Ole_bob Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Jeg lurer på hvordan jeg kan gjøre min lille Divx film (.avi) om til noe jeg kan spille av på dvd spillern i stua? Har VirtualDUB å sånn.. er litt slapp så jeg har ikke gidda å gjort noe research på dette :razz: men jeg regna med at folk på forumet kan gi meg et klart svar. Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Jeg tror at hvis du går inn i menyen i Nero, velger VideoCD. Deretter drar du .avi filen over i cd'ens vindu, og Nero gjør denne om til en .mpeg Det eneste du trenger er egentlig bare å omgjøre avi filer til mpeg filer. Det finnes også noe som heter SuperVideoCD. Da må du gjøre avi filen om til en mpeg2 fil. Men du mister en god del kvalitet, og det tar lang tid... Mvh. Fjøslukt Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Riktig. Nero gjør dette veldig enkelt. bare gå inn på hjelp om du ikke vet helt hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Du kan velge mellom 2 formater der: VideoCD og Super VideoCD. De fleste spillere støtter ikke Super VideoCD ennå, men det blir standard uansett snart. Sistnevnte format er en del bedre (naturlig nok) enn VideoCD. Det er som regel bare å ta en titt på fronten av DVD spilleren, produsenten ville ikke finne på å la være å skryte litt av hvilke formater den kan spille av :razz: Skal du f.eks. gjøre om et ferieopptak, legge det på CD og spille av på andres DVD spillere, bruk VCD og ikke SVCD, for å være sikker på at det ikke blir en småpinlig affære da deres DVD spiller kanskje ikke støtter SVCD (mens de fleste støtter VCD). [ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-10-29 09:37 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå