Gå til innhold

Validation.exe skumle greier?

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg ut av intet opp et merkelig vindu anngående min oppdatering av windows. I dette vinduet må jeg skrive inn personlige opplysninger samt min kreditkort informasjon slik at "windows" kan trekke 1$ fra kontoen min. Hensikten med dette er tydeligvis å unngå piratkopiering elns.

Dette vinduet gjorde at jeg ikke kunne gjøre en dritt på pcn iom at hver gang jeg trykker på en knapp så vil dette merkelige vinduet bli det "aktive" vinduet. Så om jeg skulle prøve å høyre klikke så vil alternativene jeg får opp bli borte.

Jeg klarte heldigvis å kjøre process manager og drepe prosessen. Og jeg har slettet den aktuelle filen som hadde lagt seg direkte på c:.

Jeg har prøvd å finne noe info om dette programmet(Validation.exe) på nettet uten hell. Jeg var nære på å kaste skjermen min i veggen etter en stund, er ekstremt frustrerende å sitte på PCn uten å kunne gjøre en dritt.

Har windows XP sp2 og alle sikkerhetsoppdateringer som windows "tillater" meg å ha. Har også Norton internet security liggende og lure i bakrunnen. Så jeg lurer på om noen sitter med mer kunnskap om dette programmet og hvordan i alle dager det kom seg inn på datamaskinen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lastet ned dette programmet, finner heller ingenting om det på nettet. Har heller ikke noe snusk i hijackthis loggen min.

Programmet dukket foresten opp igjen i dag ut av intet. Jeg gikk ut en tur og når jeg kom tilbake hadde det tvilsome programmet "installert" seg selv igjen.

Siden jeg ennå ikke har funnet ut hvorfor filen legger seg på pcn så er jeg interessert i å finne ut litt mer om dette programmet.

Om noen har noen linker vil jeg være takknemlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...