BeFs Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg ble pappa det året jeg fylte 17, dama ble 18 det året. Synes det hele går helt fint jeg Men hva for noe tull er det jeg hører om at gynekologen kan kjenne på eggstokkene for å finne ut om hun er gravid? Det er jo ikke i eggstokkene man blir gravid da! Og hvordan skal han kjenne på de da? Stikke en finger inn i navlen da eller? Graviditets tester er ikke noe problem å få tak i, koster 50-150 alt etter hvor man handler. Den som sies å være den beste er Clear Blue, og fåes kjøpt på Apotek. Edit; Når en graviditetstest viser + eller hele feltet blir en farve (kommer ann på hvilken test det er) så er man gravid. men vet ikke hvilken dag hun glemte den. Da er hun et frø. Men ellers bruker det vel å stå hvilken dag man skal ta den og den pillen på? Endret 8. januar 2007 av BeFs Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Vel, jeg blir 18, dame blir 16. Så det er vel egentlig ikke så veldig aktuelt tror jeg. Det at hun glemte, kan man jo si hva man vil om. Men hvor stor er sjansen for graviditet hvis vi har hatt sex etter hun glemte den? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Vanskelig å si, så lenge vi ikke vet noe om menssyklusen hennes. Lenke til kommentar
Leontodon Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Tar tidligst 8 dager. Regner med at det varierer fra jente til jente. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Vanskelig å si, så lenge vi ikke vet noe om menssyklusen hennes. 7675271[/snapback] Hva vil du vite om den? Skal prøve å svare. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Vanskelig å si, så lenge vi ikke vet noe om menssyklusen hennes. 7675271[/snapback] Hva vil du vite om den? Skal prøve å svare. 7675853[/snapback] Vi vil vite hvor mange dager etter mensen hun glemte pillen. (altså hvor mange dager etter første blødningsdag) Regner med det ikke er så lett å svare på det, men hadde hun mensen like før, eller like etter? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ettersom hun ikke vet når hun glemte den, så er det ikke så lett å svare. Men tror det er i romjulen en gang. Hun begynte på den "pillefrie uken" i går, så mensen burde komme når som helst. Nå er hun veldig stresset for at det kanskje kan være "boller i ovnen", så mensen kan bli utsatt pga dette. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Da hadde dere sex midt i syklusen da, etter mine beregninger. Fjorten dager før mensen dukker opp er det en eggløsning. Så hun hadde mest sannsynlig eggløsning rundt den 27.desember. Sperm lever i ca 3 dager, egget varer i ca 19 timer. Så hvis dere hadde sex den 24. (julaften) så kunne hun ha blitt gravid til den 27. des. Da er det en viss fare for at hun er gravid ja. Hvilke piller går hun på? Mini-pille eller vanlig p-pille? Tok hun to piller dagen etter? Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sjangsen for at hun da er gravid er veldig, veldig liten. Men det er greit å være på den sikre siden. Bare ikke stress. Er hun kvalm for tiden? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hun tok en pille den morgenen hun merket det. Vet ikke om det er feil eller rett. Loette28 går hun på. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Men det enkleste er vel å legge bekymringene til side, og kjøpe en graviditets test og be henne pisse på den om et par uker. Du får holde oss oppdatert da Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det har jeg kjøpt. Hun skal ta den. Men må hun vente noen uker, eller kan hun ta den med en gang? Venter fremdeles på mens. Ingen av oss får sove om natten, konsentrert oss på dagen og sånt pga det her. Så burde få avklart det så fort som mulig.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Dere kan prøve å ta en test i morgen. Hvis den er negativ og hun fremdeles ikke får mens, så tar dere en ny på fredag. Hvis hun er gravid burde testen vise positiv på fredag. Hvis hun tar den i morgen, bør hun bruke "morgentisset", altså det tisset som er blitt spart opp over natten. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Kommer ned en liten oppdatering nå jeg Hun har fått mensen i dag, så tror nok alt er bra! Hun skal også få ta en graviditetstest om ei uke eller to, ettersom testen skal tas minst 19 dager etter sist gjennomført samleie (dette vet jeg fordi jeg har snakket med ei som jobber i ClearBlue i dag tidlig). Jeg er en lettet mann idag Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Når hun har fått mensen, trenger man jo egentlig ikke å ta testen da Men bra det gikk bra da Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Nei, hun må ikke. Men det er noen som får "fake" blødning. Vi vil bare være helt sikre. Ja, det er bra at alt gikk vel (: Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Her kommer det enda en urovekkende oppdatering. Nå i sted ringe hun meg og kunne fortelle at hun var veldig kvalt, holdt på å kaste opp osv. I går fikk hun mensen som vi ventet på. Men hun har også fått vondt i begge brystene. De er ømme / vonde. Hva kan man gjøre? Graviditetstesten kan ikke tas før om ei uke ca.. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Skrivefeil: Ikke kvalt, men kvalm. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Oi. Tja, eneste å "gjøre" er å vente på graviditetstesten. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Kvalme og ømme bryster kan forekomme i en normal mensyklus. Det er mye hormoner i gang, og dette kan ha bivirkninger. Stress, som feks tanken på mulig graviditet kan også medvirke til dette. Det du kan gjøre er å være der for henne, få henne til å slappe av mens dere venter på graviditetstesten. Husk at den bør taes på morgen, hvis ikke kan den gi falsk positiv. Les "bruksanvisning" nøye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå