x-team Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 En kamerat fortalte meg at vist jeg 'brokobla' utgangene på forsterkeren så ville den yte litt mer. Altså med det mente han at jeg kobla pluss til høyre høyttaler på høyre utgang og minus på minus på venstre utgang.. Motsatt med venstre høyttaler! Dette her bare tull eller? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Det har jeg aldri hørt om. Du er sikker på at han ikke snakket om bi-wiring? Altså at man bruker to kabler til hver høyttaler. Edit: Fant noe her, http://stereos.about.com/cs/theamplifierfa...bridge_mono.htm Endret 11. september 2006 av tofagerl Lenke til kommentar
x-team Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Nei, det kan jeg ikke bruke på mine høytalere, cerwin-vega ve-12. Det var slik han forklarte det! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Forsterkeren din kan brokobles ja. Da vil den yte 1x400 watt i 8 ohm. Har du en C272 i tillegg og gjør det samme med den har du altså2x400 watt tilgjengelig. Endret 13. september 2006 av Morten K Lenke til kommentar
x-team Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Hvordan brokobler man i mono egentlig? Lenke til kommentar
Brukernavn_i_bruk Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Først og fremst bør du ha en "mono" funskjon enten med og sende det samme signalet in i analog R og L eller med en knapp på forsterkeren. Som sagt forsterkeren tåler mer (ohm) og den kan levere mere (watt). Det er like enkelt som og lage en bistabil multivibrator (som faktisk er ganske enkelt). Du tar bare og bruker begge POSETIV (+) polene og setter dem rett i høytaleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå