Luc1fer- Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Har nå, etter en lang helg med bytting av disker, restore av masse data, og masse banning finni ut at jeg aldri mer skal legge fingrene mine på et Partition Magic produkt igjen.. Tidligere har jeg kun mistet data ved hjelp av egne feil, men i kveld skulle jeg merge to partisjoner, alt virket ok, helt til jeg kom inn i windows.. De 80 gb med forskjellige viktige dokumenter var helt sporløst forsvunnet, uten at jeg hadde fått så mye som en error melding. Dataen lå på disk G: og skulle over på F:, når jeg kom inn i windows var F: ugylding, og G: borte. Og undelete i PM8.0 funket ikke.. Takket være timer med forsøk av recovery, så fant GetDataBack en mappe med alle filene på G: og klarte å restore de. Dette er skrevet i en blanding av frustrasjon og glede, men det jeg egentlig lurer på er hvilket program jeg skal bruke fremover istedenfor partition magic? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 PM er helt OK. Går bra i de aller fleste tilfeller. Et alternativ er programmet Gparted som kjører under linux og har god støtte for både FAT-systemer, NTFS og andre filsystemer. Det er likevel ikke bombesikkert for det kan alltid skje ting under drift. F.eks kan strømmen gå eller noen snubler i ledninga til PCen. Eller en disk kræsjer. Det er alltids noe som kan skje. Det er trist å se at folk ikke tar oppfordringene om backup før det er for sent. Hadde du hatt det ville det ikke vært noe problem. Ikke for å vri kniven i såret men det er fullt ut din egen feil at du gambler med dataene dine på denne måten. Murphys lov prøvde å slå til igjen, men du var heldig og fintet unna i siste øyeblikk .. denne gangen. Råd nr 1: Ta jevnlig backup. Råd nr 2: Ta jevnlig backup. Råd nr 3: Ta jevnlig backup. Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Ja, backup er alltid lurt.. Og pleier å gjøre det, men ofte tungvint synes jeg, så hvis du har noen bra tips, til f.eks å speile data ut til en nettverksdisk, så skal du få lov til å foreslå noe Sitter nå og koser med dataene GetDataBack hentet for meg Jeg lurte Murphys lov, denne gangen.. MOHAHAHA ! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 ... hvilket program jeg skal bruke fremover istedenfor partition magic? 6840212[/snapback] Trenger man egentlig slike programmer? Kjøp heller en ekstra disk så har du plass nok til å tømme disken, stryke gamle partisjoner og lage nye. Det er vesentlig raskere og tryggere. Gjelder det systemdisken så kan man bruke Norton Ghost eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå