_tHokA_ Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hei Har en uåpnet Zalman VGA-Kjøler VF700-Cu her. Sitter å vurderer om jeg skal åpne den og montere den på mitt X1800XT skjermkort. På Zalman sinde hjemmesider står det at kjøleren støtter opp til x1800. Vil jeg da merke de store forskjellene på stock vifta og Zalman sin da? Siden mitt skjermkort ligger litt på grensen på hva Zalman kjøleren klarer? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 hjelper vel neppe så mye på temp men masse på lydnivå. var en som hadde den på et 1900xt. han hadde de erfaringene Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Ikke rart dette kortet ble varmt da Sjekk bildene, bildene er tatt da jeg byttet kjøler. Ser ikke ut som hele kjernen hadde kjølepasta. Men iallefall, har byttet kjøler nå. Falt med 18'C, lå på 58'C og ligger nå på 40'C Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 må du kjøre vifta på fult eller er det ok og skru den litt ned? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) På fult oppnår jeg 40-42'C med den zalman. Alle som har brukt zalman kjølere før vet jo at den bråker lite, men jeg har et stille system og zalman vifta bråker da mest. Så jeg kjørte den på 5V ("adapteret" som følger med). Temperaturen holder nå 52'C i dette skrivestund, men stillheten er helt ekstrem. Da jeg skrur på maskinene hører jeg kun harddiskene som spinner opp. Og jeg har samsung disker, de er kjent for å være stille Endret 13. september 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 deili med stille system..... Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Deilig ja? helt ubeskrivelig. Skal kjøpe meg en kraftigere zalman kjøler på GPU (Zalman VF900-CU) da jeg får litt mer penger. Og kanskje vurdere en Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet på CPUen. Men nå idag har jeg satt på en 120mm vifte på en stock AMD kjøler. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 hvis du skal ha ny kjøler, vill jeg dypt anbefale Arctic Cooling Accelero X-2 jeg har den på et 1900xt, og den er lydløs ved idle. og veldi slille under load da den aldri er over 50% i tester. kobles i skjermkortet så man kan styre den med atilool. og er ikke minst sykt billig Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Jeg har hatt Arctic Cooling kjøling før på mitt 9800PRO kort da jeg hadde det. Var så mye feil med det synes jeg. lagrene til vifta gikk, begynte å bråke. Fikk ny, men samme skjedde med den etter noen mnd. Men Zalman har jeg bare positiv erfaring med til nå Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) hadde også den "generasjonen" og ble lite imponert.men tro meg det nye greierne er noe helt anna, de gamle var jo ikke stille en gang. Endret 13. september 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Var en sånn jeg hadde på kortet mitt Kanskje jeg skal prøve den nye, se om jeg forandrer mening om Arctic Cooling kjølerne Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 jo, moe samme greia jeg hadde, var noe piss men bare foreslår, er bare helt forelska i den nye kjøleren Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Har selv Zalman VF900-Cu på mitt x1900xt og i skrivende stund ligger temperaturen på 38 grader Nå kjører jeg riktignok ikke annet enn IE, men allikevel. Utrolig stille! Har også Big Typhoon på prosessoren og den funker som en drøm! Skal du ha ny CPU vifte burde du ta deg en titt på den. Nå er det faktisk skjermen som bråker mest her jeg sitter. 17CRT skjerm... Forresten, hvor finner jeg ut temperaturen på HK og CPU egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå