Tullegutten Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Min pc har i det siste begynt med uregelmessige rebooter.. Eller.. Det er ikke rebooter heller.. Det som skjer er etter rekkefølge: 1. Blå skjerm med masse skrift, 2. Pcn starter seg på nytt, 3 Prøver å starte på nytt.. Dette fungerer da ikke.. Etter dette har skjedd må den stå en stund å hvile før jeg prøver å starte den opp på nytt.. Da hender det at det fungerer. Kan det være at jeg har en hacket windows version, eller kan det være noen av driverene mine som er mongoloide? Noen som har hatt dette problemet før eller har peiling på sanne problem? Håper på raske svar på tross av noe som for noen kan virke som ett tvilsomt brukernavn.. Mvh Øystein... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Ville først og fremst oppdatert alle drivere. Om ikke det fungerer så skader det neppe å legge inn OS på nytt. Om du greier å lese hva som står på BSODn så hjelper det. Evt gå inn i system log. Problemet kan også være HW relatert; minne, varme og dårlig PSU er noen av de mulige synderne. Foreslår at du sjekker temps på CPU og grafikkort, og kanskje kjører memtest32. Fortell litt mer om PCn. Tror nesten alle har opplevd en blåskjerm! Lenke til kommentar
Tullegutten Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Har veldig lite peiling på pc generelt. Prøvde nå å ta av kabinettdøra å sette en bordvifte på full peise inn til for å se om det var varmen som hjalp.. En stund siden den har gjort feilen nå.. Har en windows utgave som ikke går ann å oppdatere da.. Kan det være dette som gjør det? Men problemet har nettopp dukket opp da så jeg tviler i grunn på det.. For denne windowsen har jeg hatt i 2 måneder nå.. Men nå sjekket jeg ytelse greia på oppgavebehandling.. Der viste det seg at "Bruk av CPU" spretter ofte opp og ned.. Peiling? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Har veldig lite peiling på pc generelt. Prøvde nå å ta av kabinettdøra å sette en bordvifte på full peise inn til for å se om det var varmen som hjalp.. En stund siden den har gjort feilen nå.. Har en windows utgave som ikke går ann å oppdatere da.. Kan det være dette som gjør det? Men problemet har nettopp dukket opp da så jeg tviler i grunn på det.. For denne windowsen har jeg hatt i 2 måneder nå.. Men nå sjekket jeg ytelse greia på oppgavebehandling.. Der viste det seg at "Bruk av CPU" spretter ofte opp og ned.. Peiling? 6839765[/snapback] kan hende det er noe som går varmt. prøv å last ned everest HER og bruk det til å sjekke temperaturene. Det kan også komme av at windowsen din ikke blir oppdatert, selv om den bare er 2 måneder gammel. Endret 10. september 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Tullegutten Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Ok... Takk for linken... Jeg kan jo spesifisere litt mer pcn min: CPU type AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3500+ Hovedkort Asus A8V Deluxe (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394) System minne 2048 Mb (PC3200 DDR SDRAM) Skjermkort RADEON X800 Series (Omega 3.8.252) (256 Mb) PS! Prøver å legge inn nyeste skjermkortdrivere nå.. Selv om jeg tviler på at det er dette, kan det jo alltids hende.. Endret 10. september 2006 av Tullegutten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå