comsy Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Mulig løsningen på problemet mitt ligger i den prioriterte tråden her, men jeg har trålet gjennom hele og prøvd ut litt diverse uten å lykkes. Problemet er: Finner ikke Sata disken i windows. Bios finner disken, men ikke windows altså. ligger ikke under min datamaskin. Hovedkortet er et MSI P965 NEO Hardisken er en WD 200gb ca 1,5 år gammel Har i tillegg en maxtor IDE disk med windows XP installert, og denne kjøres på samme IDE kabel som dvd brenner. HD som master og dvd brenner som slave. Jumperene står også slik. Forslag til hvor feilen ligger? og om hardisken er defekt, vises den da i bios? Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Kan dette være det samme problemet som jeg beskriver her? Lenke til kommentar
comsy Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 vel, jeg er ikke akkurat noen ekspert på området, så godt mulig at våre problemer går ut på det samme. Disken har fungert tidligere med xp pro, men det var før jeg byttet HK, RAM og cpu. men om du finner løsning på ditt problem, så kan du godt fortelle det slik at jeg kan teste det ut står noe om hastighet i den posten din, som justeres av jumperen på sata disken. Regner med at jeg ikke trenger å endre dette da det tidligere har fungert på et eldre epox kort (billig og kjøpt i 2002 eller 2003), så det nye msi kortet skal vel takle samme instillingene, eller er tar jeg feil? Lenke til kommentar
MicropIex Norge AS Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Disken har fungert tidligere med xp pro, men det var før jeg byttet HK, RAM og cpu. Er det XP Pro eller XP Home du bruker nå? Lenke til kommentar
comsy Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 XP pro engelsk. Samme som jeg alltid har brukt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå