bjorneoen Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hva er best? Også lurer jeg på en ting til: hvorfor har intel sine dobbelkjerner så mye mere MHZ enn AMD dobbelkjerner?? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hva er best? Også lurer jeg på en ting til: hvorfor har intel sine dobbelkjerner så mye mere MHZ enn AMD dobbelkjerner?? 6841177[/snapback] hva som er best kommer vel til å bli en evig diskusjon, men uansett hva du tar, så blir du nok fornøyd. Grunnen til at amd har midre mhz er fordi de er mer effektive per mhz enn intel sine. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hva er best? Også lurer jeg på en ting til: hvorfor har intel sine dobbelkjerner så mye mere MHZ enn AMD dobbelkjerner?? 6841177[/snapback] hva som er best kommer vel til å bli en evig diskusjon, men uansett hva du tar, så blir du nok fornøyd. Grunnen til at amd har midre mhz er fordi de er mer effektive per mhz enn intel sine. 6841179[/snapback] Nei, AMD sine CPUer er IKKE mer effektive per MHz enn Intel sine CPUer. Det er omvendt. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hvis jeg har forstått ting riktig så er det vel slik at hvert instruksjonssteg er i intel cpuer kortere enn i en amd, men en gitt instruksjon har som regel fler steg i en intel enn en tilsvarende instruksjon i en amd? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 HALLO!!! Har ikke vi hørt dette før?? Steng tråden nå! PLEASE!!! Lenke til kommentar
pertm Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Hvis jeg har forstått ting riktig så er det vel slik at hvert instruksjonssteg er i intel cpuer kortere enn i en amd, men en gitt instruksjon har som regel fler steg i en intel enn en tilsvarende instruksjon i en amd? 6842283[/snapback] Det er rikitg med P4 i forhold til AMDs CPUer at amd hadde færre instruksjonsteg, men for de nye core 2 duo cpuene er raskere er enn amd per MHz. Hvor mange instruksjonsteg disse CPUene har i forhold til amd vet jeg ikke. Jeg vet ikke hva du mener med kortere instruksjonsteg. Endret 11. september 2006 av pertm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hva er best? Også lurer jeg på en ting til: hvorfor har intel sine dobbelkjerner så mye mere MHZ enn AMD dobbelkjerner?? 6841177[/snapback] Og jeg lurer på hvorfor du ikke leser Retningslinjene.. og hvorfor du ikke "lurker" litt i forumet før du poster søppel.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 For å si det enkelt så var amd best helt til Intel komm med Core2 som nå er best. Så enkelt er det,skulle ikke være mer å diskutere da jeg frykter rabalder. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Har altid likt AMD best.. helt til nå... må nokk desverre si at intel er hakket bedre en AMD ja... Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 AMD VS intel poster sku vært ulåvlig (hvis dem ikke allerede er d) AMD athlon = bedre enn Intel Pentium Intel Conroe = bedre enn AMD athlon Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Nøkkelen ligger i at K8-arkitekturen i Athlon64 har kortere pipeline enn Netburst-arkitekturen i Pentium 4. Men etter introduksjonen av Core 2, så yter disse Core 2-CPU'ene til Intel bedre enn Athlon64. Alle svarene finnes HER. Endret 13. september 2006 av skag1 Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Hva er best? Også lurer jeg på en ting til: hvorfor har intel sine dobbelkjerner så mye mere MHZ enn AMD dobbelkjerner?? 6841177[/snapback] hva som er best kommer vel til å bli en evig diskusjon, men uansett hva du tar, så blir du nok fornøyd. Grunnen til at amd har midre mhz er fordi de er mer effektive per mhz enn intel sine. 6841179[/snapback] Nei, AMD sine CPUer er IKKE mer effektive per MHz enn Intel sine CPUer. Det er omvendt. 6842245[/snapback] Endret 15. september 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Nei, AMD sine CPUer er IKKE mer effektive per MHz enn Intel sine CPUer. Det er omvendt. 6842245[/snapback] joda, det er de... http://www.tomshardware.com/ gå og let litt der.. 6866193[/snapback] "Ignorance is bliss"... Endret 14. september 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 joda, det er de... http://www.tomshardware.com/ gå og let litt der.. 6866193[/snapback] La meg gjette... Du har aldri sett benchmarks av Intels nye Core 2 Duo-arkitektur? Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hva er best? Også lurer jeg på en ting til: hvorfor har intel sine dobbelkjerner så mye mere MHZ enn AMD dobbelkjerner?? 6841177[/snapback] hva som er best kommer vel til å bli en evig diskusjon, men uansett hva du tar, så blir du nok fornøyd. Grunnen til at amd har midre mhz er fordi de er mer effektive per mhz enn intel sine. 6841179[/snapback] Nei, AMD sine CPUer er IKKE mer effektive per MHz enn Intel sine CPUer. Det er omvendt. 6842245[/snapback] joda, det er de... http://www.tomshardware.com/ gå og let litt der.. 6866193[/snapback] Dra hodet ut av sanden lille gutt. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hw.no har laget en guide om dette, her Heia AMD Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Beklager, men alle som benytter seg av kilder som er mer enn 2-3 mnd. gamle har ikke fått med seg en grunnleggende fakta om IT verden... HER GÅR DET FORT! At AMD var mer effektiv pr. Mhz var sant for 2-3 mnd siden... men nå er alt snudd på hodet etter Core 2 Duo ble lansert... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) BroomBroom: sjekk datoen på den artikkelen, ja den er gammel og utdatert. hvorfor i allverden graver du opp slikt og poster det her? den sammenlikner K8 og P4 og ikke C2D. oppdater deg litt Edit: samme gjelder deg storleer. Endret 15. september 2006 av Mitjmannen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 BroomBroom: sjekk datoen på den artikkelen, ja den er gammel og utdatert.hvorfor i allverden graver du opp slikt og poster det her? 6869365[/snapback] Selv om de nevnte teknologiene i artikkelen ikke lengre er direkte relevant for hva trådstarter lurer på, så gir det er godt grunnlag for å forstå hva som gjør forskjellige arkitekturer mer effektiv enn andre; pipelines, cache, etc, og ikke bare klokkefrekvensen. Om man leser artikkelen Broom viser til, burde en forstå det ikke bare er mange faktorer som bestemmer ytelsen, men også hva man ønsker å bruke PC'en til. Dermed sier det seg selv at et "hva er best av AMD og Intel"-spørsmål umulig lar seg besvare. Men det er vel Conroe som gir mest for pengene pr. i dag. Og når AMD's K8L ankommer regner jeg med dette endrer seg inntil Intel introduserer noe nytt igjen. Så er det på'n igjen. Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Gratulerer, du har nettopp startet forumkrig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå