remi sture Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Er dette mulig? Altså at man må skrive inn brukernavn og passord hvis man prøver å aksessere "mappe", men ikke hvis man går direkte til "mappe/undermappe"? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hvor er logikken i det da? Når du går til 'undermappe' så er du allikevel i 'mappe'. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 denne undermappen kan ligge utenfor .htaccess mappa.. bare link til den fra innholdet i .htaccess.. eller vet du kanskje dette og vil ha et teoretisk svar på spørsmålet? jeg tror; nei. Lenke til kommentar
remi sture Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Enkelt og greit fordi filene i undermappen (bilder) skal være tilgjengelig for brukerne, mens resten skal ikke. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hvorfor ikke lage en ny mappe (bilder) lenger oppe i hierarkiet? Lenke til kommentar
remi sture Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Fordi hele administrasjonsområdet mitt skal være plassert på ett sted, men samtidig vil jeg at filene og bildene i en av undermappene skal være tilgjengelig for "alle"... Lenke til kommentar
Svish Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 ikke at jeg har peil på htaccess filer, men kan du ikke bare putte en htaccess fil i mappe som forbyr tilgang, og så en ny en i undermappe som gir tiblake tilgangen? Lenke til kommentar
remi sture Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Det er akkurat det jeg har. I undermappen har jeg følgende: <Limit GET> allow from all </Limit> mens i hovedmappen har jeg dette: AuthType Basic AuthName "Restricted Area" AuthUserFile "/home/xxx/.htpasswds/shop/passwd" require valid-user Men det funker ikke. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Svish Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 legge til AuthType None eller noe i undermappen? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 hmm.. jeg ordnet dette en gang tror jeg... Det er en .htaccess kommando som fikser det, men jeg husker ikke hva den heter.. Begynner paa S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå