Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når man setter RootDirectory til "/" i Objectinspectoren så får jeg feilmeldingen

"/" is not a subdirectory of "/home/blueeagle".

Det er noe jeg er smertelig klar over at den ikke er, men det skal den da heller ikke være.

Når jeg setter RootDirectory til "/home/blueeagle" og endrer den til "/" if Form1.Create, så fungerer det riktig helt til jeg prøver på en annen maskin som ikke har "/home/blueeagle". Da klarer kylix å yttre at

"/home/blueeagle" is not a subdirectory of <pwd>", hvor <pwd> er hjem-katalogen til brukeren som er logget på.

Er dette en errata i kylix, eller har jeg gått glipp av noe her?

Med vennlig hilsen

Terje "BlueEAGLE" Monsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser i CLX-hjelpefila til Delphi 7:

Quote:

Note: When a partial path name is assigned to RootDirectory, it is interpreted as relative to the application's current working directory, not the previous value of RootDirectory.

Dette kan produsere litt ulike resultat. Det kan godt vere at du har oppdaga ein bug, men det er ikkje naudsynt slik. Når ein tolkar "/" i linux, skal det vere rotkatalogen uansett. Om du prøver å setje verdiar som "../" eller liknande, og observere kva som skjer då. Det kan jo vere ein eller anna merkelig grunn til at Kylix tek feil av "./" og "/".

Lenke til kommentar

Been there, tried that! Nojoy!

Menne en kompis av meg fant en workaround. Den involverer å vise form-en som text og fjerne Directory="" entryen. Da vil den kompilere.

Det ser ut som en major fuckup error ja. Har rapportert den til Borland, så får vi se hva som skjer.

Synd også med den libraryen som f*kker opp kde :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...