CruellaDeVille Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg holder fremdeles på med gjesteboka mi, og skal nå vise den frem. Til dette bruker jeg en smarty-template. Jeg har lest alle innlegg (serialized) inn i en array, disse er alt objekter og jeg må bare vise de frem. Til dette vil jeg bruke en Smarty-template. Men jeg finner ingen måte å loope gjennom en array. Har googlet litt og funnet noe om en plugin, men loop er en såpass vanlig programmeringsstruktur at det ville vært merkelig hvis Smarty ikke har støtte for dette uten merarbeid. koden min: <div id="entries"> <fieldset><legend>Gjestebok</legend> <div id="entry"> <p>Fra: {$name}<br /> <a href="mailto:{$email}">Send epost</a><br /> <a href="{$url}" title="">{$url}</a><br /> {$entry}</p> </div> </fieldset> </div> og php-kode foreach ($guestbook->getEntries() as $e){ $smarty->assign("name", $e->getName()); $smarty->assign("email", $e->getEmail()); $smarty->assign("url", $e->getURL()); $smarty->assign("entry", $e->getMessage()); $smarty->display('guestbook.tpl'); } Hvordn får jeg skrevet ut en array av Entry-objekter? Det er det store spørsmålet Lenke til kommentar
pej Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Du vil nok ha section. Ja, det er et vanvittig teit navn for den funksjonen og en av mange grunner til at jeg heller bruker Savant. Men i rettferdighetens navn skal det sies at i ditt tilfelle er kanskje foreach tilstrekkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå