Boralis Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg skulle bestille noen pcdeler og i den forbindelse så sjekket jeg litt priser hos de største webbutikkene og fikk følgende res (bemerk det er samme komponentene fra alle og samme merke på alle komponentene) Pris A: 7870- Pris B: 8242- Pris C: 8595- Altså en differanse på 725 kr mellom dyreste og billigste alternativ. Billigste her var Psdata. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 For meg kommer det der desverre ikke overaskene, men gjør ikke hw's handlekurv dette også da? finner fram rimligste webshop med alle produktene? Uansett så vil jeg også advare litt mot den også, da de webshopene i prislisten på hw.no har veldig like priser, det er ofte man kan spare mye på å finne en webshop som ikke står oppført på denne lista. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Joda Hardware gjør dette også,men det viser seg å ikke alltid stemme,for den som er blitt billigst i deres test blir ikke alltid det når du skal bestille,det kommer ann på hva du skal ha. Derfor er det lurt å sjekke prisene hos de du kan tenke deg å handle hos når du har bestemt deg for hvilke produkter det gjelder. Lenke til kommentar
coban Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg skulle bestille noen pcdeler og i den forbindelse så sjekket jeg litt priser hos de største webbutikkene og fikk følgende res (bemerk det er samme komponentene fra alle og samme merke på alle komponentene) Pris A: 7870- Pris B: 8242- Pris C: 8595- Altså en differanse på 725 kr mellom dyreste og billigste alternativ. Billigste her var Psdata. 6841238[/snapback] For å drive butikk så må man tjene penger - det sier seg selv at en butikk ikke kan være billigst på alle ting til enhver tid. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Er vel ikke akkurat spesielt overraskende, men noe som er verd å få med seg er at enkelte butikker tar ganske mye i porto, flere ganger har jeg opplevd at den "billigste" butikken tar såpass mye mer i porto at det har lønt seg for meg å kjøpe fra nummer 2 eller 3 på lista. AtW Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ja, har blitt veldig nøye med å sjekke andre shopper før jeg handler ting i det siste. Så noen som hadde noe til 1000kr som jeg betalte 250kr for ett annet sted. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Med handlevognen i Prisguiden synes jeg man får en ganske bra oversikt. Avdekker f.eks 300 kr i differanse på denne lille vognen. Og da er den fremdeles 300 kr høyere enn billigste kombinasjon (bestille fra mange butikker). Endret 12. september 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 For meg kommer det der desverre ikke overaskene, men gjør ikke hw's handlekurv dette også da? finner fram rimligste webshop med alle produktene? 6841249[/snapback] HW-s prisguide viser kun de laveste prisene blant de som velger å betale for å være med. Den er dermed like verdiløs som kelkoo og tilsvarende. Skal du finne de virkelige laveste prisene må du lete på egenhånd. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 kjeklulf.. RIKTIG! prøvde å få fram det, vet ikke om jeg klarte det godt nok... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Jeg skulle bestille noen pcdeler og i den forbindelse så sjekket jeg litt priser hos de største webbutikkene og fikk følgende res (bemerk det er samme komponentene fra alle og samme merke på alle komponentene) Pris A: 7870- Pris B: 8242- Pris C: 8595- Altså en differanse på 725 kr mellom dyreste og billigste alternativ. Billigste her var Psdata. 6841238[/snapback] For å drive butikk så må man tjene penger - det sier seg selv at en butikk ikke kan være billigst på alle ting til enhver tid. 6847333[/snapback] Det er vel ikke det jeg sier heller,jeg sier bare at det lønner å sjekke etter at en har bestemt hvilke produkter en skal ha,dermed er det ikke sagt at samme butikk blir billigst hver gang. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 For meg kommer det der desverre ikke overaskene, men gjør ikke hw's handlekurv dette også da? finner fram rimligste webshop med alle produktene? 6841249[/snapback] HW-s prisguide viser kun de laveste prisene blant de som velger å betale for å være med. Den er dermed like verdiløs som kelkoo og tilsvarende. Skal du finne de virkelige laveste prisene må du lete på egenhånd. 6848070[/snapback] Prisguden viser vel enkeltprodukter fra den billigste butikken,skal en da ha flere produkter så blir den vel ubrukelig for om en feks skal ha 3 produkter og den viser disse fra 3 forskjellige butikker får en da også frakt på 3 produkter,istedenfor en frakt når en får alt fra en butikk. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Den viser den billigste av de som betaler for å være med ja. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Med handlevognen i Prisguiden synes jeg man får en ganske bra oversikt.Avdekker f.eks 300 kr i differanse på denne lille vognen. Og da er den fremdeles 300 kr høyere enn billigste kombinasjon (bestille fra mange butikker). 6847947[/snapback] Nå er det jo typpisk Norek (Komplett) varer du har satt opp her, så prisforskjellen er jo ikke heeeelt reel i forhold til type varer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå