Gå til innhold

Ditt forhold til alkohol

-Petter-

Anbefalte innlegg

Det er vel ingen som tvinger deg til å drikke? :)

7723197[/snapback]

Hehe gruppepress ;)

Neida, kunne sikkert sagt "jeg kan godt være med på by'n sammen med resten av kollegaene, men jeg kommer ikke til å drikke alkohol".

(Men det høres litt rart ut)

Går for det meste i Vodka Batteri som har et sykt Batteri\Vodka forhold(i Battery's favør).

Vet ikke helt, bare liker det ikke.

Eneste måten jeg syns alkohol er godt, er når det er kamuflert ved hjelp av andre smaker.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg, personlig, drikker ikke noe jeg ikke syns er godt (:

Du kan jo eksperimentere litt med forskjellige drinker? Det er mange forskjellige smaker der ute, og alt trenger ikke ha smaken av vodka ;)

7723276[/snapback]

Er alkoholen jeg ikke liker ;)

(ja jeg kjenner den visen om at du blir vant med smaken ...)

Eneste jeg liker som inneholder alkohol er den Cideren som selges på europris(eller hva den butikken heter).

Et svenskt merke med kanskje 2 % alkohol.

Lenke til kommentar

Foreldrene mine bryr seg ikke så veldig om at jeg drikker, bare jeg kommer hjem om natten, ikke har gjort noe faenskap og klarer å gå opp trappa uten de største problemene..

Personlig synes jeg rusbrus smaker digg, noe cider også gjør. Men etter at jeg var i Tyskland på skoletur liker jeg også øl. I starten blandet vi øl og brus sammen, bare for å venne seg til smaken. Nå går øl rett ned, og den beste synes jeg er Hansa Pilsner.

Ellers er Hot'n Sweet og Champagne favoritter med litt høyere alkoholprosent..

Ble 17 år i oktober

Lenke til kommentar

Jeg ble ferska når jeg var 13. Sofan til kompisen har enda et mørkt felt midt på puta etter den spyrunden jeg hadde. Sjøla flippa totalt, og jeg trodde aldri jeg skulle få se dagslys mere. Helt til jeg måtte snakke med fattern, og han satt hele samtalen og flira under tuntreet på gårdsplassen og endskapen ble "jajajajaja, når har du endelig fått bynt å lære på kroppen du også. Bra det, men du er litt ung, så hold deg i skinnet en stund til".

Så fra jeg var 13 til jeg ble 15 var det bare smugdrikking, dog en god del smugdrikking. Når jeg ble 15 fikk jeg lov til å drikke av sjølingene, og etter det "lærte jeg enda mer på kroppen".

Brusblanding osv ble jeg ferdig med i 14årsalderen, og det går nå stort sett i øl; av alle verdens sorter (gjerne litt mere avanserte typer....poløl er godt!), brunt brennevin, akevitt, og karsk.

Nå er jeg 21 og drikker kanskje litt mer enn jeg har godt av. Men sånn går det når man har tappekran på kjøkkenet ved siden av kaffetrakteren. :p

Stå opp om morgenen: kaffe eller øl... hmmmm....

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Drikker de helgene jeg har lyst. Har drukket èn gang i ukedagene, og det var ikke særlig moro dagen etterpå, så det blir det ikke noe mer av.

Har hatt mange samtaler med foreldra mine om detta med alkohol, og det virker som de stoler på meg. Drikker ikker mer enn jeg får lov til så.

(Kanskje 2-3 øl ekstra, men det er maks)

Lenke til kommentar

Har drukket ca hver helg siden midten av 9 klasse (går første gym nå). Mamma har vel vist det en god stund, og sier at hu ikke liker det men at hun heller ikke kan gjøre noe med det og at jeg må passe på meg selv når jeg er "ute" bare..

Drikker jevnt på sommeren i og med at det er ferie og jeg griller stort sett hver dag og da må man jo ofte ha bayer (Y) Også blir det jo en god del mer fyll på sommeren generelt i og med at det er flere fester hver uke og at det ikke er så "farlig" å være ute på sommeren. Blir også en god del drikking på vinteren i og med at det ikke er så mye å finne på da... (i hvertfall ikke på kveldene) På en vanlig fest drikker jeg alt fra 8-16 øl avhengig av dagsformen eller ca en halvflaske sprit. (ofte jeg drikker både dram/øl og shots på samme kveld, men da mindre av hvert en det jeg opga ovenfor da...)

Lenke til kommentar

Det samme gjelder for alkohol som for andre ting: alt med måte.

Drikker alkoholholdige drikker for nytelsens skyld, så får en evt. rus komme som en bonus. Tradisjonen med fylledrikkingen med rusen som mål ble endelig avlivet i løpet av verneplikten 2003/2004. Også før dette gikk det mer og mer bort ifra karsk, juicedram og liknende, til ting som smaker atskillig bedre, men det var ikke før vernepliktperioden at dette ble totalt avskaffet.

Lenke til kommentar

Fyller snart 17 år og har ikke drukket noe eller vært drita. Har jo smakt litt ifra mamma og pappa noen ganger, men holder meg unna alkohol til den dagen det passer meg og drikke. Er veldig imot drikking under 18 år, har ingen positive sider ved det. Har hatt endeløse diskusjoner med fjortiss kompiser som er helt hjernevaska av alle andre vennene sine.

Drikking er ukult imo. De som drikker og jeg snakker med sier de drikker fordi det er godt (brus er godt), fordi det får dem til å gjøre ting dem vanligvis ikke tørr(da burde dere vel strengt tatt ikke gjøre det?) og dem som drikker for å komme seg vekk fra hverdagen(Hva i?).

Drikking er slumt og en dårlig vane. Veldig mange svake mennesker der ute som drikker fordi alle andre drikker. Jeg synes det er patetisk. :)

Lenke til kommentar
Fyller snart 17 år og har ikke drukket noe eller vært drita. Har jo smakt litt ifra mamma og pappa noen ganger, men holder meg unna alkohol til den dagen det passer meg og drikke. Er veldig imot drikking under 18 år, har ingen positive sider ved det. Har hatt endeløse diskusjoner med fjortiss kompiser som er helt hjernevaska av alle andre vennene sine.

Drikking er ukult imo. De som drikker og jeg snakker med sier de drikker fordi det er godt (brus er godt), fordi det får dem til å gjøre ting dem vanligvis ikke tørr(da burde dere vel strengt tatt ikke gjøre det?) og dem som drikker for å komme seg vekk fra hverdagen(Hva i?).

Drikking er slumt og en dårlig vane. Veldig mange svake mennesker der ute som drikker fordi alle andre drikker.  Jeg synes det er patetisk. :)

7746361[/snapback]

Hør hør.

Likte veldig god innstillingen din: "..Holder meg unna alkohol til den dagen det passer meg og drikke."

Det er ikke mange på din alder som tenker sånn, at det er "kult" å rave rundt og spy.

Nei, sparer heller pengene til noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg tror at når vi ikke får lov til å drikke blir det jo egentlig bare mer spennende og godt.

Det er bare irriterende når folk sier "Jeg har aldri drukket og skal aldri gjøre det fordi det er ikke noe morsomt, og dere er dumme som drikker"

Folk som ikke drikker har jeg like stor respekt for som de som drikker, men de som snakker så stygt om folk som liker å drikke når de ikke har prøvd det selv engang, de vil jeg helst ikke ha noe med å gjøre. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...