Gå til innhold

Sette VF700-Cu på X1800XT

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Hei

Har en uåpnet Zalman VGA-Kjøler VF700-Cu her. Sitter å vurderer om jeg skal åpne den og montere den på mitt X1800XT skjermkort. På Zalman sinde hjemmesider står det at kjøleren støtter opp til x1800. Vil jeg da merke de store forskjellene på stock vifta og Zalman sin da? Siden mitt skjermkort ligger litt på grensen på hva Zalman kjøleren klarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På fult oppnår jeg 40-42'C med den zalman. Alle som har brukt zalman kjølere før vet jo at den bråker lite, men jeg har et stille system og zalman vifta bråker da mest. Så jeg kjørte den på 5V ("adapteret" som følger med). Temperaturen holder nå 52'C i dette skrivestund, men stillheten er helt ekstrem. Da jeg skrur på maskinene hører jeg kun harddiskene som spinner opp.

Og jeg har samsung disker, de er kjent for å være stille

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Har selv Zalman VF900-Cu på mitt x1900xt og i skrivende stund ligger temperaturen på 38 grader :D Nå kjører jeg riktignok ikke annet enn IE, men allikevel. Utrolig stille! Har også Big Typhoon på prosessoren og den funker som en drøm! Skal du ha ny CPU vifte burde du ta deg en titt på den. Nå er det faktisk skjermen som bråker mest her jeg sitter. 17CRT skjerm... Forresten, hvor finner jeg ut temperaturen på HK og CPU egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...