Saftis Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hva er gjort riktig? Hva er gjort galt? Kritikk/ros ønskes ;-) Vil gjerne bli en bedre amatørfotograf. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Du gikk nært nok til å isolere motivet, noe som er bra. Ellers ser valgene tilfeldige ut. Forstyrrende elementer i bakgrunnen... Kutting av elementer... Uklart hva motivet egentlig er... Farvebalansen er ikke spesielt innbydende... Fokus er på feil plass... Øynene søker enten ut av bildet på toppen eller ned i bunnen av grillen, ingen av delene fungerer... Prøv på nytt, ta mange bilder og velg ut det beste. Sammenlign det beste med de andre og analyser hva forskjellen er, det vil du lære en god del av. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hva syns du selv? Fornøyd/misfornøyd? Kristallo nevnte det viktigste her. Du må være bevisst på alle elementene du tar med i bildet. Sjekk og dobbeltsjekk om du kutter noe som burde være med i sin helhet, fjern forstyrrende elementer (lighter) i bakgrunnen, unngå midtstilling av motivet i de fleste tilfeller. Bruk også litt tid med etterbehandling, digitale bilder trenger i de fleste tilfeller litt finpuss, da særlig nivåer og fargebalanse. Noen små endringer kan løfte eller drepe et bilde. Jeg ville hatt litt mer varm fargetemperatur her. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Og hva vil du egentlig med et kjøttstykke på en engangsgrill? Hadde det vært perfekt teknisk og med tanke på komposisjon, så kunne jeg kanskje likt det, men det er det dessverre ikke. Du får trene mer Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Det er kuttet i alle elementene i motivet, kan kanskje passe i noen komposisjoner, men ikke i denne. Maten ser ikke særlig delikat ut, hva er de ufyselige utstikkerne fra kotelettene? Røyken som kommer ut av grillen har kanskje et potensiale til å løfte dette bildet, men da må den være mer fremtredende. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg blir sulten av å se på bildet, det er vell en bra ting? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Jeg blir sulten av å se på bildet, det er vell en bra ting? 6844527[/snapback] Sulten på hva da? Kotelettene med de vemmelige utstikkerne? Huff....jeg ville heller ha foretrukket karbonaden ved siden av.... Endret 11. september 2006 av Autoxave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå