SirAnderz Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 ja han gjikk litt for langt da.. spes me "morderen" og helsa da.. mvh SirAnderz Lenke til kommentar
CFD Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Men TV2 må være litt forsiktige her. De kan jo miste konsesjonen sin da , da er det ikke mye Torsdagsklubben eller noe annet på oss.. Så man kan tolke det inlegget til OJ på flere måter og det er lov og bli støtt av det ,men at man sier det i media er kanskje noe annet. Og hvorfor skal ikke bondevik få lov og si noe? Det er jo yttringsfrihet her i landet.. Hvis noen ville ha sagt dritt om meg i beste sende til over hele landet ville jeg ha følt meg litt dum etterpå ,men det er jo sånn komikken er blitt idag... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 17:31, skrev Simen1:Når en <b>komiker</b> opptrer i et <b>humor-program</b> med egen <b>harselas-monolog</b> synes jeg det er rart at en person som bondevik ikke skjønner at dette er humoristisk ment. Så en komiker kan mao si hva han vil? Det er tross alt humoristisk ment? OJ skal mao ikke tas seriøst uansett hva han sier? Og en ting til, dette blir som mobbing/humor i skolen, det er ment morro og det er morro, bare ikke for den humoren/mobbinga går ut over. Det blir faktisk litt feigt å hele tida dekke seg bak "jeg er humorist". Det er slik vi gjorde på skolen det, da sa vi også "det var bare for gøy". Skulle likt å sett reaksjonen til OJ om Bondevik hadde tatt igjen med samme mynt, sagt at OJ burde drepes. Vi vet alle hvordan OJ's kolega Per Inga takla det... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Jeg synes en humorist må kunne si hva han vil. Går han over grensa er det jo han selv som dummer seg ut. I dette tilfellet skjønner jeg at at Bondevik synes det er litt drøyt, men å syte offentlig pga det gjør at han viser ser på seg selv som et mobbeoffer. Hadde han vært litt lurere ville han ledd av det (offentlig) og kommet mye finere ut av det. Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Min mening i saken: Syntes det var en del bra poenger i OJ sin appell. Først litt bakgrunn: Har mang en gang tenkt på hvorfor Bondevik er statsminister. Høyre fikk f.eks flere stemmer ved valget, og jeg synes da at det er mer naturlig at Jan Petersen ble statsminister. Er det slik at Bondevik ble statsminister pga. at han har "erfaring" fra stillingen? Skal ingen andre få muligheten? Noe annet som plager meg, er den stadige overhøvlingen av Carl I. Hagen, slik som når Bondevik truet med å gå av hvis han ikke fikk viljen sin (stilte kabinettspørsmål). Så har vi jo alle debattprogrammene på tv, der alle kaller hverandre for løgnere. Bondevik med sin politikk har selvfølgelig hold alt de lovet før valget, mens Carl I. Hagen bare prøver å lure hele folket med å si at vi kan spare litt mindre penger, og bruke litt mer penger i budsjettet. NEI, vi skal heller bruke mer penger på å hjelpe alle andre, enn å hjelpe de som faktisk sørger for at norge tjener disse pengene. Når i tillegg kun 4% synes Bondevik gjør en god jobb er det på tide at noen kommer med litt "saftig" kritikk. Så har vi jo den delen der Bondevik stod frem og sa at han hadde problemer en periode. Dette respekterer jeg selvfølgelig, men hvorfor i alle dager skulle han "grine" til seg statsministerstolen igjen siden, til tross for at hans egen familie ikke ønsket at han skulle gjøre det. Han respekterer jo ikke engang sin egen familie. Får inntrykk av at Bondevik lever i sin egen verden (sitt eget medisinskap), med en instilling som tilsier at alle andre lyver. Norge er nesten som diktatur å regne, der Bondevik styrer og ingen tør å si i fra, bortsett fra OJ, som nærmest skal lynsjes fordi han er den eneste som faktisk våger. (Setter ting litt på spissen) Det blir med Bondevik, som med Carl I. Hagen, Carl I. Hagen omtales alene som FRP, mens for meg er Bondevik KRF. Det blir derfor vanskelig å skille personen Bondevik fra den politikken han fører, og den jobben han gjør som statsminister. Mener at OJ kanskje kunne formulert seg litt anderledes, men gir ham samtidig min fulle støtte. OJ satte absolutt en del ting på spissen, men jeg tror det var nødvendig for at folk skal våkne og se hva som skjer. Folket er allerede splittet. Bondevik har allerede den eldre delen av befolkningen i sin hule hånd, og en kan ikke se helt bortifra at dette er delvis pga. all sympatien han fikk da han stod frem med sine problemer. Tror at mange eldre stemmer KRF av gammel vane. På den andre siden har en den yngre befolkningen, som er våkne nok til å se at ikke alt barre gull og grønne skoger uansett hvor Bondevik setter ned føttene. Bondevik burde ha vett nok til å trekke seg før han blir kastet på dør. Håper bare det skjer før hele landet blir kjørt helt på ræva! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 19:11, skrev SirAnderz:ja han gjikk litt for langt da.. spes me "morderen" og helsa da..mvh SirAnderz Hmm... Har du lov til å være oppe så sent unge man?? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Hehehe Otto kan jo ikke få åpne kjeften før det blir bråk....det er det som er så kult med han. Han vet hvor han skal kaste spydet for å få fart på sakerne. Go Otto go! :lol: Lenke til kommentar
smetho Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Det jeg syns er rart det er at han kan snakke skikkelig dritt om altslags, inkludert sensitive emner som f.eks invandrere på en måte som de fleste reagerer på, men når statsministeren kommer inn i bildet, i en monolog som oser av humor, og som på en ironisk måte setter lys på et tema som opptar mange, DA er plutselig alt grav alvorlig og galt, som om det å kritisere landet ledelse er fyfy. (Det ble en sjukt lang setning!) Min mening om det han sier om Bondevik som person er at han bruker dette som et virkemiddel for å få frem andre "viktige" poeng som hvordan (og hvor dumt det er at) en kan komme til makten selv om en har et mindretall av stemmer. Ja, det han sier om Bondevik som person er lite fint, men det er jo for å få folk til å le, og det er jo jobben hans. Han er ikke den eneste komikeren som henger ut enkeltpersoner og andre minoritetsgrupper. Om dette er riktig eller galt kan heller diskuteres, men det er ikke uvanlig idag! Tilfeldigvis var det Kjell Magne det gikk ut over denne gangen. Neste gang er det vel Sven O. :smile: Poenget mitt er, la han holde på. Han har jo en del gullkorn da Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hvordan kan man ta et eneste ord av det som blir sagt i Torsdagsklubben alvorlig? Greit at OJ ikke har lov til å si alt han vil uten og måtte stå til rette for det. Men så lenge han sier det i anledning Torsdagsklubben, MÅ det sees på som et humoristisk innslag. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 For dere som har bredbånd og gikk glipp av torsdagsklubben og OJ's monolog, her kan dere se det om igjen: http://frihet.tv2.no/ Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 "OJ-Bondevik 1-0 -Vi er ekstreme, vi får et adrenalinkick av denne type humor, sier ungdommen." Ingress i Aftenposten. Har ungdommen i dag veldig kjedelege liv? Kva får dei til å kalle dette ekstremt? Og korleis i hulen kan ein få adrenalinkick av å sjå på ein halvgammal familiefar harselere med norges fremste person på tv? Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 klippet fra dagbladet idag: DAGFINN NORDBØ, humorist «OTTO, KIKK LITT OPP fra kontoutskriften din nå, og hør her litt: Hvorfor er det halvgamle ekskommunist-rasshølet ditt stadig vekk å se på rollelista i overbetalte luksusparties for rikinger? For eksempel på luksusyachter i Karibia? Svar, Otto! Mer harry parties fins ikke på denne jorda, men der svinser altså den glattbarberte eks-ml-eren Jespersen rundt og smiler det usle smilet sitt. Det gjør du fordi du glatt drar inn 100.000 spenn, svart, på å resirkulere halvgamle vitser som alle har hørt deg framføre på NRK før.Og det verste er jo at du er blitt så lat og grådig at du lar noen underbetalte fugleskremsler skrive tekstene for deg! OG SIDEN det ikke blei noe av kommunistdrømmene dine, ble du så deppa at du nå bruker opp alle spenna dine på å drekke deg hemningsløst dritings og stikke den lange hårete nesa di opp i bevern til absolutt alle damer som befinner seg i nærheten - vel å merke hvis de er på alder med døtrene dine, eller helst yngre. KONA DI må jo taue deg hjem annenhver dag og legge deg til tørk i garasjen i det fisefine villastrøket du bor i! Og du som i løpet av tre måneder har solgt deg inn til alle damebladene som en snill og prektig familiefar! En annen ting, Otto, er jo de ufattelig svære hemoroidene du har pådratt seg gjennom sitting på iskalde barkrakker og trekkfulle lasteplan gjennom åra. DET SKAL JEG LOVE DERE folkens, de hemoroidene er verre enn alle Saddams masseødeleggelsesvåpen til sammen. Vi får bare håpe at ikke noen halvgærne tsjetsjenere får kloa i de bombene dine, Otto. Det ville blitt et sant *******, og Putin kunne bare pakket sammen sakene sine! Ikke et ***** teater hadde vært trygt!» Håper han humoristen her kommer på alle landet tv-skjermer for å rakke ned på OJ det hadde vært så konge go go Dagfinn mvh nerd-light Lenke til kommentar
Laka Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Bondevik har begynt å syte fordi han har blitt fleipa med, stakkars menneske :sad: Men til Otto - way to go! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Quote: nerd-light skrev (2002-10-30 14:10):klippet fra dagbladet idag:DAGFINN NORDBØ, humorist"OTTO, KIKK LITT OPP fra kontoutskriften din nå, og hør her litt: Hvorfor er det halvgamle ekskommunist-rasshølet ditt stadig vekk å se på rollelista i overbetalte luksusparties for rikinger? For eksempel på luksusyachter i Karibia? Svar, Otto!osv"Håper han humoristen her kommer på alle landet tv-skjermer for å rakke ned på OJ det hadde vært så konge go go Dagfinnmvh nerd-light Få han som gjest i Torsdagsklubben, han og hun som knakk armen på gjertsen! neste torsdag! Det hadde vært så sinnsvakt rått Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Så dere gårdsdagens? Den var så bra!! Det må jeg si var mer hets av Bondevik enn forrige gang.. De regelrett DREIT han ut! OJ er ikke en du vil kødde med, asså... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Syns det ikke er morsomt at du kan mobbe/trite ut en person på tv. OJ har eg ikke sansen for. Lure på hvordan OJ ville ragert om noen gjorde det samme mot han? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Han hadde sikkert svart på en måte som var ti ganger bedre, og som hadde fått han andre til å se latterlig ut... Quote: Sitat fra OJ:Forrige program tenkte jeg at jeg skulle sparke oppover i samfunnet. Oppover mot makten! Det skal jeg aldri gjøre igjen.Fra nå av skal jeg holde meg til de lav-stående i samfunnet. De homofile og psykisk utviklingshemma! Han har et bra poeng... Ingen har reagert før han tok Bondeviken... Hva syns dere om det? Bondeviken har ikke reagert på at han har harselert med de homofile og de andre nedtrykte i samfunnet.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-11-02 12:57, skrev Kjetil Lura:Syns det ikke er morsomt at du kan mobbe/trite ut en person på tv. OJ har eg ikke sansen for. Lure på hvordan OJ ville ragert om noen gjorde det samme mot han? OJ ville ledd. OJ er smart nok til å skjønne at det er humor program, i motsetning til Bondevik. Hvis det hadde vært på Nyhetene det hadde blitt slengt drit til Bondevik, hadde jeg skjønt det. Men når det er fra OJ, er det bare latterlig av Bondevik. Skjønner meg ikke på de som tar OJ seriøst... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Quote: GeeZuZz skrev (2002-11-02 21:45):Skjønner meg ikke på de som tar OJ seriøst... Nesten alt OJ sier i Torsdagsklubben har politiske undertoner, du må bare høre etter. Monologene hans er sarkastiske/ironiske. OJ prøver å belyse tema i samfunnet som han er enig/uenig i. Ta han seriøst, men ikke ta ham på ordet :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå