Gå til innhold

Ditt forhold til alkohol

-Petter-

Anbefalte innlegg

Tja, er litt for tørst kanskje?

Bor på hybel nå, går fort en sekser for dagen, i godt selskap selvsagt!

Må prøve å roe meg nå, har brukt 6000 den siste måneden, de er IKKE bra! :(

Edit: tastaturet lever visst sitt eget liv, jeg skriver aldri feil!

7285867[/snapback]

Høres da rimelig normalt ut for hybelboing :p

Har hatt flere venner på hybel som har levt et rimelig normalt liv og drukket en sixpack eller to dagen :p

En av de drakk alene riktignok, men shitt au.

Ikke så farlig om man drikker alene eller i selskap...

*nyte Jägermeisteren sin i selskap med tonene fra Turbonegro og David Bowie på anlegget*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er 16 og har drukke i 1 å et halvt år, uten at foreldrene mine har merka det..

Hadde de merka det hadde de stengt meg inn for alltid, men jeg er flink til å skjule det;) hehe. Har kommet hjem full og, men de merker d ikke..

7261491[/snapback]

Optimist ;) Foreldre vet alt, men er ikke sikkert de har lyst til at du skal vite at de vet.

Spess når du har kommet hjem full, tro meg, det merkes.

Lenke til kommentar
Har passert 20 år nå, og har enda ikke smakt alkohol. Vennene mine drikker heller ikke, så jeg regner med at dette kan virke sjokkerende for majoriteten som har svart på dette forum-innlegget  :p

Har aldri følt for å begynne å drikke, og jeg skal ikke se vekk fra at det aldri kommer til å skje heller.

Btw. er ikke en "kristen" person for det.

7284953[/snapback]

Jeg har bare passert 19 (,5) uten å smake - men jeg regner da med å holde ut mist like lenge som Oly.

Hvorfor inntar egentlig en stor del av befolkningen et stoff som sløver sansene? Høres skummelt ut....

Lenke til kommentar
Har passert 20 år nå, og har enda ikke smakt alkohol. Vennene mine drikker heller ikke, så jeg regner med at dette kan virke sjokkerende for majoriteten som har svart på dette forum-innlegget  :p

Har aldri følt for å begynne å drikke, og jeg skal ikke se vekk fra at det aldri kommer til å skje heller.

7284953[/snapback]

Jeg har bare passert 19 (,5) uten å smake - men jeg regner da med å holde ut mist like lenge som Oly.

Hvorfor inntar egentlig en stor del av befolkningen et stoff som sløver sansene? Høres skummelt ut....

7297772[/snapback]

Fordi (for meg hvertfall) er det uhorvelig gøy. Om jeg dør noen år tidligere, så greit. Har mange gode minner fra ganger jeg har vært full :love:

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si først at jeg er langt over 18..

Men jeg vil legge inn en liten greie om at det går ann å kose seg med alkohol uten å drikke seg dritings..selv om en del foreldre kan være dårlige forbilder på det området.

Jeg synes det er mye mer deilig og bare slappe av med en god film og to bokser Øl og masse snacks. Eller et par glass vin og noe ost. Og så deilig sjokolade-is etterpå.

Jeg ser sånn på det at man blir ikke voksen før man lærer å kose seg med moderasjon.

Det betyr ikke at det er feil å ta seg en fest en gang iblandt..men at alkohol ikke bare skal ha med fest og gjøre. Fyll kan føre til like mye dritt som morro! :whistle:

Lenke til kommentar

7284953[/snapback]

Sjokkerende? Aldeles ikke, det står tvert imot stor respekt av valget ditt. Å tro at en ha alkohol for å more seg, er reinspikka vås.

Under en tre-måneders avholdsperiode i sommer grunnet mononucleose (kyssesyke) fant jeg fort ut at jeg absolutt ikke trengte alkohol for å more meg i gode venners selskap. Noen avholdsmennesker føler kanskje at de blir festbremser sammen med folk som drikker, men en er ikke mer brems enn en gjør seg selv til. Vær innstilt på å ha det gøy, så ordner det meste seg av seg selv.

Selv har jeg et måteholdent forhold til alkohol. Drakk for første gang da jeg var 16, men ble stort sett kun en og annen fest iblant inntil jeg ble 18. Fjortisfyll har jeg aldri vært tilhenger av, og ler meg skakk ihjel når jeg ser fordrukne smårollinger rave langs grøftekanten om jeg er på veien i helgene. Når en passerer myndighetsgrensen, og kan kjøpe drikkevarene selv (forbeholdt vin- og ølhunder inntil fylte 20), får en straks et annet perspektiv på det å drikke. Alkohol er ikke lenger synonymt med å drikke seg snydens (slik alt for mange under 18 ser på det). En kald halvliter til pokerkvelden er ikke å forakte.

Jeg har for det meste holdt meg til øl. Det er kanskje litt dyrere enn sprit, men du verden så godt det smaker (Nordlandspils<3). Nå for tiden drikker jeg stort sett kun når jeg har fri fra jobb, ikke har noen innleveringer på høgskolen, og når det passer for flest mulig av vennene mine å finne på noe. Et stramt studentbudsjett sørger også for at det ikke forekommer oftere enn økonomien tillater.

Jeg likte å innbille meg at gamlingene ikke visste at jeg drakk mens jeg var under 18, men som oftest skjønner de mer enn vi liker å tro. Selv drikker dem nesten aldri, men satt aldri foten ned så lenge de hadde inntrykk av at jeg hadde kontroll på inntaket.

Har hatt flere venner på hybel som har levt et rimelig normalt liv og drukket en sixpack eller to dagen

Ikke bare er det dyrt (moro å drikke opp husleia når en bor på hybel, ja), unormalt, og lite bra for helsa. Jeg tør ikke tenke på hvordan en slik person vil bli seende ut etter hvert. Du er klar over at øl inneholder fryktelig mye kalorier? Og nei, det går ikke an å trene om en drikker øl så regelmessig.

Endret av Porki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...