Datasmurf Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Husker da jeg var kid og nettopp hadde begynt å drikke... Vi drakk hver helg og av og til om morgenen før vi skulle på skolen... Veldig mye fyllesyke ja... Det henger litt igjen, nå drikker jeg stort sett hver dag Men det er bare vin da, så det er ikke så farlig. Blir jo ikke full, og det er bedre enn brus Jeg har et flott forhold til alkohol! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Nå er jeg godt over atten da, men jeg smakte ikke alkohol i det hele tatt før jeg ble atten heller. Nå skulle man kanskje tro at det var naturlig at jeg og brutteren begynte før ettersom fatteren var medeier i 3-4 puber, men tvert imot. Imidlertid hadde jeg en lite koselig opplevelse da jeg var ca 18,5 år. Det var lørdagskveld og jeg var ute med noen kompiser. Vet ikke helt hva det gikk i men jeg ble ihvertfall skikkelig full og begynte å labbe hjemmover på ren automatikk. Tar normalt 10 minutter hjem, men den kvelden så brukte jeg sikkert 40min. Da jeg skulle gå inn døra ble jeg overrasket over at mutteren var våken så sent! Da jeg kikket på klokka så jeg til min store forbauselse at den kun var halv ti og at jeg hadde feilbedømt litt. Jeg skjerpet meg skikkelig, hilste stivt på mutteren i stua og sa at jeg gikk og la meg. Jeg nærmest ramlet inn soveromsdøra, fikk av meg jakken og krøp i seng med sko og det hele. Desverre så var det på den tida da det var på mote med vannseng, og DET er virkelig ikke det beste når man er skikkelig dårlig etter en hard kveld på byen. Jeg ble liggende der og vugge i 5 min og så kjente jeg at NÅ kommer det! Jeg hoppet opp, løp til toalettet og ropte på elgen så sikkert hele blokka hørte meg Da jeg var ferdig så følte jeg meg adskillig bedre, men forsto jo at jeg hadde røpet meg fullstendig for mutteren. Det var ikke noe annet å gjøre enn å gå inn og bekjenne sine synder. Mutteren bare lo av meg, og spurte om hun skulle sette på noe mer kaffe, noe jeg takket takknemlig ja til. Er glad at hun tok det såpass sporty ettersom jeg aldri har sett henne røre så mye som en dråpe alkohol i hele mitt liv Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Nå er jeg godt over atten da, men jeg smakte ikke alkohol i det hele tatt før jeg ble atten heller. Nå skulle man kanskje tro at det var naturlig at jeg og brutteren begynte før ettersom fatteren var medeier i 3-4 puber, men tvert imot. Imidlertid hadde jeg en lite koselig opplevelse da jeg var ca 18,5 år. Det var lørdagskveld og jeg var ute med noen kompiser. Vet ikke helt hva det gikk i men jeg ble ihvertfall skikkelig full og begynte å labbe hjemmover på ren automatikk. Tar normalt 10 minutter hjem, men den kvelden så brukte jeg sikkert 40min. Da jeg skulle gå inn døra ble jeg overrasket over at mutteren var våken så sent! Da jeg kikket på klokka så jeg til min store forbauselse at den kun var halv ti og at jeg hadde feilbedømt litt. Jeg skjerpet meg skikkelig, hilste stivt på mutteren i stua og sa at jeg gikk og la meg. Jeg nærmest ramlet inn soveromsdøra, fikk av meg jakken og krøp i seng med sko og det hele. Desverre så var det på den tida da det var på mote med vannseng, og DET er virkelig ikke det beste når man er skikkelig dårlig etter en hard kveld på byen. Jeg ble liggende der og vugge i 5 min og så kjente jeg at NÅ kommer det! Jeg hoppet opp, løp til toalettet og ropte på elgen så sikkert hele blokka hørte meg Da jeg var ferdig så følte jeg meg adskillig bedre, men forsto jo at jeg hadde røpet meg fullstendig for mutteren. Det var ikke noe annet å gjøre enn å gå inn og bekjenne sine synder. Mutteren bare lo av meg, og spurte om hun skulle sette på noe mer kaffe, noe jeg takket takknemlig ja til. Er glad at hun tok det såpass sporty ettersom jeg aldri har sett henne røre så mye som en dråpe alkohol i hele mitt liv 7118164[/snapback] Syns du det var rart at hu ikke ble sur? Du var 18.5 år ffs! Lenke til kommentar
-Shaq- Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Mitt forhold til Alkohol er at jeg har aldri drukket eller blitt full. Jeg kommer ihvertfall ikke til å drikke før jeg blir godt over 18 år. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Altfor glad i det, drikker alltid mer enn jeg burde/tåler, men jeg blir aldri usjarmerende. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Sier aldri nei til litt alkohol Festinga nå om dagen ligger på en 4-6 ganger i måneden, og jeg liker det slik Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Mange har foreldre som mener det er bedre aa laere barna sine opp til gode drikkevaner og "laerer" dem aa drikke. Andre foreldre bryr seg ikke saa veldig om barna drikker og mener det er harmlost. En tredje type foreldre er av den oppfatning at saa lenge barna ikke er gamle nok, saa er de ikke gamle nok og ferdig med det. Jeg har foreldre som er av den tredje oppfatningen. Jeg drakk to ganger foer jeg ble 18, uten aa bli saerlig full. Da jeg ble 18 ble det mye mer liberalt i mitt hjem. Da fikk jeg saa mye ol som jeg ville av pappa (helst hjemme da, men skulle jeg ut og ikke hadde ol var det bare aa forsyne seg), og til jul og nyttaar var han ikke saa gniten paa akevitt og annet at det gjorde noe heller. Jeg klarte meg helt fint uten alkohol foer jeg fylte 18, og foeler at min oppdragelse naar det gjelder alkohol gjoer at jeg er veldig flink til aa begrense meg. Jeg kan drikke med maate og kjenner min begrensning, men av og til kan det jo hende at jeg vil ta'n litt ekstra ut. Var ikke saa veldig glad i festing og saann foer jeg begynte aa drikke alkohol heller, men naa takker jeg som regel ikke nei... Lenke til kommentar
Blax Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Drikker hver gang jeg er på fest som oftest. Annen hver helg eller noe kanskje.. Selfølgelig kan det gå 3uker uten drikke og da, men det er lenge (vokst opp på landet) btw 17år Endret 10. november 2006 av Blax Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Tja....Har et helt greit forhold til alkohol. Blir et par fester i måneden uten at jeg drikker meg sørpe full. Ser ikke pointet med å drikke seg dritings og så få fortalt at man gjorde ditt og datt. Foreldra mine har egentlig ikke vært så veldig strenge på at jeg har drekki..Men men..kanskje jeg som har vært heldig hvis man kan kalle det for det. Men skal innrømme at det blir en pils i ny og ne (fotball, med kamerater osv) Er egentlig bare digg å kose seg med det. Drekke seg dritings fordi man syns det er kult eller tror at man blir kul da syns jeg er taperslig i grunn Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg har sluttet helt å drikke. Bla fordi jeg ser hvor mye dritt alkoholen gjør med folk, + at jeg ikke liker øl og det er vanskelig å få tak i sprit.(er 19år) Alkohol er ingenting jeg "savner" så kjører heller folk på byen og sparer pengene Lenke til kommentar
anande Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Sitter her og lurer på hvordan andres foreldre reagerer på at deres barn drikker når de er under 18 år.Er blitt bustet 2 ganger nå, og fått mye bråk for dette. Så, er du under 18 og drikker mye ? Vet foreldrene dine det? Og hva sier de til det? Føler at de fleste som drikker og er under 18 får lov, men ikke jeg... 6839280[/snapback] Jeg er 16 og har drukke i 1 å et halvt år, uten at foreldrene mine har merka det.. Hadde de merka det hadde de stengt meg inn for alltid, men jeg er flink til å skjule det;) hehe. Har kommet hjem full og, men de merker d ikke.. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Har drukket siden jeg var 16, nå er jeg 19 og jeg klarer fremdeles ikke drikke med måte. Har rykte på meg for å drikke med til dasset (jeg havner ofte med hodet i dass eller liknende steder). Har lært å bli vandt til det Drikker ikke ofte, men når jeg drikker, så drar jeg det som sagt for langt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Mamma har vært veldig overbeskyttende på enkelte punkter. Men med alkohol så tror jeg ikke hun følte for å stoppe meg. Var ikke snakk om store mengder da.Fjortisfyll første gang i 8ende klasse 13 år gammel Den dag i dag ler jeg av det. Drikker 3 øl og har det kjempe morsom typisk fjortiser. Nå er jeg 17, snart 18(noen mnd). Mamma bryr seg ikke egentlig, bare jeg ikke gjør noe faenskap. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Smådrakk litt som 13 åring, men ble ikke full før jeg var 14. Da kom jeg hjem ganske beruset, og siden det har gamlingene kjøpt til meg (Helt til jeg kunne kjøpe selv såklart). De vil helst ikke at jeg skulle komme borti noe farlig hjemmebrent ,siden jeg hater øl og holder meg til sprit. Gamlingene har alltid latt meg smake litt rødvin, drinker osv, så jeg har alltid hatt et veldig avslappet forhold til alkohol. Har aldri drukket så mye at jeg mistet kontrollen eller ikke husket noe dagen etterpå. Men drakk bare 1 gang i måneden før jeg ble 18 år og kunne gå ut på byen. Det var da det ble morsomt Og nå prøver jeg å gå ut hver helg. Men er ikke alltid de andre gidder å være med. Han ene som alltid var med ut har nettopp (Etter 3 år ute på byen hver helg) funnet ut at det faktisk går ann å ha det kjekt hjemme på en Lørdag. Med en 6 pakning såklart. Og når jeg var 15 fikk jeg røyke hjemme, så da var det egentlig ikke mye grunn å gå ut så mye lenger heller :!: + En venn av meg ble drept pga han skyldte narkotika penger en gang rundt den tiden, så etter det forsvant jeg litt fra det miljøet og begynte å henge mer med de gamle vennene mine igjen. Endret 11. november 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Er 21 og drikker vel rundt 2-3 ganger i måneden, men jeg drikker meg aldri stupe dritings. Stopper mens jeg fremdeles vet hva jeg gjør Hadde en litt lei episode i fjor hvor jeg presterte og sovne i hagen til noen og den episoden fikk meg til å se litt annerledes på alkohol. Det var sent på høsten og hvis det hadde vært kaldere ute så ser jeg ikke bort i fra at jeg kunne frøset ihjel. Nå har jeg lært at man aldri tar 7 shots på rappen. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Har et fint og avslappet forhold til alkohol. Drikker ikke så ofte, 1-2 ganger i mnd. kanskje. Har blitt strengt på byen i det siste også, så ikke alltid jeg kommer inn uten leg. (er bare 17) Har også et godt forhold til alkohol med mine foreldre. Siden jeg har kontroll over meg selv, ok ikke er på fylla hele helgen, hver helg er det vel forsåvidt greit for de. De vil ikke at jeg skal drikke hjembrennt etc. og de kjøper heller ikke sprit til meg. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Har passert 20 år nå, og har enda ikke smakt alkohol. Vennene mine drikker heller ikke, så jeg regner med at dette kan virke sjokkerende for majoriteten som har svart på dette forum-innlegget Har aldri følt for å begynne å drikke, og jeg skal ikke se vekk fra at det aldri kommer til å skje heller. Btw. er ikke en "kristen" person for det. Endret 14. november 2006 av Oly Lenke til kommentar
mkon Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Som oftest fylla i helgene, men siden det er ubrukelig bortkasta penger på en måte så holder det jaggu med hver lørdag :!: Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Tja, er litt for tørst kanskje? Bor på hybel nå, går fort en sekser for dagen, i godt selskap selvsagt! Må prøve å roe meg nå, har brukt 6000 den siste måneden, de er IKKE bra! Edit: tastaturet lever visst sitt eget liv, jeg skriver aldri feil! Endret 14. november 2006 av Suncurtain Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Tja, er litt for tørst kanskje?Bor på hybel nå, går fort en sekser for dagen, i godt selskap selvsagt! Må prøve å roe meg nå, har brukt 6000 den siste måneden, de er IKKE bra! Edit: tastaturet lever visst sitt eget liv, jeg skriver aldri feil! 7285867[/snapback] Må si jeg syns ditt forhold til alkohol hørtes rimelig usunt ut. Dette er langt utenfor normalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå