Don Juan Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Ser at mange bærbare kommer med Sound Blaster Pro eller noe i den duren. Dette er vel integrert lyd, noe som er så som så. Derfor lurer jeg på kvaliteten på lyden fra bærbare maskiner. Støtter lydchippen EAX i spill? Hvilken versjon av EAX? Som blant annet at f.eks i Counter-Strike, der man kan høre hvor spillere befinner seg når man spiller med headset. At man kan høre at fienden befinner seg "litt til venstre, oppe til høyre", kun via lyden. Hva med sourround? Det er vel bare 1stk lydutgang på de fleste bærbare? Hva slags kort på en stasjonær pc kan man sammenligne lydkortene til bærbare med? Audidy 2? Eller SoundBlaster Live fra 1996...? Og i tillegg er jeg spesiellt interessert i lydkvaliteten til Dell XPS M1710.. såpass dyr maskin skulle hatt suveren lyd i tillegg til grafikken. Noen som kan gjøre meg klokere? Lenke til kommentar
kjehaako Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg har en Acer Aspire med integrert lyd, merket er Realtek. Såvidt jeg har forstått, bruker ikke en lydkortprosessor så veldig mye strøm at det lages spesielt for bærbare, og derfor er nok lyden nesten lik som den integrerte lyden på vanlige hovedkort, noe som vil si OK, ganske dårlig. Kan forsøke å teste ved å koble begge maskinene opp mot stereoen her, og sammenligne den stasjonære (Audigy SE eller noe slikt) mot den bærbare. Forøvrig støtter den integrerte lyden i den bærbare EAX, men jeg vet ikke hvilken versjon. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Ja det hadde vært knall. Se om du hører noen forskjell. Selv var det for meg å komme fra Lada til McLaren når jeg skiftet ifra intergrert lyd på min stasjonære, til X-Fi Fatal1ty. Så hadde det vært opp til meg, skulle det fantes gode, egne, dedikerte lydkort til bærbare og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå