Gå til innhold

Ditt forhold til alkohol

-Petter-

Anbefalte innlegg

hvorfor kaller du deg smirnoff da? :S

6945010[/snapback]

Fordi jeg valgte det nicket i mine yngre dager (rundt 11 år siden), da alkoholinntaket var på sitt høyeste. ;) Husker jeg satt og skulle logge meg på IRC for første gang, og lurte på hvilket nick jeg skulle velge. Snudde meg til siden og der sto det en Smirnoff-flaske. Så da ble det slik. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble oppdaget en gang før jeg var myndig, fikk beskjed at så lenge jeg ga beskjed hvor jeg var, ikke drakk for mye og kom hjem til noenlunde skapelig tid, så var det allright. Syns folk skal være åpne om alkohol i forhold til foreldre, så slipper dere å snike dere inn og ut av vinduer som en middels erfaren kriminell.

6864485[/snapback]

Enig... vet foreldrene at man kan stole på deg og at du ikke drikker deg snydens er dem med en gang mer positive til det enn om de finner deg døddrukken hos en kamerat.

Lenke til kommentar

Modern synes det er greit, men så vet hun også at jeg ikke flyr rundt konstant og hoier, og tyller i meg alt mulig. Sålenge man tar det med måte, og man lar foreldrene vite det burde dem ikke bli sure. Men om man stikker ut hver helg med heimbrenten i den ene handa og bråk i den andre er jeg sikker på at de fleste foreldre ville reagere. Er 17 btw.

Lenke til kommentar

Jeg får lov å drikke vin, øl og cider til maten hjemme, men jeg har aldri drukket meg full. Hadde jeg kommet hjem full så vet jeg egentlig ikke hvilken reaksjon de hadde fått. Brødrene mine begynte å drikke i 13-årsalderen, så de burde jo egentlig ikke bli så sjokka når jeg nå er 17år.

Men det er ingen fare, har ikke tenkt å drikke meg full med det første ;)

Lenke til kommentar

Jeg har fått smake på alt sålenge jeg kan huske,men begynte ikke å feste før jeg var 17 (er 20 nå). Tror ikke moderen likte det noe særlig da hun fant flere spritflasker på hybelen min før jeg ble 18. Har tidligere ikke festet så ofte, men nå i høst har jeg festet nesten hver fredag, og da går det gjerne med bortimot en halv liter vodka, men jeg drikker meg aldri sanseløs. I de ukene jeg vet jeg skal feste på fredag er jeg totalavholds, fordi jeg føler alkoholen gir bedre effekt da. Ellers tar jeg gjerne en øl eller en white russian på en vanlig hverdag foran pc'en.

Lenke til kommentar

Har vært ute og drukket ganske mange helger på rad nå, og foreldrene mine synes det er greit, så lenge jeg vet hva \jeg har i meg, og ikke drikker for mye. Vil at foreldrene mine skal stole på¨meg (noe som de gjør), så holder meg innenfor reglene de setter ang. dette.

Men fest hver helg, en eller to dager, er bare moro :D

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Har aldri drukket en betydlig mengde med alkohol. Foreldrene mine er veldig gammeldagse, så de ville gitt meg en mektig dose kjeft hvis jeg kom hjem beruset.

Lenke til kommentar

Jeg har fått kjeft 1 gang pga alkohol, det var når jeg var 16 og kom hjem klokka 3 på natta og ikke traff nøkkelhullet. (Jeg sto og skulle stikke nøkkelen inn fra 10cm hold i stor fart) etter vel og merke 10 minutter med dette(tror jeg), kom min kjære far og åpna døra. Dritsur, jeg anntar at mye av grunnen for at han var sur var at døra ikke var låst.

Ellers, så har jeg hatt ett rimelig åpent forhold til foreldrene mine om alkohol, bare de viste hvor jeg var og jeg tok kontakt hvis det ble problemer eller at jeg ikke kom hjem av en eller annen grunn. Så var det greit. Bare de hadde kontroll på hvor jeg var. Egentlig en veldig grei avtale i mine øyne.

Lenke til kommentar

Ahh, nøkkel + nøkkelhull i fylla er hat.

Mitt forhold til alkohol er vel at jeg drikker nå og da, kanskje 1-2 helger i måneden. Snydens blir jeg bare en sjelden gang, og da er det også målet for kvelden.

Videre har jeg også hatt et åpent forhold om alkohol til foreldrene, har på en måte ikke sagt noe eksplisitt om at jeg skal ut og drikke osv., men de er ikke dumme, og bare de hadde litt kontroll over hva jeg skulle var dem fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg drekker sånn nå og da.

Jeg er 17, blir 18 i år, og foreldra mine har visst om drekkinga i hvert fall 2 år.

Stefaren min kjøper sprit til meg, mamma vil ikke gå lenger enn øl og vin, mens pappa ikke vil gi meg alkohol før jeg blir myndig (sjøl om det er greit for han at jeg drekker).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...