Gå til innhold

Ekstern lagring for PC (NAS, USB, FireWire)

agitator

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en PC og en server som totalt sett har omtrent 1TB lagringsplass. Det er snakk om totalt 7 disker (74, 80, 80, 120, 200, 250, 320).

Dette lager en hel del støy og varme, og jeg kunne tenkt meg å fase ut serveren uansett.

Det jeg kunne tenkt meg et er diskkabinett med plass til minst 3 disker, og med mulighet til å fungere som NAS. Jeg kan ta til takke med USB 2.0 eller FireWire også.

Såvidt jeg kan se så finnes det ikke noe sånt på markedet. Vet noen om noe?

Et annet alternativ kan være å bygge en egen NAS med et kabinett som er minst mulig (men som likevel rommer minst 3 disker). Da trenger jeg et hovedkort, en CPU og minne. Det viktige her er at kabinettet er veldig lite, samtidig som at det ikke støyer noe særlig. Sannsynligvis så vil det bli plassert under en sofa eller noe.

Noen som har erfaringer eller idéer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg kunne tenkt meg et er diskkabinett med plass til minst 3 disker, og med mulighet til å fungere som NAS. Jeg kan ta til takke med USB 2.0 eller FireWire også.

Såvidt jeg kan se så finnes det ikke noe sånt på markedet. Vet noen om noe?

Hei,

jeg har tenkt en del på det samme og faktisk funnet en søt liten sak som kanskje kan gjøre susen: http://shg.no/produkter/infobox.asp?varenr=425231&lokation= (crappy side, trigger en popup med vare-infoen). NorthQ 2900/2901 - http://www.northq.com/products/excase/nq2900.html . Egen PSU og vifte, og grensesnittet er usb 2.0. Tre disker + en 5 1/4" slot, så jeg regner med du faktisk kan stappe 4 disker i den. Men den burken har stått "forventet" et stykke fram i tid en lang stund nå dessverre...

Så langt jeg har sett er dette det eneste av denne typen på markedet til en halvveis fornuftig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...