Tobba Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hei Har et felt i min DB som heter Keywords. Her er det søkeord separert med et komma. Men når jeg søker på det så finner man ikke de ordene i mellom komma. f.eks Søker på "ost" som er et av ordene i keywordsfeltet (ost, blabla, dsfdsf, dsfdas) Og da bruker jeg spørringen: SELECT *FROM salfja WHERE keywords = ost; Noen som vet hvordan jeg får til å separere ordene? Takk Lenke til kommentar
Tobba Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Fant ut av det. Brukte: SELECT * FROM table WHERE keywords LIKE '%variabel%'; Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Fant ut av det. Brukte: SELECT * FROM table WHERE keywords LIKE '%variabel%'; 6842219[/snapback] Det du bør gjøre er å se på normalisering. Ved store mengder data er løsningen din svært dårlig, siden den umuliggjør enhver bruk av indekser, normalisering av dataene er en metode for å bedre på dette. En annen metode vil være å bruke fulltekstssøk. Lenke til kommentar
Tobba Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 metoden min fungerte ikke i Procedures heller. Takk for svar! Skal ta og se på det. Lenke til kommentar
Tobba Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Har du en link til en side med litt info om fulltextsøk? Har lett men finner ikke no bra info om dette. Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Har du en link til en side med litt info om fulltextsøk?Har lett men finner ikke no bra info om dette. 6843511[/snapback] Database Journal har en artikkelserie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå