Gå til innhold

Stille gaming pc til rundt 11000

Anbefalte innlegg

Begynner å bli en stund siden sist jeg oppgraderte pc'en, og nå begynner det å bli på tide. Har bygd en del pc'er i løpet av åra, men den siste jeg satt sammen var en AMD XP 2800+ (altså ganske lenge siden sist,hehe) Studiehverdagen viser ikke akkurat grønne tall på kontoen, men etter å ha jobbet en del i sommer har jeg klart å sette av ca 11.000 kr til pckjøp.

Back in the days var det litt færre valgmuligheter, og hva som var "best" var lettere å tolke, men etter å ha lest en del poster de siste månedene har jeg skjønt at mye har forrandret seg siden sist..begynner faktisk å føle meg gammel :D

Før sommeren var jeg innstilt på en am2, men ser nå at det er Core 2 Duo som "troner toppen".

Pc'en skal brukes til spilling samt 3d programmer o.l, i skolegang og nedlastning. Det er viktig at den er så stille som mulig ettersom den står i stua,og den jeg har nå overdøver tv'en (til fruens store fortvilelse :p )

Var så frekk at jeg kopierte en handlevogn jeg syntes så rimelig ut, og modifiserte denne litt. Jeg har aldri overklokket en pc, så det er noen usikre momenter i lista :

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32904

For tiden er systemet litt over budsjett, og søker hjelp til å få justert denne litt. Som f.eks hovedkort og ram. Har lest et par steder at E6600 lett kan overklokkes opp til 25%, klart det høres fristende ut, men som sagt har jeg ingen erfaring med klokking. Hvor mye kan jeg fire på hovedkort og ram uten å lukke klokke-døren helt ?

En annen bekymring er støynivået til skjermkortet. Vil dette være den største lydkilden i systemet ?

Setter stor pris på komentarer på komponentvalg :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner å bli en stund siden sist jeg oppgraderte pc'en, og nå begynner det å bli på tide. Har bygd en del pc'er i løpet av åra, men den siste jeg satt sammen var en AMD XP 2800+ (altså ganske lenge siden sist,hehe) Studiehverdagen viser ikke akkurat grønne tall på kontoen, men etter å ha jobbet en del i sommer har jeg klart å sette av ca 11.000 kr til pckjøp.

Back in the days var det litt færre valgmuligheter, og hva som var "best" var lettere å tolke, men etter å ha lest en del poster de siste månedene har jeg skjønt at mye har forrandret seg siden sist..begynner faktisk å føle meg gammel  :D

Før sommeren var jeg innstilt på en am2, men ser nå at det er Core 2 Duo som "troner toppen".

Pc'en skal brukes til spilling samt 3d programmer o.l, i skolegang og nedlastning. Det er viktig at den er så stille som mulig ettersom den står i stua,og den jeg har nå overdøver tv'en (til fruens store fortvilelse  :p )

Var så frekk at jeg kopierte en handlevogn jeg syntes så rimelig ut, og modifiserte denne litt. Jeg har aldri overklokket en pc, så det er noen usikre momenter i lista :

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32904

For tiden er systemet litt over budsjett, og søker hjelp til å få justert denne litt. Som f.eks hovedkort og ram. Har lest et par steder at E6600 lett kan overklokkes opp til 25%, klart det høres fristende ut, men som sagt har jeg ingen erfaring med klokking. Hvor mye kan jeg fire på hovedkort og ram uten å lukke klokke-døren helt ?

En annen bekymring er støynivået til skjermkortet. Vil dette være den største lydkilden i systemet ?

Setter stor pris på komentarer på komponentvalg  :w00t:

6842749[/snapback]

her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...