Gå til innhold

Intel VS AMD


bjorneoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er best?

 

Også lurer jeg på en ting til: hvorfor har intel sine dobbelkjerner så mye mere MHZ enn AMD dobbelkjerner??

6841177[/snapback]

 

hva som er best kommer vel til å bli en evig diskusjon, men uansett hva du tar, så blir du nok fornøyd. Grunnen til at amd har midre mhz er fordi de er mer effektive per mhz enn intel sine.

Lenke til kommentar
Hva er best?

 

Også lurer jeg på en ting til: hvorfor har intel sine dobbelkjerner så mye mere MHZ enn AMD dobbelkjerner??

6841177[/snapback]

 

hva som er best kommer vel til å bli en evig diskusjon, men uansett hva du tar, så blir du nok fornøyd. Grunnen til at amd har midre mhz er fordi de er mer effektive per mhz enn intel sine.

6841179[/snapback]

 

Nei, AMD sine CPUer er IKKE mer effektive per MHz enn Intel sine CPUer.

Det er omvendt.

Lenke til kommentar
Hvis jeg har forstått ting riktig så er det vel slik at hvert instruksjonssteg er i intel cpuer kortere enn i en amd, men en gitt instruksjon har som regel fler steg i en intel enn en tilsvarende instruksjon i en amd?

6842283[/snapback]

Det er rikitg med P4 i forhold til AMDs CPUer at amd hadde færre instruksjonsteg, men for de nye core 2 duo cpuene er raskere er enn amd per MHz. Hvor mange instruksjonsteg disse CPUene har i forhold til amd vet jeg ikke.

 

Jeg vet ikke hva du mener med kortere instruksjonsteg.

Endret av pertm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva er best?

 

Også lurer jeg på en ting til: hvorfor har intel sine dobbelkjerner så mye mere MHZ enn AMD dobbelkjerner??

6841177[/snapback]

 

Og jeg lurer på hvorfor du ikke leser Retningslinjene.. og hvorfor du ikke "lurker" litt i forumet før du poster søppel..

Lenke til kommentar
Hva er best?

 

Også lurer jeg på en ting til: hvorfor har intel sine dobbelkjerner så mye mere MHZ enn AMD dobbelkjerner??

6841177[/snapback]

 

hva som er best kommer vel til å bli en evig diskusjon, men uansett hva du tar, så blir du nok fornøyd. Grunnen til at amd har midre mhz er fordi de er mer effektive per mhz enn intel sine.

6841179[/snapback]

 

Nei, AMD sine CPUer er IKKE mer effektive per MHz enn Intel sine CPUer.

Det er omvendt.

6842245[/snapback]

:tease:

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Hva er best?

 

Også lurer jeg på en ting til: hvorfor har intel sine dobbelkjerner så mye mere MHZ enn AMD dobbelkjerner??

6841177[/snapback]

 

hva som er best kommer vel til å bli en evig diskusjon, men uansett hva du tar, så blir du nok fornøyd. Grunnen til at amd har midre mhz er fordi de er mer effektive per mhz enn intel sine.

6841179[/snapback]

 

Nei, AMD sine CPUer er IKKE mer effektive per MHz enn Intel sine CPUer.

Det er omvendt.

6842245[/snapback]

joda, det er de... http://www.tomshardware.com/ gå og let litt der.. :thumbup:

6866193[/snapback]

 

 

Dra hodet ut av sanden lille gutt.

Lenke til kommentar
BroomBroom: sjekk datoen på den artikkelen, ja den er gammel og utdatert.

hvorfor i allverden graver du opp slikt og poster det her?

6869365[/snapback]

Selv om de nevnte teknologiene i artikkelen ikke lengre er direkte relevant for hva trådstarter lurer på, så gir det er godt grunnlag for å forstå hva som gjør forskjellige arkitekturer mer effektiv enn andre; pipelines, cache, etc, og ikke bare klokkefrekvensen.

Om man leser artikkelen Broom viser til, burde en forstå det ikke bare er mange faktorer som bestemmer ytelsen, men også hva man ønsker å bruke PC'en til.

Dermed sier det seg selv at et "hva er best av AMD og Intel"-spørsmål umulig lar seg besvare.

 

Men det er vel Conroe som gir mest for pengene pr. i dag.

Og når AMD's K8L ankommer regner jeg med dette endrer seg inntil Intel introduserer noe nytt igjen. Så er det på'n igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...