flashlass Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Begynner å bli en stund siden sist jeg oppgraderte pc'en, og nå begynner det å bli på tide. Har bygd en del pc'er i løpet av åra, men den siste jeg satt sammen var en AMD XP 2800+ (altså ganske lenge siden sist,hehe) Studiehverdagen viser ikke akkurat grønne tall på kontoen, men etter å ha jobbet en del i sommer har jeg klart å sette av ca 11.000 kr til pckjøp. Back in the days var det litt færre valgmuligheter, og hva som var "best" var lettere å tolke, men etter å ha lest en del poster de siste månedene har jeg skjønt at mye har forrandret seg siden sist..begynner faktisk å føle meg gammel Før sommeren var jeg innstilt på en am2, men ser nå at det er Core 2 Duo som "troner toppen". Pc'en skal brukes til spilling samt 3d programmer o.l, i skolegang og nedlastning. Det er viktig at den er så stille som mulig ettersom den står i stua,og den jeg har nå overdøver tv'en (til fruens store fortvilelse ) Var så frekk at jeg kopierte en handlevogn jeg syntes så rimelig ut, og modifiserte denne litt. Jeg har aldri overklokket en pc, så det er noen usikre momenter i lista : https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32904 For tiden er systemet litt over budsjett, og søker hjelp til å få justert denne litt. Som f.eks hovedkort og ram. Har lest et par steder at E6600 lett kan overklokkes opp til 25%, klart det høres fristende ut, men som sagt har jeg ingen erfaring med klokking. Hvor mye kan jeg fire på hovedkort og ram uten å lukke klokke-døren helt ? En annen bekymring er støynivået til skjermkortet. Vil dette være den største lydkilden i systemet ? Setter stor pris på komentarer på komponentvalg Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Begynner å bli en stund siden sist jeg oppgraderte pc'en, og nå begynner det å bli på tide. Har bygd en del pc'er i løpet av åra, men den siste jeg satt sammen var en AMD XP 2800+ (altså ganske lenge siden sist,hehe) Studiehverdagen viser ikke akkurat grønne tall på kontoen, men etter å ha jobbet en del i sommer har jeg klart å sette av ca 11.000 kr til pckjøp. Back in the days var det litt færre valgmuligheter, og hva som var "best" var lettere å tolke, men etter å ha lest en del poster de siste månedene har jeg skjønt at mye har forrandret seg siden sist..begynner faktisk å føle meg gammel Før sommeren var jeg innstilt på en am2, men ser nå at det er Core 2 Duo som "troner toppen". Pc'en skal brukes til spilling samt 3d programmer o.l, i skolegang og nedlastning. Det er viktig at den er så stille som mulig ettersom den står i stua,og den jeg har nå overdøver tv'en (til fruens store fortvilelse ) Var så frekk at jeg kopierte en handlevogn jeg syntes så rimelig ut, og modifiserte denne litt. Jeg har aldri overklokket en pc, så det er noen usikre momenter i lista : https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32904 For tiden er systemet litt over budsjett, og søker hjelp til å få justert denne litt. Som f.eks hovedkort og ram. Har lest et par steder at E6600 lett kan overklokkes opp til 25%, klart det høres fristende ut, men som sagt har jeg ingen erfaring med klokking. Hvor mye kan jeg fire på hovedkort og ram uten å lukke klokke-døren helt ? En annen bekymring er støynivået til skjermkortet. Vil dette være den største lydkilden i systemet ? Setter stor pris på komentarer på komponentvalg 6842749[/snapback] her Lenke til kommentar
flashlass Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Jo...takk for kjapp tilbakemelding..menneh Det var vel egentlig ikke svar på noe jeg lurte på .. Verken prisredusering, eller kommentar til nåværende oppsett .. Men takk .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå