Gå til innhold

Fædrelandets siste forsvar


riktig

Anbefalte innlegg

Et av de første bildene tatt med min nye Canon EF 50mm f/1,4, som ble skaffet for snart 19 timer siden. Herlig objektiv på alle måter, vil jeg si.

Det ble et par knips ved festningen, blant annet dette. 50mm og polafilter, samt den "vanlige" runden med brutal etterbehandling. Ka du trur? Jeg er uenig med meg selv om jeg bør kutte litt i forgrunnen, hva mener dere andre?

 

Og nei, det er ikke HDR.

post-57260-1157968139_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En brutal etterbehandling kan jeg være enig i. Himmelen ble kanskje FOR blå, om ikke det er feil blåfarge du har fått tak i her :). Jeg liger grasset i forgrunnen, det skaper dybde. Jeg er usikker på vinkelen du har tatt bildet fra. Det kan se ut som du står langt nede. Det som plager meg mest er er det at kanonen bare "står der". Det er en kanon og den har et løp og det er logisk for meg å "se hva den beskytter" eller noe i den duren. Eller er det baketoppen som blir "beskutt"?. Kanskje du burde tenke på noe sånt når du tar bilde av en kanon :)

Lenke til kommentar
Et av de første bildene tatt med min nye Canon EF 50mm f/1,4, som ble skaffet for snart 19 timer siden. Herlig objektiv på alle måter, vil jeg si.

Det ble et par knips ved festningen, blant annet dette. 50mm og polafilter, samt den "vanlige" runden med brutal etterbehandling. Ka du trur? Jeg er uenig med meg selv om jeg bør kutte litt i forgrunnen, hva mener dere andre?

 

Og nei, det er ikke HDR.

6841877[/snapback]

 

 

Jeg likte fargene og kontrastene godt i bildet. Men jeg savner det som de andre sier; det å se hva kanonen sikter på.

Lenke til kommentar

Jeg ser på bildet som om du har ligget i buskene på lur, sneket deg forsiktig inn, tatt et bilde og deretter stukket av. Ja, nærmest som en papparazzi! :)

 

Syns lyset faller litt merkelig på himmelen, muligens er himmelen litt for blå som påpekt i et tidligere innlegg her. Har du "limt" på himmelen? Kan ikke huske at sola har vært tilstede i Trondheim de siste dagene (hvis det er festningen i Trh du sikter til) :hmm:

Lenke til kommentar

Hva den sikter på vet vi ikke, og det var heller ikke poenget å vise det.

 

Himmelen er det visst uenighet om, og ja, jeg har gjort det ganske mye mørkere enn den var. Hele poenget med etterbehandlingen er å gjøre det malerisk og surrealistisk. Dette er ikke i Trondheim, det var strålende sol i Oslo. Skyer var det derimot ikke, så ja, dette er sammensatt i ettertid.

Reduce noise har jeg også brukt ja, og det synes best i full størrelse. Jeg syns det ser 10 ganger bedre ut i fullsize, særlig gresset og skyene ser vakre ut da. Nå har jeg gjort ganske mye mer enn reduce noise også, men den setter en fin spiss på det hele.

Jeg var ikke ute etter å fortelle en historie eller noe her, kun sende tankene tilbake til fordums tid.

 

Takk for kommentarer. :)

Lenke til kommentar

Du har fått fin fin dybde i bilde, og fine farger som er litt for kraftige for min smak.

Det er sannsynligvis kombinasjonen av pola-filter og aggresiv behandling som ikke faller i smak her. Jeg er litt usikker på uskarp forgrunn. Vanligvis synes jeg det forstyrrer bildet, og ville prøvd å unngå det i tagningen, eller klippet det bort. Men her er det naturlig i bildekomposisjonen, som faktisk gir dybde. Men totalt sett har du ikke truffet helt med dette bildet etter mitt syn. Men synes det er ganske severdig for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...