Gå til innhold

Hvilken OS Disk/Medie til media pc

orjack

Anbefalte innlegg

Jeg går med tanker om å bygge en media pc, men jeg er interesert i en pc som kan starte opp lynraskt.

Jeg ser for meg at det vil være irriterende når du får en telefon om at du må slå på tven for å se på... men til jeg har fått bootet pc og fått bilde på skjermen er innslaget ferdig.

Er det noen der ute som har gode forslag om alternativer til å installere operativsystemet på et annet medie enn en harddisk. Eller hvordan konfigurere windows til å kunne start med en gang.

Pris i forhold til hva man får igjen er jo også en avgjørende faktor.

Finnes det ikke noen RAM-disker eller andre typer lagring som kan øke hastigheten betraktelig på oppstart. Minnekort, Ram, minnepinner...

Har lest litt om I-RAM til Gigabyte, men denne selges jo ikke i Norge etter det jeg forstår. Dessuten vil jo en slik løsning komme på 3-4000,- viss man skal ha en disk på 4+ gig.

Jeg er på utkikk etter å bygge en helt stille og som kan starte raskt. Harddisk hadde jeg tenkt å kun bruke til lagring av opptak, mp3 etc

Noen som har gode ideer?

Endret av orjack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva menes med raskt?

Har ein billig pc her som har ein vanleg Ata-disk og ein Sempron 2800 socket 754 med pc2700 ram . Den starter opp under 20 sekund . Det er fra eg starter maskina til windows er klar.

6841029[/snapback]

Da har du sikkert KUN OS på den....det kan jo alle få til....

Lenke til kommentar
Jeg går med tanker om å bygge en media pc, men jeg er interesert i en pc som kan starte opp lynraskt.

Jeg ser for meg at det vil være irriterende når du får en telefon om at du må slå på tven for å se på... men til jeg har fått bootet pc og fått bilde på skjermen er innslaget  ferdig.

Er det noen der ute som har gode forslag om alternativer til å installere operativsystemet på et annet medie enn en harddisk. Eller hvordan konfigurere windows til å kunne start med en gang.

Pris i forhold til hva man får igjen er jo også en avgjørende faktor.

Finnes det ikke noen RAM-disker eller andre typer lagring som kan øke hastigheten betraktelig på oppstart. Minnekort, Ram, minnepinner...

Har lest litt om I-RAM til Gigabyte, men denne selges jo ikke i Norge etter det jeg forstår. Dessuten vil jo en slik løsning komme på 3-4000,- viss man skal ha en disk på 4+ gig.

Jeg er på utkikk etter å bygge en helt stille og som kan starte raskt. Harddisk hadde jeg tenkt å kun bruke til lagring av opptak, mp3 etc

Noen som har gode ideer?

6841019[/snapback]

Fleste slår ikke av en HTPC til soft-off/off.

Slår man den av er det til S3 standby eller Hibernate (og da starter det raskt opp igjen).

Min står på døgnet rundt , slår kun av TV skjermen .

Eneste måten å stille inn opptak på (uten wake up on RTC og slikt dilldall)

Jeg bruker "normal" sata disk ... , funker raskt nok det .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg hadde håpet på noe som var nærmest mulig hastigheten på en konversonell TV. Trykker på on og det er bilde i løpet 2 sekunder.

Nå er jeg inneforstått med at jeg ikke får det like raskt, men jeg synes nå det går for tregt med en vanlig harddisk.

Jeg hadde håpet at det var andre " billige" alternativer enn å bruke harddisk

Lenke til kommentar

Det tar to-tre sekunder for meg fra jeg trykker på den røde knappen på fjernkontrollen (HTPC'n er slått av i S3 standby) til jeg har bilde .

HTPC System :Nforce2 med Athlon XP Mobile på2200mhz og 1GB TCCD ram ,Hauppenage MCE500 i ett Thermaltake Bach .

Disk Sata150 Maxtor Diamondmax 9 .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Kva menes med raskt?

Har ein billig pc her som har ein vanleg Ata-disk og ein Sempron 2800 socket 754 med pc2700 ram . Den starter opp under 20 sekund . Det er fra eg starter maskina til windows er klar.

6841029[/snapback]

Da har du sikkert KUN OS på den....det kan jo alle få til....

6841060[/snapback]

Hæh?

Klart eg har Os på den. Trenger jo det for å kunne spille Homeworld 2 :p

Det er nok mulig å få oppstarten mye lavere. Det som tar mest tid er vel post og styret før du kjem til windows oppstart.

Til Trådstarter

Sata er langt raskare einvanleg Ata men om du klarer 2-3 sekunder er jeg velldig usikker på.

Det går iallefall å få til 10 sekunders oppstart vil eg tru:)

Forhåpentleg vis er det noen her inne som har prøvd det, og kan gi deg noe gode råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...