...] til 5000, Det kjem no an på kva ein samanliknar med då... Om nattmodus er viktig, so sjå på Sony. Det vert sagt at Sony har den beste nattmodusfunksjonen. Skal du ha mikrofoninngang trur eg du må opp til DCR-HC96, men skal ikkje seie det sikkert. Det har ikkje 20x optisk zoom, men eg tviler litt på at du får bruk for det. Panasonic sine kamera, NV-GS180 og GS280/300 (identiske, sett bort frå at GS300 har DV-inn) kan og vere verdt å kikke på, då dei får mykje god kritikk. Klarer ikkje hugse om dei har mikrofoninngang (sjekk på Panasonic.no), og 20x optisk zoom har dei ikkje. MiniDV er framleis det beste alternativet for redigering, so det er berre slike kamera eg har nemnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå