Gå til innhold

Ditt forhold til alkohol

-Petter-

Anbefalte innlegg

Drikking er moro og fungerer like bra alene som med andre folk.

En flott ting å gjøre når man kjeder seg.

Heller pimpe paraplydrinker enn å kjedespise <3

8499080[/snapback]

Å drikke alene er ikke direkte gøy vel? da drikker man for at det er godt å ta seg en pils eller et glas vin til maten, men du kjøper deg vel ikke ei kasse og drikker den alene hjemme?

Selv drikker jeg ca anhver helg ( blir nok oftere nå utover sommeren).. Går for det meste i øl siden jeg syntes øl er godt :) Hender jeg tar en pils eller to i hverdagen også..

Syntes det er " gøy" og drikke men respekterer så klart avholds folka( mange av venna mine ikke gjør det). Men å drikke til man ikke husker noe og får blackout er ikke noe gøy.. det er erfart

Er 16 år.

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har drukket siden jeg var hm.. litt under 13 år. Den gangen gikk det mer i smuglersprit og alskens altfor søtt blandevann. Nå går det i øl (pale ale, porter, amber ale & ringnes) og vin (helst rød). Har fått "løpt fra meg" litt for å bruke det uttrykket. Ble heldigvis ikke blind og gjorde ikke noe altfor idiotisk i fylla. Syntes selv at jeg begynte å drikke for tidlig, men jeg kom godt ut av det uansett.

Foreldrene mine likte det ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Aldri sett poenget med å drikke til man stuper.

8549140[/snapback]

Har gjort det én gang, og tatt lærdom av det. Har dog vært temmelig full mange ganger, men aldri værre enn at jeg har vært i godkjent form dagen derpå.

Mange folk klarer ikke å ta én øl, de ser ikke poenget med å drikke hvis man ikke skal bli full. Typisk norsk, det der.

Mange ser også dumt på meg når jeg tar en øl til middag på en tirsdag. "Jævla alkis!" får jeg høre da. Men å drikke seg dritings hver helg er helt greit. Merkelig kultur vi lever i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Begynte å drikke det året jeg fylte 18. Er generelt motstander av unge som ruser seg. Drikker mindre og mindre, og er fryktelig glad for at jeg ikke begynte å drikke på ungdomsskolen, slik altfor mange gjør.

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt her er drikke-kulturen her i Norge litt merkelig. Å ta seg en pils hvis man feks griller en mandagskveld er "galt".. men å drikke ei kasse i helga er helt greit. :ermm: som tidligere sagt: " Typisk Norsk"..

Hvorfor er det egentlig sånn ? kanskje det kan ha noe med at Alkohol er så veldig dyrt her?

Lenke til kommentar

Du drikker aldri alene, bare skjedd et par ganger? Bra sagt :p

Det mange sier, er at når du nyter alkohol alene, er du på god vei til å la den ta kontrollen over deg, og i stedet for å drikke i koslige lag, så blir det til at man drikker hver kveld, osv osv.

Ser ikke noe galt i at man drikker alene personlig, om man velger å drikke, men å drikke seg full alene, er vel kanskje et dårlig tegn.

Lenke til kommentar
Du drikker aldri alene, bare skjedd et par ganger? Bra sagt :p

Et par ganger er ingenting i forhold til de andre gangene.

Det mange sier, er at når du nyter alkohol alene, er du på god vei til å la den ta kontrollen over deg, og i stedet for å drikke i koslige lag, så blir det til at man drikker hver kveld, osv osv.

Kan man ikke ha det koselig alene? Hvorfor skulle det føre til at man blir alkis?

Ser ikke noe galt i at man drikker alene personlig, om man velger å drikke, men å drikke seg full alene, er vel kanskje et dårlig tegn.

Wai wai wai?

Lenke til kommentar

Jeg drikker flere dager i uken enn jeg ikke drikker, men da er det som regel kun en øl eller to på ukedagene. I helgen blir det bare mer hvis det er noe spetakkel.

Edit: Det hender rett som det er at jeg er aleine noen av disse dagene, ser ikke problemet med å drikke likevel :)

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar
Begynte å drikke det året jeg fylte 18. Er generelt motstander av unge som ruser seg. Drikker mindre og mindre, og er fryktelig glad for at jeg ikke begynte å drikke på ungdomsskolen, slik altfor mange gjør.

8555379[/snapback]

Gjorde akkurat det samme jeg også. Jeg drikker på fest, men drikker aldri til jeg stuper, og drikker for det meste for kosen sin skyld. Er godt opplært hjemmefra, så jeg får nesten dårlig samvittighet hver gang jeg handler øl :)

Lenke til kommentar

Jeg er 16, drikker ikke mye. festes jo, men ikke alltid jeg drikker:) Sommer er veldig bra til grilling og lø da=)nesten slutta å drikke egentli, pga. en veldig skremmende Black Out opplevelse :cry: Men, mamma vet om at jeg drikker...og kjøper av og til til meg...mest fordi hun da vet hva jeg drikker og hvor mye..pluss at det har gjort det lettere for meg å prate med henne om festinga når hun vet at jeg har drukket osv. Høres kanskje rart ut for mange, at hun kjøper drikke/aksepterer det. Men jeg syns det er mye bedre enn at man skal måtte skjule det for foreldrene sine, gå bak ryggen på de. og hvis man ender opp i problemer under festinga kan man ikke ringe hjem fordi man er redde for hva de kommer til å gjøre...

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...