j.w pepper Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Heisann, jeg er en gutt på 16 år som går første året på vgs, og skal velge transport og logistikk videre og etter d tenkte jeg å ta yrkessjåførfaget, Hvordan virker det i forhold til sertifikater?! blir noe dekket? om når jeg går den retningen er d mulig å ta buss sertifikat før jeg er 21 år også?! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 om når jeg går den retningen er d mulig å ta buss sertifikat før jeg er 21 år også?! 6840324[/snapback] du får nok ikke buss sertifikat før du er 21 år uansett, samme som du får ikke ta B før du er blitt 18... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Så hva lærer man egentlig i dette faget? Endret 10. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Mener å huske at de som gikk på transport og log. fikk ta tungelappen sammen med vanlig billappe kan hende det er annenledes nå.. Bussen husker jeg ikke. Lenke til kommentar
dynaBel Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) har en kompis som har gådd det samme. han får et kompetansebevis på tung lastebil og for og kunne kjøre tung så må han ha førerkort klasse B. EDIT: han er under 21 år Endret 10. september 2006 av dynaBel Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Jeg går på transportfag. Man lærer om logistikk, lager- og terminalarbeid, om persontransport og slikt. De fleste vil gå VK2 yrkessjåfør, og for de som bor i Akershus, de skal da til Hønefoss, så fort de har fylt 18, for å ta et to eller tre måneders kurs for å få lastebillappen, (klasse C og CE?) Da får man alt gratis. På VK1 transportfag, får man ti gratis kjøretimer med en hvilken som helst kjøreskole, og man får truckførerbeviset gratis. Hvis man ikke vil gå yrkessjåførlinja, kan man få fagbrev som terminalarbeider. Da kan man jobbe på et lager, en terminal osv. De fleste vil neppe det resten av livet, men man jobber seg som regel oppover i systemet. Edit: fra og med neste år, tror jeg, så må man være bussjåfør i tre måneder før man kan begynne å som yrkessjåfør. Endret 12. september 2006 av Redline_ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Trådstarter begynte på VGS nå i høst og følger derfor den nye læreplanen (Kunnskapsløftet). Det har ikke noen av dere andre i denne tråden gjort. Ting kan derfor være endret i forhold til det det var før. Trådstarter kan ta kontakt med rådgiver eller andre sentrale personer på skolen. De vet nok best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå