Gå til innhold

Nokia N80 Internet Edition - Hurra?

Anbefalte innlegg

Hva skjer? :dontgetit:

Opp med handa alle som visste at N80 i september får en grov oppdatering!? Og ikke av software-typen! Neida.. Av Hardware typen.. Ønsk N80ie velkommen.

Ikke bare har Nokia N80 Internet Edition forbedret støtte for det som i all hovedsak er esset i ermet ved denne telefonen, altså WiFi (ved forbedret og ikke minst automatisk søk etter trådløse nettverk), den har i tillegg støtte for SIP/VoIP! Skype o.l. på mobiltelefonen er nå innen rekkevidde for de av oss som egentlig bare satt og ventet på at N80 bare skulle blir bittelitegrann billigere. Og når man kanskje trodde det var rosinen i pølsa, så spytter Nokia nok en gang på de som nylig har kjøpt N80 ved at de lar N80ie slanke seg en smule. Det er klart, vi snakker her bare om et par gram, men på en telefon av denne tykkelsen er hver millimeter man kan slanke av ønsket kjærlig velkommen.

Alt i alt; Bedre WiFi, Voice over IP, glemte nesten å si at den kommer med forhåndsinstallert software for instant messaging, og i tillegg bittelitegran tynnere og lettere? Bare så det ikke er noen tvil her: Hadde jeg kjøpt N80 en av de siste dagene og hadde hatt en bitteliten mulighet til å levere den tilbake og få pengene igjen, ja da hadde jeg uten tvil gjort det og ventet til N80ie kommer i hyllene om en uke eller tre. Same shit, different name? Nope, not this time! Same name, different shit!!

Sånn går det når man kaster mobiltelefoner ut for salg i hytt og pine. Og vi finner oss glatt i det, Nokia har vært flittige til å lansere "i" modeller av mobilene sine, og det tar bare kortere og kortere tid fra en telefon blir lansert til den oppdaterte telefonen (les "i" versjonen) er i hylla.

---

Følte for å få blåst ut litt agresjon her.. Er selv drittlei av å kjøpe Nokia telefoner som bare brenner etter å få en oppdatering, så dette gjelder ikke bare N80(ie), var bare den som fikk begeret til å renne over denne gangen. Veit om butikker som opererer med 30 dagers prisgaranti osv. Nokia burde prøvd en 30 dagers oppdateringsgaranti. Tør snart ikke kjøpe meg ny telefon lenger.. Neste gang blir det HTC eller hva pokker Qtek kalles på dette kontinentet denne uka..

Bjørnar over og ut, på tide å la agresjonen skli over i en god natts søvn! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke heeeelt hva du mener her fordi N80i er en software oppgradering.

- Den har ikke "bedre" WIFI, den har bare en WIFI wizard (automatisk søk)

- Den har støtte for SIP/VoIP, men det hadde gamle N80 også ;) så hvis du satt å ventet på det så har du ventet forgjeves. Jeg har nemlig VoIP på min "gamle" N80 akkurat nå.

- Høyst sannsynelig vil N80 bli fjernet fra butikkene og N80i vil erstatte den, for nøyaktig samme pris. Vet ikke dette sikkert men hvis jeg får lov til å tippe... Tviler på at de kommer til å ta mer betalt for no skarve software oppgraderinger.

- Slankere og lettere? Hvor har du dette fra? Digi.no?

For å gjøre det helt klart... N80i er en SOFTWARE oppgradering. Så å si alle nye "funksjoner" finnes allerede til N80 som tredjeparts programvare. Lite nytt å finne her. En ny farge og litt bedre ut-av-boksen opplevelse er alt du tjener på å vente.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
Neste gang blir det HTC eller hva pokker Qtek kalles på dette kontinentet denne uka..

6840873[/snapback]

Jeg kjøpte en Qtek 9100. Et halvt år etter ble HTC TyTN presentert. Burde jeg begynne å sutre da? Eller kanskje jeg innså at HTC ønsket å selge en oppdatert versjon av telefonen min?

Hvis ikke du tåler at det kommer nye og forbedrede mobiltelefoner, burde du holde deg til noe gammelt, for å unngå sorgen når du ser at telefonen din ikke lenger er den "feteste".

Lenke til kommentar
Hvis ikke du tåler at det kommer nye og forbedrede mobiltelefoner, burde du holde deg til noe gammelt, for å unngå sorgen når du ser at telefonen din ikke lenger er den "feteste".

6841086[/snapback]

Ok, her tråkker jeg tydelig på et par tær eller 15.. For ikke å si en ryggrad eller to!

For the record: Sorry N80ie kan nok da vise seg å være en software-oppgradering. Om digi.no nå viser seg å være en usikker kilde, så beklager jeg at jeg svelget agnet med sluk og snøre, da dreit jeg meg ut. No more, no less.

Prøv imidlertid å ta det litt rolig. Hele navne-endringsspøken din gir meg en aldri så liten ha-ha opplevelse (qtek-HTC). Misforstå meg rett; jeg misliker ikke å ikke ha den feiteste telefonen til enhver tid, jeg syntes bare det er så leit å måtte kjøpe seg kliss ny telefon til over 4000 kr for å finne ut at AKKURAT samme telefon kommer i oppgradert versjon få måneder seinere. Dette er Nokia ganske aleine om å gjøre, og de gjør det hele tida. Virker som om de bare kaster en telefon ut på markedet mens den enda er litt på prøvestadiet og så lanserer de en "komplett" telefon på et litt seinere tidspunkt.

Beklager om jeg surnet morgentimene for noen, bær over med meg! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nei, Nokia gjør ikke dette hele tiden. Det å presentere nye mobiler med minimalt nytt, der er det nok ikke Nokia som er størst lenger.

Bare så all din tvil er borte: Helt forferdelig artikkel av digi.no som overhodet ikke kan noe, og det er ikke en eneste bitteliten hardware-endring, med unntak av fargen på dekselet.

Kan selvfølgelig forstå at du er irritert, men er ikke særlig mye nytt her. Mye av det som er nytt kan du og få gratis til din N80, og resten regner jeg med at noen ordner til oss N80-eiere uansett, enten det blir i form av N80ie-moddet fw som funker på N80, eller noe annet.

edit: Symbian_pro skrev visst omtrent det samme, men jaja, da har du det i hvert fall fra to :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Da legger jeg saken død for mitt vedkommende. :) Og om vi har en representant fra Digi.no her et sted: Det der var vel kanskje litt unødvendig.. Kunne spart meg selv for mye agresjon og flaue utspill her om mennesker som burde visst hva de snakket om faktisk visste hva de snakket om. Har lært litt om kritikk av internett-kilder de siste 24 timene.

Nok en gang; Sorry folkens, dette var litt flaut.. :blush::roll:

Lenke til kommentar

Det gjør ingenting. Digi er vanligvis en bra side. Men N80i artikkelen var helt på trynet. Her kan du lese pressemeldingen fra nokia: http://www.nokia.no/about/press/nmm.php?id=2539880

Nokia er nok ikke de største når det gjelder å komme med oppgraderinger av produkter i hytt og pine. Apple er nok kongen der. Jeg tror nok de fleste iPod mini eiere som kjøpe iPoden en uke før iPod nano kom ut er ganske så grettne nå for eksempel. Ikke nok med at alle nye generasjons ipoder er bedre enn forgjengeren på alle mulig måter, men produktene er klare for salg dagen etter man får vite om det også. Med nokia tar det i det minste et par måneder før telefonene faktisk kommer... Utenom med N80i da, men som sagt er det ikke mye å hoppe i taket over. Jeg følger meg i hvert fall ikke snytt.

Lenke til kommentar
.., men som sagt er det ikke mye å hoppe i taket over. Jeg følger meg i hvert fall ikke snytt.

6843713[/snapback]

Jeg antok du hadde N80 når du postet det første svaret ditt ja.. ;) Skal forske mer før jeg poster neste gang..

Enig i Apple sammenlikningen. Når jeg lar tankene falle litt til ro, så har jeg vel egentlig truffet på de telefonene hvor Nokia har oppdatert i det jeg ser på som "i hytt og pine". Tenker på 3310 VS 3330 (WAP og chat som hovedupgrade), 3510 VS 3510i (fargeskjerm), 9210 VS 9210i (mindre småstæsj), 6230 VS 6230i (høyere skjermoppløsning og bedre kamera) og 5140 VS 5140i. Har hatt alle disse telefonene tett på kroppen i forskjellige sammenhenger i varierende grad av heldighet, så har jo helt klart vært uheldig med telefonene mine sånn sett.. Litt preget av min egen mobil-bakgrunn er jeg nok når jeg gremmes høylydt over oppdateringer (som strengt tatt er en kjærkommen sak).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...