AK47 Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Det er frustrerende når jeg må restarte maskinen hvert 20. minutt(ca). Maskinen fryser seg, muspekeren står stille og alt er dødt. Dette skjer selv om maskinen står ubrukt etter omstart. Har kjørt gjennom viruskontroll med Norton, men fant ikke noe. Noen som har tanker om hva det kan være? Takker for all forsøk på hjelp. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Sjekk ut hva System loggen sier, kjører du XP slå av auto reboot under min datamaskin. Dette vil hjelpe deg å finne feilen Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Kjører win98. Systemlogen, hvor finner jeg den? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Har du sjekket om den går varm ? Har du klokket den opp, mye støv i kabinettet... slike ting kan gjøre at den blir litt for varm og kanskje kutter ut. Noe av det samme skjedde meg da den ene vifta mi slutta å funke, forsøkte å starte PC'en og den fungerte noen minutter før den kutta, etter å ha bytta CPU vifta gikk alt som det skulle igjen! Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Er det mulig å måle temperaturen med noe programvare? Mener å huske det? Har ikke overklokket, men kanskje det er støv :smile: Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Første intrykk; Temperatur. Det er lite sansynlig støv, men sjekk. Er det støv vil komponenter snart begynne å dø... Jeg ville uansett sjekket følgende; Pass på at det er god luftflyt i kabinettet.[*]Pass på at ingen kabler stopper vifter eller [*]blokkerer luften for vifter. [*]Sjekk romtemperaturen. Er den høy, så prøv å slå av ovner o.l. Samme problem etter dette? Sett inn en kabinettvifte eller to... Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Takk for mange gode svar. Dette forumet har reddet meg fra mange kniper. Skal prøve når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Hvis cpu vifta er koblet på hovedkortet så prøv å koble den direkte på poweret. Lenke til kommentar
Gjest orden Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Ikke noe hjelper. Får prøve en memorytest. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg gjør det? Trenger også tips om hvordan jeg kjører systemlog. Maskinen har i dag fryst seg på mange forskjellige måter. En gang da den frøs seg trykket jeg på ctr+alt+delete, og fikk beskjed om at Explorer ikke svarer. Men mer fikk jeg ikke gjort, maskinen måtte slås av med bryteren. Noen ganger kobler CD-spilleren ut. Den vil ikke godkjenne CD, den reagerer ikke når jeg vil ta CD'en ut- og noen ganger ved gjenoppstart finner ikke maskinen CD-spilleren. Restarter jeg maskinen og blir borte i en halvtimes tid er maskinen fryst. Frustrerende. :sad: Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Eller har du kanskje slått på "skru av harddisker etter 20 min"? Ville heller tippet på det, hvis du har noen litt kjipe programmer i bakgrunnen som forhindrer windows i å komme ut av dvalen igjen. Har sjøl hatt samme problem på w98, bare skru av spin down saken under Display Properties -> Screensaver -> Power :smile: Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 vel.. hadde noe lignese med en gammel maskin der var det hardisken som ikke var skrudd fast. Lenke til kommentar
marSwin Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Prøv en simpel Windows Update. Hjelper faktisk mot mye :smile: Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Tror jeg endelig har funnet løsningen. Hadde en elendig CD-brenner i maskinen. Det mest ustabile man kan tenke seg. Satte inn min gamle gode CD-spiller - og duverden hvor mye bedre den er. Maskinen liker den også mye bedre, og har ikke fryst seg ennå, og i går sto den på i åtte timer. Takker for alle gode svar, og håper noen i fremtiden kanskje kan dra nytte av min erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå